X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים הוגשו כתב תביעה וצו מניעה זמני נגד החלטת משרד הביטחון להפסיק את העסקתם של 32 מגנים המאבטחים את ישובי יהודה ושומרון
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שלושים ושניים מאבטחים הגישו (יום ב' 4.12.06) תביעה קבוצתית נגד החלטת משרד הביטחון להפסיק את העסקתם בסוף דצמבר 2006, מטעמים של רה-ארגון. העותרים טוענים כי מדובר באמתלה גרידא, כאשר הסיבה האמיתית להחלטה הינה למנוע מהם קבלת קביעות והעלאת השכר, לאחר שעבדו כ"מגנים" במשך שנתיים.
המאבטחים הועסקו במסגרת פרויקט "מבצר" של משרד הביטחון שהחל בשנת 2004, במסגרתו מועסקים יוצאי צבא בוגרי יחידות קרביות כמגנים בישובי יהודה ושומרון, כשהמטרה הינה הקטנת עלויות להכשרת מאבטחים.
התובעים טוענים, באמצעות בא כוחו של "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" עו"ד יצחק בם, כי מכיוון שלא נקבע בתנאי העסקתם כי תקופת ההעסקה מוגבלת לשנתיים בלבד, הרי החלטת משרד הביטחון כמוה כפיטורין.
בכתב התביעה נטען כי משרד הביטחון פעל בחוסר תום לב, כאשר למעשה פיטר את עובדיו ללא סיבה סבירה, ופעל תוך סילוף שיקוליו האמיתיים להחלטה. זאת משום שבאופן לא רשמי נמסר לעותרים כי הפסקת העסקתם נעשתה בכדי למנוע מהם קבלת קביעות ותנאים סוציאליים, וכי יוכלו לחזור לעבודתם לאחר תקופת צינון של תשעה חודשים. יתרה מכך נמסר לעותרים כי במקום כל עובד ותיק שנפסקה העסקתו, יועסק עובד חדש.
העותרים טוענים כי יש לבטל את ההחלטה, מכיוון שאסור לפטר עובד בכדי להימנע מהענקת זכויות סוציאליות לאותו עובד, בעיקר כאשר המדובר במעסיק ציבורי.
טיעון נוסף שמעלים העותרים הינו שלא ניתנה להם זכות השימוע כנדרש מרשות ציבורית, בטרם ניתנה ההחלטה על פיטוריהם, אלא רק לאחריה, וגם אז לא ניתנו להם הסיבות האמיתיות להחלטה, על-מנת שיוכלו להיערך ולשטוח את טענותיהם נגדה.
בכתב התביעה מציינים העותרים, כי לא ברור להם מכוח מה מתבסס החשש שהם יבקשו קביעות ותנאים סוציאליים, שכן לפי חוזה העסקתם כלל אין להם זכות שכזו.
בבקשה למתן צו מניעה זמני מבקשים העותרים להמשיך בעבודתם עד למתן פסק דין בתביעה הראשית, וכי הצדדים ישבו לשולחן הדיונים בכדי למנוע את המהלך שהודיע עליו סגן הרמטכ"ל, משה קפלינסקי.
יצוין, כי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אימצה ביום שלישי האחרון, ה-28.11, את בקשת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל לקרוא לשר הביטחון, עמיר פרץ, למשוך את מכתבי הפיטורים שנתנו למגנים.
נחי אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, אמר כי דווקא פרץ שמתיימר להכיר יותר טוב מכולם את זכות העובדים לפרנסה בכבוד, הוא זה שביושבו כשר ביטחון מתעמר בעובדים ללא הצדקה.

תאריך:  04/12/2006   |   עודכן:  04/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבטחים ביהודה ושומרון עתרו נגד הפסקת העסקתם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המוכרות וגם הנשים הקונות אינן יכולות לקחת את הרכב לנסיעת מבחן, מאחר שהנהיגה אסורה על נשים במדינה, למרות שמותר להן להחזיק רכב בבעלותן ולשכור את שירותיהם של נהגים-גברים
מתי טוכפלד, רונן ליבוביץ
אמר את הדברים בישיבת סיעת קדימה    לדבריו, ישראל תמשיך בתהליך המדיני כפי שהוצג בנאום שדה בוקר בשבוע שעבר
מירב לוי
דוח חדש של 'המרכז למאבק בגזענות' ו'האגודה הערבית לזכויות אדם' טוען לאפליה של נוסעים ערבים בנמל התעופה ובחברות תעופה ישראליות    הדוח הוגש למבקר המדינה    רש"ת בתגובה דוחה מכל וכל טענות בדבר יחס לא הולם ו/או מפלה לאוכלוסיה הערבית
הדר פרבר
השחקן הבריטי, דניאל קרייג, הודיע כי הוא מוכן לסצינות עירום מלא בסרט הבא ומעוניין בסצינה הומוסקסואלית
ניר יהב
מבקר המדינה מצא כי התעשיה האווירית הפרה באופן מתמשך את חובת הוצאת מכרז לבחירת קבלן הזנה    התעשיה האווירית שילמה לחברה מסוימת עבור עבודות לניקוי מטוסים ללא בקרה מספקת    והקרייה למחקר גרעיני העניקה הטבות כספיות ניכרות לעובדי ההסכם הפורשים לפנסיה ללא אישור הממונה על השכר ואפשרה לחלק מן העובדים להעדר מן העבודה לקראת פרישה לגמלאות במשך ימים, שבועות וחודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il