X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
תצוגה מיוחדת שעיצובה הסתיים לאחרונה, מאפשרת הצצה אל החדר שבו התגוררה לפני 85 שנה גולדה מאיר, לשעבר ראש ממשלת ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: באדיבות חצר הקואופרציה]

אטרקציה חדשה בקיבוץ מרחביה - ביקור בחדרה של רה"מ לשעבר, גולדה מאיר. תצוגה מיוחדת שעיצובה הסתיים לאחרונה, מאפשרת הצצה אל החדר שבו התגוררה לפני 85 שנה גולדה מאיר, לשעבר ראש ממשלת ישראל. החנוכה הרשמית של "חדר גולדה" תתקיים באמצע חודש דצמבר, בטקס חגיגי ובמעמד בני משפחת מאיר, אנשי מרחביה, ראשי המועצה לשימור אתרים ואורחים רבים נוספים.
החדר המשוחזר שגודלו 3x2 מ', נמצא באחד מבתי האבן בחצר ששימשו למגורים. התצוגה משחזרת את האווירה בחדרה של גולדה, וכולל גרמופון ישן, דוגמת זה שהביאו עמם בני הזוג מאירסון. בפרוזדור לוח תצוגה, הכולל תמונות וטקסטים הקושרים את גולדה למרחביה, בכלל זה מובאות בעברית ובאנגלית מספרה "חיי". ההתרשמות מהמקום נעשית באמצעות השקפה לתוכו ממרפסת מיוחדת שנבנתה מחוץ לחלון, וכן דרך צוהרים בדלת.
גולדה ומוריס מאירסון הגיעו ארצה בספטמבר 1921, ופנו בבקשה להתקבל לקבוצה במרחביה. בדיון הראשון שהתקיים בבקשה מצאו חברי הקבוצה את בני הזוג בלתי ראויים להצטרפות, וזאת משני טעמים: ראשית, החלטה עקרונית של חברי הקבוצה לא לצרף אליהם משפחה, היות שלא היו להם עדיין תנאים מתאימים לגידול ילדים. שנית, בני משפחת מאירסון נראו להם כ"אמריקנים מפונקים", שלא יוכלו לעמוד בעבודה הקשה הצפויה להם. אלא שאז, שלפה משפחת מאירסון את "הנשק הסודי" שהביאה עמה מארה"ב: גרמופון ידני וצרור של תקליטים העשויים נחושת. מול "אוצר תרבות" שכזה לא יכלו המתיישבים לעמוד, והמשפחה התקבלה בו במקום לקבוצה.
גולדה נשלחה לעבודות הקשות ביותר מבחינה פיזית. היא עסקה בקטיף שקדים, סיקול אבנים ונטיעת עצים ואף נשלחה לעבודה במטבח, שנחשבה באותם זמנים לעבודה בזויה בעיני הנשים. תוך זמן קצר, שיפרה בצורה משמעותית הן את התפריט החד-גוני והן את מראה חדר האוכל, וזכתה בהערכתם של כל חברי הקבוצה.
כאשר נשלחה גולדה ללמוד גידול עופות, היא התמסרה לכך בהתלהבות, ובמהרה הפכה ללולנית מקצועית. בהמשך, זכתה להיבחר ל"וועדה המתמדת" (מזכירות-הנהלה) של הקבוצה, ואף כצירה בוועידת התנועה הקיבוצית בדגניה, בשנת 1922.
בעוד שגולדה עשתה חיל במרחביה, לא הצליח בעלה להסתגל למציאות הקשה בקבוצה. כאשר חלה מוריס ושכב במיטתו שבועות רצופים, הודיע להם הרופא כי עליהם לעזוב בהקדם את מרחביה. במרס 1923, שנה וחצי לאחר הצטרפותם לקבוצה, נאלץ הזוג לעזוב לתל אביב. מאוחר יותר, חזרה גולדה למרחביה לתקופה של כשנתיים נוספות יחד עם בנה, מנחם.

תאריך:  26/11/2006   |   עודכן:  26/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדש בקיבוץ מרחביה: החדר של גולדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תתחקר סוהרים ושוטרים    מפכ"ל המשטרה קיים הערכת מצב עם צמרת הפיקוד    עוד העריך כי לאנס הסדרתי לא היו שותפים וכי הזימון לביהמ"ש לא זוייף    המשטרה ממשיכה בסריקות
הדר פרבר
מי שחקר את רצח העיתונאית הרוסיה טען בשעות האחרונות לפני מותו בבית החולים בלונדון, כי הנשיא פוטין הוא האשם במותה של העיתונאית
מירב לוי
אוניברסיטת בן-גוריון תעניק תארי כבוד גם לפרופ' אלכסנדר לויצקי, וההיסטוריון פרופ' יוסף גורני
הדר פרבר
עורכת דין מטעם משפחתה של ניקול בראון סימפסון תובעת את אתר המכירות הפומביות לאחר שספרו הוצע למכירה    הצעה לרכישת הספר הגיעה לסכום של כמיליון דולר
ענבל אביב
מנכ"ל סלקום: "תהליכי שיפור השירות וההתייעלות, בצד יוזמות שיווקיות והרחבת תחומי הפעילות, אותם ביצעה החברה החל מסוף 2005, משתקפים בפעם הראשונה באופן מלא בתוצאות הרבעון השלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il