X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח של האו"ם מאשים את ישראל בהטמנת מוקשים בדרום לבנון במהלך מלחמת לבנון השניה אתמול נפצעו שלושה אנשי או"ם מפיצוץ מוקש; בארגון טוענים כי מדובר במוקש של צה"ל
▪  ▪  ▪
מוקשים. האו"ם מאשים את צה"ל [צילום: דובר צה"ל]

דוח של האו"ם מאשים (שבת, 25.11.06) את ישראל בהטמנת מוקשים בדרום לבנון במהלך מלחמת לבנון השניה. "המרכז לתיאום פעילות נגד מוקשים" - מוסד של האו"ם - פירסם את הדוח בעקבות פציעתם אתמול של שני מומחים של האו"ם לפירוק מוקשים וחובש לבנוני. השלושה נפצעו מפיצוץ מוקש.
לטענת האו"ם, מדובר במוקש ישראלי שהוטמן בשדה מוקשים שיצר צה"ל במהלך מלחמת המלחמה בלבנון. בהודעה מטעם המרכז נאמר, כי "זוהי הראיה הראשונה שיש בידינו לכך שכוחות ישראלים הטמינו מוקשים בדרום לבנון ב-2006". דליה פארן, דוברת מטעם סוכנות האו"ם, דיווחה כי מומחים של האו"ם איתרו את המוקשים והצליחו לקבוע כי מדובר במוקשים ישראלים שהונחו לאחרונה. זאת, בהתבסס על סוג המוקש, צורתו ומצבו. לדבריה, "האזור בו נמצאו המוקשים, נוקה על-ידי מומחי הסוכנות בין השנים 2002 ל-2004, ולכן, ברור כי מדובר במוקשים חדשים".
דרום לבנון מלא במוקשים שהונחו על-ידי חיילים צה"ל במהלך נסיגת צה"ל מלבנון, בשנת 2000. החיזבאללה טמן אף הוא מוקשים, במטרה לפגוע בכוחות צה"ל.
סוכנות הידיעות AP הביאה את תגובת גורמים בצה"ל, לפיה אין הם משוכנעים כי מדובר במוקש ישראלי. "זה יכול להיות מוקש של חיזבאללה או של סוריה, ויתכן שהמוקש אפילו לא הונח בעימות האחרון". AP מדווחת, כי הגורמים השיבו בצורה מתחמקת לשאלה: האם ישראל הטמינה מוקשים חדשים בדרום לבנון במהלך המלחמה.
הפיצוץ אתמול פצע באורח קשה שני מומחים לפירוק תחמושת, דיוויד אלדרסון מבריטניה ודאמיר פרדזיק מבוסניה. כל אחד מהם איבד אחת מרגליו. בתקרית נפצע גם חובש מלבנון. השלושה ניסו לחלץ רועה צאן משדה מוקשים בלתי מסומן בכפר דייר מימאס, כשלושה ק"מ צפונית מערבית לגבול ישראל-לבנון. פארן דיווחה כי הרועה הוביל עדר עזים לתוך שדה מוקשים. אחת העזים הפעילה מוקש והפיצוץ הביא את צוות האו"ם למקום. במהלך מאמצי החילוץ, הפעילו השלושה מוקש נוסף. רועה הצאן לא נפגע.
שלושת הפצועים עבדו עבור "ArmorGroup", חברה בריטית העוסקת בפינוי תחמושת שלא התפוצצה ופצצות מצרר. החברה מועסקת על-ידי האו"ם בדרום לבנון, מאז חודש ספטמבר האחרון.
לטענת האו"ם, במהלך המלחמה עם חיזבאללה, ירתה ישראל ארבע מיליון פצצות מצרר על כפרי דרום לבנון. מומחים לנטרול הפצצות, הפועלים מטעם האו"ם, העריכו כי כמיליון מהפצצות לא התפוצצו במקום. הפצצות או שרידים שלהן עדיין נמצאות בשטח וממשיכות להוות סכנה לאוכלוסיה האזרחית. מדיווחי האו"ם עולה, כי מאז הפסקת האש נהרגו בלבנון 24 בני אדם ולמעלה מ-100 נפצעו מפיצוץ מצרר.
לבנון קראה מספר פעמים לישראל להעביר לידיה את המפות של שדות המוקשים.

תאריך:  25/11/2006   |   עודכן:  25/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האו"ם: צה"ל הטמין מוקשים בדרום לבנון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בפעם הבאה תטמין ישראל בונבוניירות ל"ת
צרפתיות (של זונות צרפתיות)  |  25/11/06 20:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הילה רפופורט
דוח האו"ם: בלבנון 350,000 נפלים של פצצות מצרר צה"ליות שטרם התפוצצו; מלאכת הפינוי תימשך שנתיים וחצי    סירוב ישראלי להעביר מידע על אתרי הירי - יחבל במאמצי הפינוי
ניר יהב
כך מדווח הבוקר (ו') ה"ניו-יורק טיימס"    החקירה נפתחה לאחר שנמצאו שלושה סוגים של פצצות מצרר בדרום לבנון וגרמו לפגיעה באזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il