X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אסד. מאותת לאמריקנים? [צילום: AP]
סוריה תיעדר מוועידת הפסגה המשותפת לאירן ולעירק, המתוכננת מחר בטהרן סירוב סוריה להזמנה האירנית, מהווה איתות לאמריקנים כי הסורים פותחים את הדלת למגעים עם ארה"ב
▪  ▪  ▪

ככל הנראה, תיעדר (שבת, 25.11.06) סוריה מוועידת הפסגה המשותפת לאירן ולעירק, שתיפתח מחר בטהרן. סירוב סוריה להזמנה האירנית, מהווה, כך מעריכים, איתות לאמריקנים כי הסורים פותחים את הדלת למגעים עם ארה"ב.
אירן מתחרה באמריקנים על השליטה בעירק. בימים הקרובים יגיעו נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש וסגן הנשיא רי'צרד צ'ייני, למזה"ת, במטרה לרתום את בעלות בריתה של ארה"ב באזור, למאמצים להורדת האלימות בעירק. צ'ייני יבקר מחר בסעודיה לשיחות עם המלך הסעודי עבדאללה. מזה זמן רב לוחצים האמריקנים על הסעודיה לנצל את קשריה השבטיים עם המיעוט הסוני בעירק, כדי לשכנע את הסונים להצטרף למאמצי הפיוס בעירק. ביום רביעי וחמישי צפוי יפגש בוש לפגוש עם ראש ממשלת עירק, נורי אל-מליקי, בבירת ירדן, רבת עמון. העובדה שנשיא ארה"ב וסגנו מבקרים שניהם במזה"ת, מבטאת את הנחישות האמריקנית להביא להרגעת המצב בעירק.
עם זאת, מאיימים שותפיו השיעים של אל-מליקי לממשלה, לפרוש מהקואליציה במידה ויתייצב לפגישה עם בוש. אל-מליקי טרם ענה לאולטימטום.

מטרת הפסגה: ביסוס האירנים כגורם משפיע בעירק

אירן ביקשה לקיים את הפסגה מחר עם סוריה ועירק, בהשתתפות נשיאי שלוש המדינות, כדי לבסס את מעמדה כמוקד כוח מוביל במזה"ת בכלל ובעירק בפרט. נשיא עירק, ג'לאל טלאבני, הבטיח להשתתף. היום מסתמן כי נשיא סוריה, בשאר אסד החליט להיעדר.
גורם בכיר באירן מסר כי הסורים לא הגיבו להזמנת אירן, וכי "לא נערכו הכנות לביקור אסד בטהרן במהלך 24 השעות הקרובות". אתמול, אמר שר החוץ של אירן, מנושהר מוטאקי, כי טרם הוסכמו פרטי הפסגה, בת שלושת הימים, בטהרן. לדבריו, "נכריז על הפסגה מיד כשיושלמו הפרטים, מדובר ברעיון טוב ואנו מברכים עליו". סוריה ממענת לדבר על הפסגה. זאת, כדי למנוע מהאירנים את המבוכה, הכרוכה בקבלת תשובה שלילית רשמית.
על פניו, אמורה היתה פסגת אירן-עירק-סוריה לקדם את תקוות ארה"ב כי שכנותיה של עירק יירתמו למאמץ לייצוב המצב הפוליטי בעירק. אירן תומכת, ככל הנראה, בלוחמים השיעים בעירק, האחראים לאלימות שהביאה להרג אלפים בשנה האחרונה.
אולם, אירן הבהירה כי מטרת הפסגה היא להפגין את השפעתה על עירק, בצורה המשרתת את מטרותיה של אירן ולא את אלה של ארה"ב. העיתון האירני "קווהאן", טען ביום רביעי, כי הפסגה תביא "תזעזוע את נשיא ארה"ב".

סוריה לא רוצה להכעיס את ארה"ב; מעוניינת בדיאלוג

הסורים אינם מעוניינים להכעיס את האמריקנים על-ידי השתתפות בוועידה עם אירן בנושא עירק. ככל הנראה מקווים הסורים להזמנה אמריקנית לפתוח בדיאלוג בין שתי המדינות.
ארה"ב מאשימה את סוריה בהעלמת עין מהפעולות האלימות שמבצעים המורדים בעירק, המשתמשים בשטחה של סוריה כבסיס לפעילותם. יתכן שהסורים מקווים להשיג ויתורים מארה"ב בתמורה להסכמתם לנקיטת צעדים נגד המורדים.

תאריך:  24/11/2006   |   עודכן:  25/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסתמן: אסד רוצה דיאלוג עם ארה"ב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בוש דפק את כל העולם
מתגעגע לם חוסיין  |  24/11/06 23:30
2
אסד ד"ר לעיניים שיפתח לעצמו את העיינים !!!
אברום  |  25/11/06 13:56
3
betach,lesurya magia pras nobel
j.b  |  25/11/06 18:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אריאל שמידברג
במאמר מערכת שהתפרסם בעיתון סורי הידוע ככלי תקשורת המשקף את עמדות הממשלה, ארצות הברית וישראל מואשמות בכך שהן תומכות ב"דם ובהרס", ומונעות מגעי שלום במזרח התיכון
הדר פרבר
מתחה ביקורת נוקבת על סוריה ועל תרומתה לבעיות בלבנון, ברשות הפלשתינית, בסעודיה ובמצרים, בנות בריתה של ארצות הברית    אמרה כי אין סימן לכך שסוריה מעוניינת להפוך לכוח מייצב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il