X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רעיון מקורי של בית דין רבני: קנס של 1,000 דולרים ליום יוטל על אם שחטפה את ילדתה לחו"ל כדי לאלצה להחזירה לארץ ההחלטה טעונה אישור מיוחד של נשיאת ביהמ"ש העליון
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

1,000 דולרים ליום. זה הסכום אותו חייב (יום ב', 4.12.06) לשלם בית הדין הרבני האזורי בתל אביב. בפסק דין תקדימי, קבע בית הדין כי אישה שחטפה את בתה לפני שנתיים לטורקיה וסירבה להחזירה לישראל תשלם עד שתמלא אחר צווים המורים לה להחזיר את בתם הקטינה של הצדדים מטורקיה לישראל. מדובר בצווים שהוציאו בית המשפט בטורקיה ובית המשפט הבינלאומי לזכויות אדם של האיחוד האירופי.
בית הדין הרבני קבע בניגוד לטענות באי כוחה של האישה, כי בהתאם לחוק שיפוט בתי דין רבניים, קיימת בידו הסמכות לדון במקרה דנן, משום שבני הזוג יהודיים ותושבי ישראל. הבעל אזרח ישראל ותושב באופן פיזי והאישה הינה תושבת על-פי כלל הנוכחות הקונסטרוקטיבית. זאת משום שקבעה את מושבה בישראל עד לחטיפה, פתחה בארץ חשבון בנק, שילמה ביטוח בריאות בישראל, ילדתה למדה במסגרת חינוכית בתל אביב, האישה גם הוציאה רישיון נהיגה בישראל ורשמה את כתובתה בישראל. מה גם שבית המשפט בטורקיה קבע כי אין מושבה הרגיל של האישה בטורקיה אלא בישראל. בית הדין נסמך בהחלטתו לגבי שאלת הסמכות בפסק דין של בג"צ בנושא, שם כתב השופט רובינשטיין כי "בעידן הכפר הגלובלי בו אנשים נעים בין מדינות ויבשות, התושבות נקבעת על-פי רקע הזיקות הנבחנות במכלולן".

בית הדין הרבני: להשיב את הילדה לארץ

בני הזוג הינם יהודים, אשר נישאו כדת משה וישראל בשנת 1997 ולהם ילדה בת 6. הבעל הינו בעל אזרחות ישראלית וצרפתית והאישה בעלת אזרחות טורקית וצרפתית. לפני כשנתיים נסעה האישה עם הילדה לביקור משפחתי בטורקיה ומאז לא שבה לארץ ועקבותיה נעלמו.
בעקבות זאת הבעל עתר לבית הדין הרבני בישראל, שפסק כי על הילדה לשוב לישראל. כמו כן עתר הבעל לבית משפט בטורקיה בטענה כי האישה מפרה את אמנת האג למניעת חטיפת ילדים. בית המשפט הטורקי פסק כי על האישה להחזיר את הילדה לישראל. היא ערערה לבית המשפט העליון בטורקיה, אשר חיזק את פסק הדין להשבת הילדה לישראל.
כשהיא מצוידת בפסיקה זו, פנתה האישה לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג והגישה עתירה נגד טורקיה, בה טענה כי החזרת הבת לישראל מהווה הפרה של זכויות האזרח שלה. האישה העלתה בפני בית המשפט האירופי טענות המכפישות את מערכת המשפט בישראל בכלל ואת בתי הדין הרבנים בפרט. בית הדין הבינלאומי דחה את טענותיה ופסק כי על הילדה לחזור לישראל.
הבעל הוזמן לטורקיה על-ידי מחלקת האכיפה בפרקליטות בטורקיה לצורך מפגש עם הבת. אולם משהגיע לבית אישתו נמסר לו על-ידי באת כוחה כי האישה נעלמה למקום בלתי ידוע.

הקנס יועבר לאוצר המדינה

בצר לו פנה הבעל לבית הדין הרבני בבקשה להשית על האישה קנסות כספיים על-מנת שזו תגלה את מקום הימצאה והן על-מנת שאישתו תפצה אותו בגין ההוצאות הכבדות הנגרמות לו עקב חטיפת הילדה. הבעל הגיש בקשה לבזיון בית הדין, וציין כי למרות בקשות חוזרות ונשנות של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה למשרד המשפטים הטורקי על-מנת לאתר את הבת, טרם נמצא קצה חוט לאיתורה.
פסיקתו של בית הדין הרבני האזורי בתל אביב בדבר הטלת קנס על האישה שישולם לאוצר המדינה נסמכת גם על עמדתו של בא כוח היועץ המשפטי לממשלה כי: "מחויבותנו לשמירה על שלום הילדה הנפגעת בשל ניתוקה מאביה ובשל היאלצותה לחיות חיי הימלטות, מביאה אותנו לכדי מסקנה כי ראוי להיענות לבקשת המבקש ולהפעיל את פקודת ביזיון בית המשפט בהתייחס לצו העשה להחזרת הילדה שניתן על-ידי בית דין נכבד זה מתוקף סמכותו לדון בעניין משמורת הילדה"
בית הדין קבע כי אם האישה לא תצהיר תוך 101 יום בפני בית הדין כי תציית לפסק הדין להשבת הילדה לישראל תוך 45 יום מהמצאתה ההחלטה, תיקנס האישה בסך 250 דולרים ליום בגין 30 הימים הראשונים לאי מילוי פסק הדין. בשלושים הימים הבאים יעמוד הקנס על 500 דולרים, בשלושים הימים הבאים אחר כך יעמוד הקנס על 750 דולרים ולאחר מכן יחול על האישה קנס בגובה 1,000 דולרים לכל יום בו הבת לא הוחזרה לישראל.
בכפוף לחוק, מועברת ההחלטה לאישורה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש.

תאריך:  04/12/2006   |   עודכן:  05/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
1,000 דולר ליום: קנס לאם שחטפה את בתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל רוטשילד
בית המשפט גזר מאסר בפועל וקנסות גבוהים על שני אחים שעסקו בשיווק ביצים בשוק מחנה יהודה ולא דיווחו על עסקיהם למס הכנסה
רונן ליבוביץ
ועדת החינוך דנה היום במצבו של החינוך בישראל    שר האוצר: "איני מתנגד לתוספת תקציב לחינוך אך יש להבטיח שכל שקל נותן תוצאות"    שרת החינוך הגיבה לדבריו: "אני דורשת משר האוצר למלא אחר החלטת וינוגרד במלואה"
עידן יוסף
נחתם הסכם הפרישה בין הנהלת בזק לארגון העובדים    975 עובדים יפרשו עד 2008    450 מיליון שקלים יופרשו ברבעון הרביעי בלי לפגוע בשורת הרווח התפעולי    עד 2013 צפויים לעזוב בתנאי פרישה דומים כ-1,225 עובדים עם כ-1.3 מיליון שקלים לעובד
אריאל שמידברג
ראש הממשלה הפלשתינית אמר במהלך ביקורו בדמשק, כי יש להמשיך במגעים לקראת הקמת ממשלת אחדות ברשות    "הדלתות לדיאלוג חייבות להישאר פתוחות, והשיחות בין הפלשתינים חייבות להימשך", אמר
יעל רוטשילד
נדחתה בקשתה של המדינה לבטל את היתר הבנייה והיתר השימוש החריג שניתנו לחברת איריס הגלבוע לבניית מתחם איקאה באזור התעשיה בראשון לציון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il