X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוש ואל-מליכי [צילום: AP]
בוש: ניסוג עם השלמת המשימה
נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, שיבח את ראש ממשלת עירק, והגדיר אותו "מנהיג חזק" פגישה משולשת בוש-אל-מליכי-עבדללה בוטלה
בוש עם מלך ירדן

מפגינים נגד בואו של בוש

   הדר פרבר
רייס תיפגש עם אולמרט ואבו-מאזן

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, וראש ממשלת עירק, נורי אל-מליכי, פתחו הבוקר (30.11.06) בשיחות בארוחת בוקר משותפת ואחריה קיימו השניים מסיבת עיתונאים. פגישתם של שני המנהיגים אמורה היתה להיערך אתמול, אך נדחתה להיום. המפגש עסק במאמצים להביא לרגיעה בעירק.
נשיא ארצות הברית שיבח את ראש ממשלת עירק, והגדיר אותו "מנהיג חזק" ו"האיש המתאים להנהיג את עירק". בוש אמר את הדברים במסיבת העיתונאים המשותפת שערך עם ראש הממשלה העירקי. עוד אמר, כי אל-מליכי אמר לו שכל חלוקה של עירק רק תגביר את האלימות במדינה.
נשיא ארצות הברית אמר עוד, כי פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני יביא לשיפור המצב במזרח התיכון. בדבריו הביע בוש תמיכה מחודשת ברעיון של שתי מדינות לשני עמים. במקביל, אמר בוש כי אין לו כוונה להסיג את הכוחות האמריקנים מעירק "לפני שהמשימה תושלם", וכי "צעד כזה רק יחזק את הקיצונים ואת הטרור".
אמש הודיעו חברי פרלמנט ושרים המקורבים למנהיג השיעי האנטי-אמריקני, מוקתדא א-סאדר, כי החליטו לפרוש מהפרלמנט העירקי בשל הפגישה.
בוש אמור היה לקיים פגישה משולשת עם אל-מליכי ועם מלך ירדן, עבדאללה ה-2, אך שינויים של הרגע האחרון לא אפשרו זאת. יועץ הבית הלבן, דן ברטלט, הכחיש כי העיכוב בשיחות נגרם בשל זלזול של אל-מליכי בבוש בעקבות מסמך של הבית הלבן המפקפק ביכולתו של ראש הממשלה העירקי להתמודד עם האלימות במדינה.
הירדנים והעירקים קיבלו החלטה משותפת על-פיה בחרו להיפגש עם בוש בנפרד. גורם פוליטי עירקי בכיר אמר עוד, כי נודע שהמלך עבדאללה מתכוון לדון בהרחבה עם הנשיא האמריקני בנושא הישראלי-פלשתיני. במקביל אמרו גורמים בכירים כי ראש ממשלת עירק החליט שאינו מעוניין "בצד שלישי" בשיחות עם בוש. זה האחרון נפגש בארוחת ערב עם המלך הירדני.
על-פי דיווח בניו-יורק טיימס, המליצו חברי הוועדה הדו-מפלגתית, בראשה מזכיר המדינה לשעבר, ג'יימס בייקר, והציר הדמוקרטי לשעבר לי המילטון, להסיג באופן הדרגתי את 15 החטיבות הלוחמות בעירק, אם כי דוח הוועדה אינו קובע לוח זמנים לנסיגה. זאת ועוד, הנשיא בעצמו מתנגד למסירת לוח זמנים והוא גם אינו מחוייב למלא את המלצות הוועדה.
בתוך כך מדווחת סוכנות הידיעות AP על מאות ירדנים שהפגינו אמש (ד') נגד בואו של הנשיא האמריקני. רבים מהם נשאו כרזות ודגלים עליהם ציורים אנטי-אמריקנים, בהם גם דגל ארצות הברית שבמקום כוכביו - צויר צלב קרס.

תאריך:  30/11/2006   |   עודכן:  30/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
נשיא פקיסטן צפוי לחתום על החוק ב-4 בדצמבר בטקס מיוחד באיסלמבד    המשטרה עצרה כמה מפגינים
הדר פרבר
החברה יוצרת קשר עם נוסעים שהיו בשלושה מטוסים שבהם נמצאו רמות נמוכות של החומר במסגרת חקירת הרעלתו ומותו של סוכן הק.ג.ב לשעבר
מירב לוי
שלושה סופי שבוע של תרבות, אוכל ובילויים בירושלים    צעדת בן-גוריון ה-14    טיול אל פסגת הר תבור    ביקור בנופי בראשית במכתש הגדול    יריד עתיקות ואספנות ארצי בחיפה ועוד
מחלקה ראשונה
בית הדין הארצי לעבודה הורה לשובתים לחזור מייד לעבודה סדירה    במקביל האוצר ישלם את שכר העובדים ברשויות למעט באלה הנתונות תחת עיקולים
יפעת גדות
הרישום יעזור לכם להבין עד כמה כל חטיף קטן משמעותי כשסופרים קלוריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il