חנוכה - חג המופעים והפטיבלים עומד בפתח. על-פי התחזיות למעלה מ-120 אלף צופים יגיעו לאחת מהפקות החג הגדולות ובמהלך כל חודש דצמבר צפוי מספר הצופים להסתכם בלמעלה מ-200 אלף צופים. ממחקר מיוחד שערכה קבוצת BDI עולה כי חג חנוכה נחשב לתקופת שיא בתעשיית הבידור וכ-16 מופעים חדשים יעלו בחג הקרוב.
מהמחקר עולה עוד כי, מחירי הכרטיסים עולים בשיעורים של מאות אחוזים לעומת חודשים אחרים בשנה. המחיר הממוצע של מופעי החג גבוה בשיעור ניכר של כ-35% ממחירה הממוצע של הצגת ילדים במהלך השנה. ההבדל המשמעותי הוא בעוד שכרטיסים להצגות העולות במהלך השנה נמכרים במחיר מלא, כרטיסי מופעי החנוכה נמכרים בהנחות משמעותיות.
ההנחות הטובות ביותר - של חברות כרטיסי האשראי בין המבצעים האטרקטיביים ביותר ניתן למצוא: מבצעים שונים של חברות כמו אוסם, אגד, חברות כרטיסי האשראי, ועדי עובדים ועוד. כלכלני BDI-COFACE מעריכים, כי ההנחות הגדולות ביותר מוצעות על-ידי חברות האשראי ונעות בטווח של כ-60%-80% הנחה ממחיר הכרטיס המלא (!). הנחות אחרות (ועדי עובדים) מגיעות עד ל-40%-60% מעלות המחיר המלא.
מנתוני BDI עולה כי הקהל הישראלי מנצל את ההנחות הללו ורק כ-5%-15% רוכשים את הכרטיסים במחיר מלא. בין 50%-60% משתמשים בהנחות לוועדי עובדים והשאר משתמשים בהנחות אחרות.
כ-80% מרכישות הכרטיסים, שאינן דרך ועדי עובדים, מתבצעות באמצעות כרטיס אשראי ורובן דרך הטלפון.
המופע המזוהה עם חנוכה - הפסטיגל כ-55% ממופעי החג ינדדו ברחבי הארץ במהלך חודש דצמבר. בימי החג עצמם, יתקיימו כ-85% מההופעות באזור תל אביב והמרכז (פרט להופעות הפסטיגל). מנתוני BDI עולה כי 37% מהמופעים בחנוכה יציגו בין 14-19 הופעות בימי החג, כ-32% יציגו בין 20-25 הופעות, כ-18% מהמופעים יציגו פחות מ-14 הופעות וכ-13% בלבד יציגו למעלה מ-25 הופעות בימי חג החנוכה.
המופע המזוהה ביותר עם חנוכה הוא הפסטיגל המתקיים השנה תחת הכותרת "גיבורי הממלכה האבודה" ויקיים כ-32 הופעות בימי החג בתל אביב. בחודש דצמבר יתקיימו עוד כ-70 הופעות של הפסטיגל בחיפה, באשקלון ובירושלים.
רוב מופעי החג יתקיימו באולמות בהם יש 700-1,000 מקומות ואילו ההפקות הגדולות יותר (הפסטיגל, היפה והחיה והקוסם) יציגו באולמות המונים כ-2,000-3,000 מקומות ישיבה.