X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נדחתה בקשתה של המדינה לבטל את היתר הבנייה והיתר השימוש החריג שניתנו לחברת איריס הגלבוע לבניית מתחם איקאה באזור התעשיה בראשון לציון
▪  ▪  ▪
איקאה

השופט שאול מנהיים בבית משפט השלום בראשון לציון דחה (יום ב', 4.12.06) את בקשתה של המדינה לבטל את היתרי הבנייה שניתנו לחברת אירוס הגלבוע בע"מ שבבעלותה החברה "איקאה" בישראל, לבנות מתחם מסחרי באזור התעשיה שבראשון לציון. המדינה עתרה למתן צווים להפסקת עבודות ולמניעת פעולות כנגד החברה היזמית, וטענה כי היתר הבניה שבידי החברה הוא חסר תוקף.
היתרי הבנייה ניתנו על-ידי ועדת התכנון והבנייה בראשון לציון, כאשר היתר הבנייה וההיתר לשימוש חריג ניתנו יחדיו. המדינה טענה כי השימוש החריג הינו בטל כיוון שהוא מתיר שימוש מסחרי באזור תעשייתי.
טענותיה של המדינה היו כי מכיוון שהבקשה לשני ההיתרים הוגשה כמקשה אחת, הרי יש לבטלה כיוון שהחברה ידעה מראש כי היא תחרוג מרצונות ועדות התכנון.
בית המשפט דחה טענות אלה כיוון שלדידו הצגת דברים שכזו תוביל לניצול משאבים ציבוריים ולאי-קיום הדין. זאת משום שהתוצאה תהא שהגשת בקשה לתכנון מתחם תוגש בתחילה כמתאימה לתוכניות המנהל, ובהמשך יבנו המבקשים העתידיים מבנים ללא היתר, ואז יבקשו שימוש חריג לאחר שכבר פעלו בניגוד לחוק.
בנוסף אמר השופט, כי IKEA, שיוצגה על-ידי עורכי הדין אורי ברגמן, טלי סלטון-ישועה וגיא כשר ממשרד וקסלר, ברגמן ושות', לא הסתירה את רצונותיה בפעילות מסחרית, אך מכיוון שטרם פעלה כך, למרות שניתן לה היתר לכך, המדינה תוכל לתקוף בעתיד פעולה שכזו, אם וכאשר זו תקרה.
השופט ראה בחומרה את העובדה כי העתירה הוגשה בעוד עומד הליך ערר להחלטת ועדת התכנון והבנייה, בו טרם ניתנה החלטה האם לבטל את ההיתר לשימוש חורג. לדידו מסלול עוקף שכזה גורם לניצול מערכת המשפט שתפגע בה לבסוף, כיוון שאם יינתנו החלטות סותרות בשתי הערכאות, תהא פגיעה באמון הציבור במערכת.
בסופו של דבר הותר לחברה להמשיך בתוכניותיה, בכפוף להחלטת ועדת הערר. בצעד נדיר בית המשפט הטיל על המדינה הוצאות משפט בסך 40,000 ש"ח.

תאריך:  04/12/2006   |   עודכן:  04/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש דחה טענות המדינה נגד מתחם IKEA
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף...
ישרא  |  5/12/06 08:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בוועידת המשקיעים אמר ד"ר יוסי בכר: "צריך להכיר במציאות - למדינת ישראל אין כלים לנהל גופים עסקיים, ככל שנצא יותר מהר מהעיסוק של בעלות וניהול תאגידים ייטב לכולנו"
רונן ליבוביץ
מבקר המדינה הגיש ליו"ר הכנסת את דוח הביקורת השנתית בנושאים הקשורים למערכת הביטחון    המבקר לינדנשטראוס: "עשרה אחוזים מעובדי משרד המבקר עסוקים כרגע בבדיקת אירועי המלחמה בצפון    ח"כ טרטמן: "אני מבקשת ממשרד המבקר להאיץ את תהליך בדיקת מלחמת לבנון השנייה"
אריאל שמידברג
שר החוץ הצרפתי הודיע כי נציגים מחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון, יחד עם גרמניה, קרובות להגיע להסכמה על נוסח ההחלטה נגד אירן
אריאל שמידברג
הבית הלבן הודיע כי שגריר ארצות הברית באו"ם לא ימשיך לכהונה נוספת    ג'ון בולטון הודיע על פרישתו לאחר שהתברר לו שאין סיכוי שהסנאט יאשר לו מינוי של קבע
יעל רוטשילד
בעקבות החלטת בית המשפט בתל אביב להעביר דיון לקריות בתביעה של חברת YES נגד לקוח פרטי לקריות, החליטה החברה להסכים לדחיית התביעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il