X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבקשה לפירוק המפלגה הוגשה בעקבות נסיעתם של חבריה לביקור תמיכה בסוריה ובלבנון בחוות דעת של היועץ המשפטי נכתב כי אין לכך הצדקה
▪  ▪  ▪
בשארה בביקור בלבנון [צילום: הטלוויזיה הלבנונית]

בחודש ספטמבר השנה הגיעו ח"כ עזאמי בשארה, ג'מאל זחאלקה ווואסל טהא לביקור תמיכה בסוריה ובלבנון, למרות החוק שאוסר על נסיעת ח"כים למדינות המוגדרות "מדינות אויב". נסיעה זו הרגיזה לא מעט אנשים, ולאחרונה קיבלו היועץ המשפטי לממשלה ורשם המפלגות שבמשרד המשפטים פנייה לפירוק מפלגת בל"ד, בנימוק של עבירה על החוק. היום (יום ד', 29.11.06) דחה משרד המשפטים את הבקשה בחוות דעת משפטית מנומקת.
בנסיעה המדוברת הביעו חברי מפלגת בל"ד תמיכה בסוריה, ואמרו לסוכניות הידיעות: "אנחנו ידידים של סוריה ואנחנו בקשר עמה, מבחינה לאומית, באמצעות עמדותינו המוכרות". ח"כ בשארה הדגיש את תמיכתו בעמדותיה של סוריה ובמאבקה למען "שחרור האדמות הערביות הכבושות, בתמיכתה בהתנגדות נגד הכיבוש ובהגנתה על הלגיטימיות של ההתנגדות הזו".
הבקשה לפירוק המפלגה אל רשם המפלגות ואל היועץ המשפטי לממשלה נעשתה ע"י עו"ד אופיר מילר. לטענתו, מפלגת בל"ד עוברת על החוק עקב נסיעתם של חבריה למדינות אויב, ומטרותיה מכוונות לשלול את קיומה של מדינת ישראל.
בחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, שנכתבה על-ידי עו"ד דלית דרור, ראש תחום משפט ציבורי במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, נקבע כי עמדת היועץ המשפטי לממשלה הינה שאין מקום להגיש בקשה לפירוק מפלגת בל"ד. עמדתו זו של היועץ נסמכת על העילות לפירוק מפלגה המנויות בחוק המפלגות וחוק העמותות ועל פסיקת בית המשפט העליון.
מחוות הדעת עולה כי פעולות מפלגת בל"ד כמפלגה אינן בניגוד לחוק, שכן קשה לקבוע כי ביקור במדינות אויב מהווה חלק דומיננטי ומתמשך מפעילות המפלגה. כמו כן, מעשיהם של חברי מפלגת בל"ד, אינם יוצרים בשלב זה ראיה ברורה כי מאפיין דומיננטי של המפלגה הוא תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור, נגד מדינת ישראל, כפי שקבע בית המשפט בפסק דינו בו אישר את הרשימה לכנסת.
אולם, ייתכן שזה לא סוף פסוק בעניין, שכן החלטה זו של היועץ המשפטי לממשלה נפרדת מהחקירה הפלילית המתנהלת בנושא, כנגד חברי הכנסת מטעם המפלגה.
כמו כן מציינים במשרד המשפטים כי פירוק המפלגה עלול להביא למצב אבסורדי שבו מפלגה שאינה קיימת תהיה מיוצגת בכנסת. עוד מזכירים שם כי בל"ד מיוצגת מזה שנים בכנסת, וכי בית המשפט העליון כבר פסק שהמפלגה אינה מנועה מלהשתתף בבחירות.

תאריך:  29/11/2006   |   עודכן:  29/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק רבין / Rabin Yitzhak
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד המשפטים דחה בקשה לפירוק בל"ד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
רופאו אמר כי ברלוסקוני ממשיך לקבל מבקרים וכי תוצאות הבדיקות שלו "מעודדות"
מתי טוכפלד
אולמרט מתחיל לקדם את תוכניתו המדינית בקרב גורמים בינלאומיים    אמש נפגש ראש הממשלה עם שגרירים מהאיחוד האירופי   היום ייפגש עם השר המצרי עומר סולימאן
רונן ליבוביץ
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים    ח"כ טל, יוזם ההצעה: "נדבך נוסף במאמץ להשוות את הזכויות של אם מאמצת או אם מיועדת לילד שנולד מאם פונדקאית, לזכויותיה של אם ביולוגית"
יהונתן דחוח-הלוי
ראש ממשלת החמאס, איסמאעיל הניה, שולל על הסף את יוזמתו המדינית של ראש הממשלה אולמרט ומכנה אותה "תעמולה ישראלית"    תביעות המינימום הפלשתיניות היו ועודן לדבריו: הקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67' ושיבת מיליוני הפליטים לבתיהם בשטח ישראל
הדר פרבר
שופט מחוזי בארה"ב החליט כי השטרות הזהים אינם תואמים לחוק אשר מטרתו לאפשר לבעלי מוגבלויות להיות עצמאים ולהשתלב בקלות בחברה וקבע שימוע שבו יידונו אפשרויות לשינוי השטרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il