X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הפנים של צרפת, ניקולא סארקוזי, הודיע רשמית כי הוא יתמודד בבחירות לנשיאות צרפת, ב-2007 רה"מ הצרפי, דה-וילפן, ושרת ההגנה אליו-מארי, עשויים להתמודד מולו בתוך מפלגתו הסקרים: מאבק צמוד בין סארקוזי למועמדת המפלגה הסוציאליסטית, סגולאן רויאל
▪  ▪  ▪
רוצה להיות נשיא. סארקוזי [צילום: ויקיפדיה]

שר הפנים של צרפת, ניקולא סארקוזי, הודיע (ד', 29.11.07)רשמית על כוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות ארצו, בשנת 2007.
אתר האינטרנט של העיתון הצרפתי "ליברסיון", מפרסם כי בתשובה לשאלה, האם יתמודד על התפקיד, ענה סארקוזי "תשובתי היא כן". בהמשך הראיון ביטא סארקוזי את "השאיפה ליצור יחסים חדשים עם העם הצרפתי, כאלה המבוססים על שתי מלים: ביטחון וכבוד". לדבריו, הוא מבקש להפוך את צרפת "למדינה בה כל דבר אפשרי".
סארקוזי, 51, הוא המנהיג הכריזמתי של מפלגת השלטון השמרנית, UMP, מפלגתו של נשיא צרפת ז'אק שיראק. מזה תקופה ארוכה "סומן" סארקוזי כמועמד לנשיאות. הוא ידוע בעמדותיו הנוקשות בנושאי הגירה ופשיעה בקרב בני נוער ובהתבטאויותיו הבוטות. מבקריו טוענים, כי דבריו הבוטים הם שהביאו לפריצת מהומות הצעירים בשכונות העוני והמהגרים ברחבי צרפת, בסתיו 2005.
סוכנות הידיעות הצרפתית דווחה, כי ראש ממשלת צרפת, דומיניק דה-וילפן, ושרת ההגנה, מישל אליו מארי, עשויים להתמודד מולו על בבבחירות בתוך מפלגתו. שיראק אינו צפוי להתמודד על כהונה נשיאותית שלישית, למרות שבעבר השאיר אפשרות זו פתוחה. המפלגה השמרנית תכריז על מועמדה הרשמי לנשיאות במהלך כינוס המפלגה שיתקיים ב-14 בינואר.
הודעת סארקוזי מכניסה להילוך גבוה את המירוץ לנשיאות, שייערכו בצרפת באביב 2007. כבר עתה מצביעים הסקרים על מירוץ צמוד בין סארקוזי למועמדת המפלגה הסוציאליסטית, סגולאן רויאל, שזכתה בבחירות הפנימיות במפלגתה, לפני כשבועיים. בסקרים, זוכים השניים לאחוזי תמיכה דומים.
סארקוזי מסר, כי יפרוש מתפקיד שר הפנים במהלך קמפיין הבחירות, אולם לא נקב בתאריך. החדשות הסיטו את אור הזרקורים מנשיא צרפת, ז'אק שיראק, שחגג את יום הולדתו ה-74 היום. בעבר שימש שיראק כפטרונו הפוליטי של סארקוזי, אולם התבטאויותיו החריפות של שר הפנים הביאו לקרע בין השניים.
מתמודד נוסף על הנשיאות הוא ז'אן מארי לה-פן, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בצרפת.

תאריך:  29/11/2006   |   עודכן:  29/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אור מרינגר
"הערבים המוסלמים אינם מצליחים לפרוץ את מעגל התרבות הפסיבית, הלא משכילה"    כך התבטאה פרופ' רות גביזון בראיון לעיתון הארץ, שפורסם ביום שישי האחרון    היום הוגשה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה
הילה רפופורט
חוקרים בריטים פיתחו גלאי פצצות יוצא דופן: קופסה המכילה דבורים שאומנו לאיתור חומרי נפץ    כשהדבורים מריחות חומר נפץ הן זזות ומפעילות מערכת אזעקה ממוחשבת    מעבדות ביטחוניות בארה"ב קבעו כי מדובר בתגלית של ממש
רונן ליבוביץ
ח"כ אורלב הגיש הצעת חוק האוסרת על מי שלא מלאו להם 18 שנה להשתתף בהימורים חוקיים וקובעת כי הימורי קטינים אינם חוקיים    לדבריו, "כשני שלישים מכלל תלמידי ישראל השתתפו בהימורים"
הילה רפופורט
בטוקיו נערך אתמול סמינר בנושא "סחר ביהלומים ישראל-יפן"    את האירוע ארגנה הנציגות הכלכלית של ישראל בטוקיו, בשיתוף עם הבורסה היפנית ליהלומים
יורם גביזון
משרד האוצר ביצע הנפקה פרטית בחו"ל של אג"ח צמוד לריאל הבריזלאי בהיקף 500 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il