העיר הדרומית - אילת חביבה על הישראלים אשר מקפידים לבקר בה לפחות פעם בשנה עם המכונית הפרטית ולערוך בעיר מסע קניות. סקר חדש שערך לאומי קארד מגלה כי אחת האטרקציות החביבות על הישראלים (70%) היא ביקור בקניון העירוני. מרביתם (73%) לא מוותרים על רחצה בים, ורק לאחר מכן, במקום השלישי, מגיע תורם של האקווריום והמצפה התת ימי (51%), אחריהם ריף הדולפינים (43%) ועיר המלכים (34%). את האיימקס, הקולנוע התלת מימדי, פוקדים כרגע רק 6% מהמבקרים.
מהסקר עולה עוד, כי בעקבות הביקור בקניון, 32% מהנופשים עורכים בעיר קניות בשל הנחת המע"מ. 7% אף מתכננים ומרכזים קניות למועד בו ייסעו לאילת. בראש הרכישות אשר מבצעים המבקרים באילת ניצבים הביגוד (60%) וההנעלה (19%). 6% מהמבקרים באילת רוכשים בה מכשירי חשמל.
נוסעים במכונית הפרטית ושוהים במלון 4 ימים מרבית המבקרים באילת מגיעים אליה, כך עולה מהסקר, באמצעות רכב פרטי (58%), 26% עושים זאת באמצעות האוטובוס ו-6% באמצעות טיסה. זמן השהייה השכיח באילת נע בין שלושה לארבעה ימים (29% ו-28% בהתאמה), אך גם שהייה של שבוע אינה יוצאת מן הכלל (12%).
רוב המבקרים נוהגים להתארח במלון (89%) על בסיס חצי פניסיון (48%) או לינה וארוחת בוקר (25%). 5% שוהים בדירת נופש, 3% אצל קרובי משפחה.