X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החינוך, התרבות והספורט פתחה בסדרת דיונים בתקציב משרד החינוך לשנת 2007 היום שמעה הוועדה מומחים שניתחו בצורה שונה את נתוני הוצאות החינוך בישראל לעומת מדינות אחרות ד"ר בן דוד: "הבעיה המרכזית היא כשל מערכתי וחוסר גמישות"
▪  ▪  ▪
תירוש. לאן הולך הכסף? [צילום: באובאו]

ועדת החינוך, התרבות והספורט פתחה היום (ב', 27.11.06) בסדרת דיונים בתקציב משרד החינוך לשנת 2007. בישיבות הבאות ישתתפו שרת החינוך ושר האוצר כאשר היום שמעה הוועדה מומחים שניתחו בצורה שונה את נתוני הוצאות החינוך בישראל לעומת מדינות אחרות.
ד"ר דן בן דוד מאוניברסיטת ת"א אמר כי "ישראל היא אחת המדינות הכי פחות שוויוניות בעולם. לאזרחים שלמדו עד שמונה שנות לימוד יש 66% של אי תעסוקה, ואלה המועסקים משתכרים סביב שכר המינימום. לבעלי השכלה אקדמית יש 20% אי תעסוקה ושכר של כ-12,000 ש"ח לחודש בממוצע. ההפסד הכספי, במשך החיים, בין שתי קבוצות אלה, מגיע ל-2.5 מיליוני ש"ח".
לדבריו, "בשנת 1963, במתמטיקה, ישראל הייתה במקום הראשון בהשוואה בינלאומית. בשנת 1999, ישראל במקום ה- 39". ד"ר בן דוד קבע כי "לא חסר כסף במערכת החינוך. יתכן שיש יותר מדי מורים. הבעיה המרכזית היא כשל מערכתי וחוסר גמישות".
לעומתו, הציג ד"ר עמי וולנסקי מאונ' ת"א גישה שונה, שלפיה "יש להסתכל על העולם מסביב. מדינות רבות מזרימות מיליארדי דולרים לחינוך מתוך הבנה שההשקעה היחידה להתמודד בכלכלה עולמית, עוברת דרך החינוך. בישראל, לא רק שאין השקעה נוספת, אלא חל קיצוץ של 3.5 מיליוני ש"ח משנת 2000. בנוסף, יש לנו בעיות מיוחדות, כמו קליטת עלייה גבוהה, מס' רב של לשונות, ופערים גדולים. הפתרון טמון בהוספת תקציב בבסיס תקציב משרד החינוך, בראייה ארוכת טווח".
לאחר מכן טען מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן כי "אם יהיה למורים שכר ראוי, לא יהיה צורך בגמולים. ישראל, הרבה שנים, לא השקיעה במערכת החינוך. כיום, המצב מסכן את החינוך ואת החברה כולה".
ח"כ רונית תירוש (קדימה), מי שהייתה מנכ"ל משרד החינוך טענה: "השאלה היא לאן הולך הכסף. שכר המורים נמוך, הצפיפות בכיתות גבוהה, וסך השעות הפרונטליות לתלמיד קטן. לדעתי, יש עודף מורים, והתקציב הולך לדבר חסר תועלת כשעות שהמורה מתוגמל עבורן, אך הוא אינו מלמד בהן בפועל".
ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר ש"יש לבנות מערכת חינוך ראויה, שבה דין וחשבון מדויק על כל שקל שנכנס וכל שקל שיוצא" וח"כ ג'מאל זחאלקה טען ש"הסיכוי העיקרי לשפר את מערכת החינוך טמון בהכשרת המורים".
יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) סיכם את הדיון. "כל הזמן אנו שומעים שאין כסף, יש קיצוץ בתקציב, יש ירידה בתוצאות המבחנים, לא בונים כיתות, לא מתקנים מפגעים בטיחותיים, שכר המורים מהנמוכים בעולם המערבי, הכיתות - מהצפופות ביותר, מספר שעות הלימוד ירד, ועל אף הכל - ההוצאה לחינוך בארץ דומה לממוצע באירופה. איני מבין כיצד זה יתכן! מטורף מה שהאוצר עשה עם התקציב ב-5 השנים האחרונות. מורידים את כל הכשרת המורים, ומצפים שיבואו ללמד. זה בלוף אחד גדול".

תאריך:  27/11/2006   |   עודכן:  27/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מטורף מה שהאוצר עשה עם תקציב החינוך"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בבתיה"ס קונים השכלה ולא חינוך. אם בינוך חפצים, יש להרחיב לימודי יהדות והומניסטיקה!! ל"ת
הניה  |  27/11/06 20:55
 
- לא השכלה ולא חינוך...
עמית ל.  |  28/11/06 20:26
2
למה ב-1963 ההישגים היו גבוהים?
רון הכחול  |  28/11/06 09:12
3
למה אף אחד לא מדבר על בזבוז הכספים
אפרת  |  6/01/07 12:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טלי רווה
שר האוצר הירשזון: "צוות עבודה של משרד האוצר בשיתוף משרדי ראש הממשלה והחקלאות יבחן את הצרכים והבעיות עימם מתמודדים יישובי עוטף עזה"
מתי טוכפלד
במפלגתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תוקפים את רה"מ על הסכמתו להפסקת האש: "כל עוד זרם התחמושת נמשך מפילדלפי, אסור שתהיה הפסקת אש"
אלעזר לוין
א. לוי תשלם 5.1 מיליון שקל למגרשים באילת
רונן ליבוביץ
ח"כ יואל חסון שלח היום מכתב לארגון בצלם בבקשה להפסיק לשלוח לו חומרי דואר    בתגובה, נמסר מארגון בצלם כי "הדרך הנכונה להתמודד עם המציאות הקשה איננה לטמון את הראש בחול"
מתי טוכפלד
זאת אם יתבצעו כמה תיקונים בנוסח המוצע כיום    עד כה לא הסכימה מפלגה דתית להביע תמיכה בחוקה לישראל    בשבוע הבא תקיים המפלגה יום עיון בנושא שינוי שיטת המשטר
רשימות נוספות
"רמת החיים בישראל בירידה"  /  ניר יהב
"לחוק ההסדרים דרושה דיאטה"  /  רונן ליבוביץ
תקציב המדינה אושר בקריאה ראשונה   /  רונן ליבוביץ
המלחמה נפלה בתקופה טובה  /  אברהם הירשזון
התקציב לאחר המלחמה   /  אמרי טוב
10 ימי תשובה!  /  דניאל (דני) כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il