X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההפגנה תיערך כחלק מהקמפיין הבינלאומי לסגירת מעבדות HLS
▪  ▪  ▪

פעילים לזכויות בעלי-חיים יפגינו היום (ב') מול משרדי הנהלת חברת "טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ" שבפתח תקוה, במסגרת מהקמפיין הבינלאומי לסגירת מעבדות HLS.
הפעילים מתנגדים לביצוע ניסויים בבעלי חיים ומפגינים נגד ניסויים שמתבצעים במעבדות HLS, לטענתם תוך ביצוע עבירות חמורות של זיוף תוצאות בדיקות והתאכזרות לבעלי חיים. בעקבות חשיפת פרשת התרופה DES, בה מעורבת חברת טבע, בתוכנית "עובדה" בערוץ 2, המסר רלוונטי מתמיד, כך הם טוענים.
התרופה DES יוצרה בארץ על-ידי חברת טבע וניתנה לאלפי נשים בישראל עד אמצע שנות ה-70. טבע, יחד עם שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות, הגיעו להסכם פשרה, בו שילמו מיליוני שקלים ל-72 נשים שנפגעו כתוצאה מהשימוש של אמותיהן בתרופה בזמן ההיריון.
חברת טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ היא חברה ישראלית גלובלית המתמחה בייצור תכשירים רפואיים, ואחת מלקוחותיה של חברת HLS (Huntingdon Life Science) - אחת החברות הגדולות בעולם לביצוע ניסויים בבעלי-חיים, המפעילה שתי מעבדות בבריטניה ואחת בארצות-הברית. את שירותיה של HLS שוכרות בעיקר חברות מסחריות, המשלמות עבור ניסוי מוצריהן על בעלי-חיים במתקני החברה: בדיקת קוטלי עשבים וקוטלי חרקים, צבעי מאכל ותוספי מזון, אורגניזמים שעברו שינוי גנטי, מוצרים למשק הבית ותרופות (התרופות מהוות נתח קטן מכלל המוצרים הנבדקים).
כ-500 בעלי-חיים מומתים מדי יום במעבדות HLS בניסויים פולשניים ואכזריים (180,000 מדי שנה) כלבים, חתולים, חולדות, עכברים, ארנבים, ציפורים, דגים, קופים ו"חיות משק".
הטענות של Stop Huntingdon Animal Cruelty, ארגון הקורא להפסקת ההתעללות בבעלי חיים: הזוועות המתרחשות בין כותלי HLS נחשפו באמצעות חמש חקירות חשאיות שונות, בהן נתפסו עובדי החברה כשהם מתעללים בבעלי-החיים, מזייפים נתונים ועוברים על החוק במגוון דרכים. בין היתר צולמו בהיחבא עובדי החברה מכים באגרופים שוב ושוב בפניהם של גורי כלבי ביגל, מנערים אותם באלימות, צורחים עליהם וזורקים אותם על הקירות. בנוסף נחשפו עבירות חמורות ומתמשכות כגון התאכזרות מכוונת לחיות ובכלל זה התעללות מינית "היתולית", חיתוך בגופן של חיות בהכרה, גרימת מוות מתוך הזנחה, שימוש בחומרים בלתי חוקיים, עובדים שיכורים במעבדה וזיוף תוצאות נתונים במטרה לאשר הפצת חומרים לשוק.
עקב החשיפות הורשעו מספר עובדים בהתאכזרות לבעלי-חיים, ו-HLS עצמה ספגה קנסות גדולים וכמעט שנסגרה לאלתר בבריטניה (לפרטים בווידאו).
ארגון SHAC -Stop Huntingdon Animal Cruelty הבינלאומי מנהל מאז 1999 קמפיין עיקש נגד חברת HLS במטרה להביא לסגירתה, על-ידי הפעלת לחץ ישיר על חברות וספקים המנהלים קשרים עסקיים עם תאגיד הניסויים. בעקבות הקמפיין עד כה למעלה מ-100 לקוחות של HLS ניתקו את קשריהם העסקיים עם החברה, בעלי מניות ומשקיעים מכרו את חלקם, החברה סולקה מהבורסות בניו-יורק ובלונדון וכיום נמצאת בחובות כבדים.
חברת "טבע" וספקיה עומדים כבר זמן רב במוקד הפגנות שונות ברחבי העולם. הפגנות מול נציגויות החברה ובתיהם של עובדיה התקיימו בין היתר בקנדה, ארה"ב ובלגיה.
פעילה בקמפיין, אמרה: "חברת HLS היא חברה מסחרית שתנסה על בעלי-חיים כל דבר שיבקשו ממנה תמורת בצע כסף. זהו האופי של העסק שהם מנהלים. זה לא מדע, אלא יצירת גיהנום עבור בעלי-חיים מאחורי דלתות נעולות, ואסור להפקיד בידיהם את בריאותנו. נזכיר לחברת 'טבע' שניסויים בבעלי-חיים הם דבר אכזרי ומיושן ונקרא לה לנתק את קשריה העסקיים עם חברת HLS. ברגע ש'טבע' עושה עסקים עם חברה כמו HLS היא אחראית ישירה לזוועה, ויהיה לה עסק גם איתנו."

תאריך:  04/12/2006   |   עודכן:  04/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעילי זכויות בע"ח יפגינו מול "טבע"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צבועים
יאירענבר  |  5/12/06 00:50
2
להחרים את טבע!
staver  |  5/12/06 10:57
3
איזה אכזריות אני בהלם.. :/
שירן222  |  5/12/06 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
הנהג נפצע באורח קל בבטנו    לאחר כשעה של חיפושים, איתר כוח של שוטרי מרחב שומרון את המשאית בתוך קלקיליה    החשודים נמלטו לשטחי הרשות הפלשתינית
איריס פרחי
לטענת התובעת, נהג האוטובוס התעלם מבקשתה לבדוק את תא המטען והתעקש שהתיק לא נפל    אגד השיבה שהתיק נגנב ולא התייצבה, משום מה, לדיון
איריס פרחי
חברת אל-על חייבה את התובע בגין משקל עודף ולדבריו, החזירה חלק מהחיוב    אל-על השיבה שיתרת הסכום לא שולמה עקב טעות    למרות שהתובע נעדר מהדיון אל-על לא ביקשה לדחות את התביעה אלא החזירה את כספו
ענבל אביב
החלטה דרמטית זו של בית המשפט עשויה להביא לביטול המשפט נגד חמשת הנאשמים ברצח    הפרקליטות ביקשה שלא לחשוף זהותם של העדים לרצח מתוך חשש לסיכון ממשי לחייהם
הדר פרבר
2 כבאים נהרגו ולמעלה מ-10 נפצעו    נפתחה חקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il