X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מהפכה במשק החשמל: סיכום היסטורי שהושג יאפשר המשך ייצור חשמל גם בשבתות באופן שגם חרדים יוכלו ליהנות ממנו המהלך ילווה ב"ועדה רוחנית" העלות למשק: 10 מיליון שקלים משרד התשתיות: מהלך שיפתור את בעיית הגנרטורים הפיראטית וכן את בעיית אי שילובם של בני מיעוטים
▪  ▪  ▪
שקע ותקע. הזדמנות להעסיק בני מיעוטים

חברת החשמל תבסס את ייצור החשמל על תהליכי אוטומציה המונעים או מצמצמים חילול שבת, ככל הניתן. כך הוחלט (ד', 6.12.06) בפגישה שהתקיימה בלשכת שר התשתיות הלאומיות.
בנימין בן-אליעזר דן בנושא עם מנכ"ל משרדו חזי קוגלר, השר הממונה על שירותי הדת, יצחק כהן, מנכ"ל חברת החשמל אורי בן נון, ראש מנהל החשמל במשרד התשתיות הלאומיות, דני וינשטוק וכן גורמים מקצועיים במשרד התשתיות הלאומיות.
תהליכים לייצור חשמל, שביצועם מתחייב דווקא על-ידי בני אדם ולא באמצעות מכונות, יבוצעו על-ידי עובדים גויים שתקלוט חברת החשמל. ההערכה היא כי מדובר בכ-150 עובדים ברמת טכנאים, הנדסאים ומהנדסים, שייקלטו בחברה כעוזרי מפעילים ויועסקו בה בכל ימות השבוע וגם בשבת. עובדים אלו יוכשרו במערך ההדרכה של חברת החשמל. עלות העסקתם מוערכת בכ-10 מיליון דולר.
בן-אליעזר הודיע כי יפנה לרשות החשמל על-מנת שזו תכיר בעלויות אלו. המהלך יהיה כרוך גם בשינוי הרשיונות של חברת החשמל וכתיבת תקנות מתאימות תחת חוק משק החשמל. תקנות אלו יוכנו על-ידי הלשכה המשפטית במשרד התשתיות, ייחתמו על-ידי שר התשתיות ויובאו לאישור ועדת הכלכלה בכנסת.
כינוס הפגישה מלכתחילה נועד לדון בפתרונות לשימוש שעושים רבים בציבור החרדי, בעיקר רווקים, בגנרטורים קטנים הפזורים בריכוזים החרדיים בירושלים, בבני ברק, בבית שמש, באלעד, ברכסים ומקומות נוספים. גנרטורים אלה ורשת החשמל היוצאת מהם אינם חוקיים, ובעיקר מהווים סכנה בטיחותית. לא אחת אירעו מקרי התחשמלות כתוצאה משימוש ברשת גנרטורים פיראטית. השימוש שעושים חרדים בגנרטורים, מקורו בפסיקה הלכתית של ה"חזון איש", הרב אברהם ישעיה קרליץ, בתחילת שנות החמישים. הרב קרליץ פסק כי אין להשתמש בחשמל שמקורו בתחנות הכוח של חברת החשמל עקב חשש לחילול שבת. השימוש בגנרטורים מהווה עבור הנשמעים לפסקי הרב קרליץ פיתרון לחילול השבת. דעת המקלים בשימוש בחשמל בשבת היא שאותו חשמל מיוצר גם למוסדות רפואיים העוסקים בהצלת חיים, ופיקוח נפש דוחה שבת.
העלות: 10 מיליון שקלים
במשרד התשתיות מסבירים כי העלות למשק הלאומי בסך 10 מיליון דולר הינה זניחה, וייתכן שההוצאות הקשורות במהלך אף יקוזזו בחלקן על-ידי החשמל הנוסף שייצרך מעתה על-ידי חרדים שיזנחו בשבתות את הגנרטורים לטובת חשמל מחברת החשמל. עוד אומרים במשרד, כי בעצם ההצעה ישנו פיתרון לשתי בעיות: בעיית הגנרטורים המסכנים חיי אדם וכן לבעיית אי שילובם המספיק של בני מיעוטים בחברות ממשלתיות.
בנוסף סוכם בפגישה, כי התהליך ילווה ב"ועדה רוחנית" שתמונה על-ידי השר כהן, וייוצגו בה כל הזרמים ביהדות החרדית והדתית. לאחרונה קיים מנכ"ל חברת החשמל סבב אצל גדולי הרבנים בציבור החרדי וקיבל את ברכתם למהלך.
ההערכה היא כי מהלך זה ישתלב ברפורמה במשק החשמל העתידה לצאת לדרכה במרס 2007. בעתיד, גם חברות פרטיות שיעסקו בייצור חשמל, יידרשו להשתמש בעובדים גויים שייצרו חשמל בשבת.

תאריך:  07/12/2006   |   עודכן:  07/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד התשתיות מציג: חשמל "כשר" בשבת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משרד האנרגיה נפל על ראשו.
אמיר --- חיפה  |  7/12/06 18:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
האם החליטה ללמד את הילד לקח וקראה למשטרה    הילד הושם באזיקים והואשם בגניבה
גלית יצחק
הילד הובהל לבית חולים הלל יפה לפנות בוקר כשהוא במצב קריטי    בבדיקות התברר כי סבל מחיידק אלים    כעבור שעות ספורות לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו
עידן יוסף
אל על דוחה את דרישת ועדת הרבנים לאפשר לה להכריע מתי להתיר טיסות בשבת    גורמים באל על מאותתים כי כישלון המו"מ יוביל לטיסות בשבת    נדחתה הצעת החלטה של ועדת הרבנים להטיל חרם גם על "סאן דור"
הדר פרבר
נאשם אחד ממוצא סורי נמצא בחזקת המשטרה ושלושה נאשמים נוספים הורשעו שלא בפניהם
ענבל אביב
בשבוע שעבר נחקר בפרשה בשבוע שעבר נחקר בפרשה יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, שנחשד כי קיבל תרומה אסורה מפרופ' יעקב כץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il