X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, דנה בנושא השתלת איברים לחולים ישראלים מנידונים למוות בסין ח"כ רביץ: "כל הנעשה בסין נעשה באופן חוקי"
▪  ▪  ▪
[צילום: שמעון מלכה, דובר בי"ח ביקור חולים]

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, דנה היום (ב', 27.11.06) בשתי הצעות בדיון מהיר של חברי הכנסת אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) וח"כ זהבה גלאון (מרצ-יחד) בנושא השתלת איברים לחולים ישראלים מנידונים למוות בסין.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה שרוני (גמלאים) טען כי למדינה אין אלטרנטיבות להשתלות בסין. הנתונים הקשים המצביעים על רשימת המתנה ארוכה של חולים הזקוקים להשתלה מעידים על הצרכים הרבים. אם קופות החולים לא יממנו את ההשתלות בסין, ייווצר מצב נורא שרק העשירים יוכלו לצאת להשתלות בסין והאמירה החיים לעשירים והמוות לעניים תקבל חיזוק מצמרר.
ח"כ אלדד טען כי "הדיווחים המגיעים מסין לגבי השתלות שנעשות שם הם שהאיברים נלקחים לא רק מרוצחים ואנסים שמוצאים להורג, אלא גם ממתנגדי משטר. מדובר בבנק חי של תורמי איברים. אנשים מוצאים להורג בסין על-פי הצרכים. עצם הגעתו של אדם מישראל במימון זה או אחר להשתלה בסין מוציאה פסק דין מוות אל הפועל".
ח"כ גלאון הוסיפה ואמרה כי "אין טענה כלפי מי שנאבק על חייו ומבקש להצילם באמצעות השתלת איברים בסין, אך יש להציב סייגים למימוש השתלות אלו, וקובעי המדיניות אמורים לקבוע סייגים אלו ולא החולים. לקופות החולים יש עניין לשלוח את החולים להשתלה בסין. השיקול שלהם הוא כלכלי. על משרד הבריאות לחייב את קופות החולים להפסיק מימון השתלות אלה בסין לא על-ידי חוזר מנכ"ל אלא באמצעות חקיקה".
ח"כ אברהם רביץ (יהדות התורה) התייחס גם הוא לסוגייה. "כל הנעשה בסין נעשה באופן חוקי. המצב הרגיל במדינה כמו סין הוא כזה שיש הרבה גופות מן המוכן על המדף. אני לא מאמין שצדים אנשים ברחוב על-מנת לקחת מהם איברים להשתלה".
עו"ד נתן סמוך, נציג משרד הבריאות, אמר כי "העמדה החד-משמעית של משרד הבריאות היא להתנגד לפעולות שכרוכות בסחר איברים בחו"ל. משרד הבריאות, באמצעות חוזר מנכ"ל, הבהיר לקופות החולים כי חל איסור להשתמש בכסף ציבורי למטרה זו. ואולם, בדיונים שהתקיימו בבתי דין לעבודה הובהר כי באמצעות חוזר מנכ"ל לא ניתן לאכוף עמדה זו של המשרד, ובית הדין הורה לקופות החולים השונות לממן השתלות בסין".
הרב יגאל שפרן, נציג הרבנות הראשית לישראל הסביר כי "עמדת הרבנות הראשית היא שאין היא מתנגדת לכך שיהודי יקבל תרומת איברים בחו"ל, ובתנאי שממילא מדובר באנשים שהיו מוצאים להורג אלמלא קיבל היהודי את התרומה".
פרופסור גורמן גבריאל, מהמרכז הלאומי להשתלות, מסר כי בארץ לעומת אירופה המערבית אחוז ההסכמות לתרומות איברים הוא פחות מ-45% לעומת 80% בחו"ל. אחוז האוכלוסיה הבוגרת שחתמה על כרטיס תורם בארץ הוא 7% לעומת 40% בארצות אחרות. יש צורך בקמפיין ממושך לשכנע את האוכלוסיה לתרום איברים מן המת".
לאחר מכן, טען עמוס כנף, יו"ר העמותה למושתלי כליה, כי אם תתקבל ההחלטה שלא לאפשר לקופות החולים לממן את ההשתלות בסין ייווצר מצב שהחיים והרווחה יינתנו רק לעשירים, כי הם יוכלו לבצע מכספם את ההשתלות בסין. ואולם, לעניים מבטיחה החלטה זו מוות בטוח כי אין ידם משגת לבצע את ההשתלה.
רועי בר-אילן מעמותת פאלון דיווח לוועדה כי סין מחזיקה מאות אלפי בני אדם בחיים אותם הם מייעדת לתרומות איברים. "האנשים מעולם לא עמדו בפני שופט, לא נגזר עליהם גזר דין מוות, לא עברו תהליך משפטי והם ממוספרים על-פי סוג הדם".
ד"ר יעקב לביא, מנהל ההשתלות בבית החולים תל-השומר, אמר כי "אין ספק שבסין מזה למעלה מ-20 שנה מוצאים להורג אנשים על-פי הזמנה לצורך העברת אבריהם להשתלה. זאת על-פי דיווחים של רופאים סינים שברחו למערב. עשרות אלפים של מתנגדי משטר מוכנסים בסין למחנות לצורך לקיחת אברים. מתן אפשרות לקיים השתלות בסין משמעותה לתת יד לפשע נגד האנושות".
בסופו של דבר, החליטו חברי הכנסת להכריז כי הוועדה מתנגדת לכל פעולה של סחר באיברים. כמו כן, הוועדה מסרה כי היא "נגד כל תופעה שמשמעותה שימוש באדם כאמצעי ללא הסכמתו ללקיחת איברים אחרי מותו ורואה בכך הפרה בוטה של זכויות אדם". בנוסף, נמסר כי הוועדה מודעת לבעיה הכאובה של חוסר באיברים להשתלה בארץ, ולסבל הרב והממושך בו נתונים החולים הזקוקים להשתלה.

