X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישנן בדיקות בסיסיות שרצוי לעבור בגיל 40 כולן עשויות למנוע בעיות בריאות רציניות בעתיד ולהבטיח אריכות ימים
▪  ▪  ▪
[צילום: Widex]

גיל 40 הוא זמן מצויין להעריך את מצב הבריאות הנוכחי שלכם, לתקן את טעויות העבר, ולהכין את הגוף לארבעת, חמשת (או אולי ששת...) העשורים הבאים של חייכם.
אתם יכולים להעזר ברופא, שיפנה אתכם לבדיקות של בעיות שעלולות לפגוע בבריאותכם. הנה רשימה של בדיקות בסיסיות שמומלץ לעבור (ייתכן והרופא שלכם ימליץ על בדיקות נוספות על בסיס הפרופיל הרפואי האישי שלכם).
רמות סוכר בדם. אכילה של המזונות הלא נכונים במשך עשורים (חשבו על שוקולד, נקניקיות, צ'יפס...) יחד עם עלייה במשקל (ושינויי הורמונים בנשים) העבידה קשה מדי את הלבלב האומלל שלכם. הוא אינו יכול לעמוד בקצב ומצב זה עלול לגרום לסוכרת. אם הגעתם לגיל 45, כדאי לבצע בדיקת סוכר בצום, ובדיקות נוספות כאלו בכל שלוש שנים.
לנשים בלבד: בדיקת השדיים וממוגרפיה. סביר להניח שרוב הנשים בודקות את השדיים בבית על בסיס קבוע, והרופא עושה זאת גם כן פעם בשנה, אך רוב המומחים בתחום ממליצים על ביצוע בדיקת ממוגרפיה בין גיל 40 ל-50. מתי להתחיל? שוחחו עם הרופא כדי להחליט מתי.
לחץ דם. אל תופתעו אם לחץ הדם שלכם מתחיל לעלות כעת - זהו מצב שכיח. למרבה המזל, אתם יכולים להוריד את לחץ הדם על-ידי תזונה, התעמלות ותרופות. זה שווה את המאמץ מאחר שהורדת לחץ הדם היא גורם מפתח באריכות חיים.
פרופיל הכולסטרול. שימו לב: בדיקת דם פשוטה זו יכולה להציל את חייכם. אחד מכל חמישה אמריקנים סובל מרמות כולסטרול גבוהות, מצב הגורם להתקפי לב או שבץ - שתי מחלות הגובות חיים בכל 33 שניות! אם אתם סובלים מרמות כולסטרול גבוהות, הגנו על עצמכם בעזרת שינויים בתזונה ונטילת תרופות כמו סטטינים.
לעלות על המשקל... אתם נהנים אולי מכל ביס של צ'יפס והמבורגר ומתעלמים לחלוטין מקו המותניים המתרחב, אך המאזניים לא... שימו לב לתוצאות: עודף משקל מעמיד אתכם בסיכון לפתח מספר מחלות, כולל סוכרת ומחלות לב.
לנשים בלבד: בדיקת אגן הירכיים ובדיקת 'פאפ'. גם נשים בגיל 40 צריכות לבצע בדיקות אלו, במיוחד אם הן פעילות מבחינה מינית. 10 דקות של חוסר נוחות פעם בשנה עד שלוש שנים יכולות להבטיח הגנה, חלקית לפחות, מפני סרטן ומחלות המועברות על-ידי יחסי מין.
לגברים בלבד: בדיקה של האשכים. מבוכה היא תירוץ עלוב לוותר על בדיקה שנתית חשובה זו. סרטן האשכים הוא ה'סרטן מספר 1' אצל גברים צעירים - וניתן לרפא אותו אם הוא מאובחן בשלב מוקדם.
איתור שומות. השנים הרבות של הצבע השזוף 'והבריא' עלולות לגרום לפעמים לתוצאה לא ממש 'בריאה' - סרטן העור. למרבה המזל, רוב סוגי סרטן העור ניתנים לריפוי אם הם מאובחנים בשלב מוקדם ומטופלים. במהלך בדיקה שגרתית, בקשו מהרופא לחפש אחר שומות יוצאות דופן או רמזים לסרטן העור.
הגנה על העיניים. מתקשים בקריאה או בעבודה מול מסך המחשב? זוהי אינה תופעה יוצאת דופן. רצוי לבדוק את העיניים על בסיס קבוע - בכל שנתיים עד ארבע שנים - כדי לאתר בעיות שכיחות כמו רוחק ראיה, גלוקומה, וניוון כתמי. גשו לעיתים קרובות יותר אם אתם סובלים מבעיות ראייה.
בדיקה של בלוטת התריס. בלוטת התריס, הבלוטה בצוואר שנראית תמימה למדי, היא למעשה תחנת הכוח של הגוף, מייצרת את ההורמונים הנדרשים לחילוף החומרים. הזדקנות ומערכת חיסון לא יציבה עלולות לתת את ביטויין במספר בעיות, במיוחד אצל נשים. זוהי הסיבה מדוע איגוד בלוטת התריס האמריקני מציע לעבור בדיקה זו בגיל 35 וכל חמש שנים אחר מכן.
חיסונים. שאלו את הרופא אם אתם זקוקים לחיסון נגד טטנוס והאם כדאי לשקול גם חיסון נגד שפעת.
השנה קבעו תור לרופא השיניים, והתקשרו לרופא לברר האם ישנן בדיקות שעליכם לעבור. השקעה של שעה או קצת יותר עם הרופא היום, תוסיף אולי שנים רבות לחייכם.

תאריך:  27/11/2006   |   עודכן:  27/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגעתם לגיל 40? איך שומרים על הבריאות?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
העיקרון הבסיסי של השיטה - העלאת הכוח במרכז הגוף ושיפור הגמישות והאיזון - נמצא יעיל ביותר לטיפול בהשפעות הפרקינסון אצל חלק מהסובלים
מירב לוי
מלון "המלך דוד" דורג במקום השני    במקום ה- 1 במזה"ת דורג מלון גראנד היאט בעמאן    ירושלים במקום ה- 3 ברשימת 5 הערים המומלצות לתיירים באפריקה והמזרח התיכון
הדר פרבר
בראיון לגל"צ אמר סעיב עריקאת כי אבו מאזן קיווה שהפסקת האש עליה הוכרז אמש ברצועת עזה תכלול גם את הגדה המערבית    ברדיו הפלשתיני דווח כי מתוכננת פגישה אולמרט-אבו מאזן
גלי ברגר
ספקי שופרסל טוענים כי החברה הפרה הסכמי הסחר עימם    לדברי גורמים בשוק, המטרה של אסם היא לגרום לשופרסל לכבד את ההסכם למרות שאי אספקת המוצרים פוגעת גם בחברה בעצמה
הדר פרבר
מדגמים שפורסמו הלילה מצביעים על ניצחון לרפאל קוריאה, שר האוצר לשעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il