תאריך:  27/11/2006   |   עודכן:  27/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אנשים מוצאים להורג בסין על-פי הצרכים"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
!take it from palastinim
j.b  |  27/11/06 20:13
2
ומה עם הכליות והקרניות של בני סלע ?
עניי עירך קודמים  |  27/11/06 20:23
3
הצעת חוק מסודרת
חברת כנסת לשעבר  |  28/11/06 08:06
 
- רעיון מצוין! עכשיו רק צריך לסמוך על הרופאים...
אביחי.ג  |  28/11/06 23:52
4
זה לא נידונים למוות
זיו123  |  28/11/06 23:28
5
השתלות בסין
אהבה  |  29/11/06 21:46
 
- השתלות איברים בסין
טל בביץ'  |  2/12/06 16:47
6
כל הכבוד! העתקה טובה מאתר הכנסת.....
אריק1  |  30/11/06 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
סוכנות המזון של האו"ם מסרה כי ענף החקלאות בלבנון ספג נזק המוערך בכ-280 מיליון דולרים במלחמה    "מרבית התוצר של עונת הקציר האחרונה התקלקל באדמה", נכתב בדוח
ניר יהב, ענבל אביב
לאחר יותר מיממה אופטימית שבה נשמר השקט, נורו בצהריים שתי רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי    לא היו נפגעים ולא נגרם נזק    חללי אל-אקצה נטלו אחריות
הדר פרבר
פינלנד הודיעה כי לא הושגה פריצת דרך במשא-ומתן    הדבר עלול להשפיע על צירופה של טורקיה לאיחוד האירופי
אריאל שמידברג
ראש הממשלה הפלשתיני יצא למסע בן שלושה שבועות, במהלכו יבקר במצרים, סוריה, לבנון, אירן, כווית, ערב הסעודית וקטאר
מירב לוי
השביתה פרצה בתגובה להחלטת הנהלת הסמינר להפסיק את המו"מ שהתקיים עם העובדים, בגין התוכנית למיזוג סמינר הקיבוצים עם המכללה להוראה טכנולוגית בת"א וסמינר לוינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il