X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עוד מפאנל הביטוח והבנקאות בוועידת ישראל לעסקים - יו"ר בנק לאומי, איתן רף: "אף אחד מהיעדים של רפורמת בכר לא הושג; עדיין יש ריכוזיות בשוק" אלי יונס, מנכ"ל המזרחי טפחות: "בכל נושא הריכוזיות בשוק ההון לא נעשה דבר"
▪  ▪  ▪
אברמוביץ, שיקולי רווחיות [צילום: ישראל 10]
יונס, לא נעשה דבר

איתן רף, יו"ר בנק לאומי, אמר היום בפאנל ביטוח ובנקאות בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס": "כשעושים רפורמה (רפורמת בכר, ר.ב.) צריך לשפוט אותה על-פי היעדים. אם מסתכלים שנה אחורה, אף אחד מהיעדים של הרפורמה לא הושג. עדיין יש ריכוזיות בשוק, הגברת כהן מחדרה עדיין לא נהנית מפירות הרפורמה, הבנקים נערכים לשינויים, למרות שהם לא אוהבים אותם, אנחנו שומרי חוק".
עוד אמר רף: "הפכנו מיצרנים ליועצים משווקים. צריך לאפשר לנו לשחק בכלים שווים. אי אפשר שגוף אחד ישחק עם אופסייד ואחד בלי. קבעו שאנחנו הופכים למשווקים, אז תנו לשווק את כל המוצרים. קבעו שאנחנו צריכים למכור את כל הקופות והקרנות, עשינו את זה מהר מהצפוי תנו לנו לשווק".
אלי יונס, מנכ"ל המזרחי טפחות: "בכל נושא הריכוזיות בשוק ההון לא נעשה דבר. זה עבר מקבוצה אחת לקבוצה אחרת, שבה הפיקוח נמצא בשלב של בנייה ורחוק מזה של הבנקים. עדיין יש שני מוסדות, שני בנקים גדולים שמחזיקים בנתח שוק גדול. רצו שהבנקים יהיו משווקים אבל מיד סירסו אותם וקבעו שלא יוכלו למכור את כל המוצרים. מי שיפגע הוא הצרכן שלא יקבל אפשרות לרכוש את כל המוצרים. הדרך לטפל בנושא ריכוזיות היא בחינת האפשרויות ליצירת איזון. אנחנו לא רוצים אפליה מתקנת אבל כלים שווים".
צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים, אמר כי "כדי להקטין את הריכוזיות בשוק צריך להקים בנק שלישי, שיאגד בתוכו מספר בנקים, בהם גם זה של אלי (יונס, ר.ב.). אנחנו לא מפחדים ממצב כזה".
שוקי אברמוביץ' מנכ"ל כלל פיננסים אמר כי: "כל הטענות על חוסר פיקוח עלינו הן שגויות. הרפורמה בטווח הקצר נכשלה, מכיוון שמצבו של כל אזרח רע יותר. הכלים לא נמכרים על-ידי הבנקים והם מקבלים מוצרים נחותים יותר. יש פה פגיעה בלקוחות. השינויים שיעשו בטווח הקרוב יכולים להביא למצב שבו הרפורמה, שהייתה בעלת כוונות טובות תהיה טובה יותר ללקוחות. התנאי הוא שהבנקים יפנו את הלקוחות למוצרים יותר טובים".
עוד אמר אברמוביץ': "ליבי ליבי ליועצים הבנקאים. הם צריכים לתת יעוץ סובייקטיבי, אבל בעודם מייעצים איזה מוצר לקנות יושב להם בראש מאחורה, הרווח שהם מכניסים לבנק שלהם. מה קורה לאותו יועץ? שיקולי הריווחיות מניעים את הייעוץ שלו. צריך שיהיה פיקוח הדוק על עניין זה. אם לא יהיה שינוי במערכת יהיה פיצוץ".
צבי זיו השיב לטענה באומרו כי "מי שאומר שיש גידול בפקדונות של בנק הפועלים לא יודע לקרוא מאזן"
אברמוביץ' השיב: "בהנחה שמה שאמרתי זה שטות. הציבור, שאני מייחס לו מקצועיות ורצינות עדיין מושפע מהבנקים ומאוד מהיעוץ בבנקים. אם תהיה חזרה לקרנות הנאמנות בחודשיים הקרובים בצל ירידת הריבית והציבור יעבור חזרה אליהם, אני אגיד שטעיתי. אין לי טענות ליועצים בבנקים אלא להכוונה של הממונים עליהם".
המפקח על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי אמר בפאנל: "לפני שהספקנו למצמץ לפחות 25 מיליארד שקלים עברו ידיים. בניגוד לעמדה שבה רצינו לתת לבנקים הקטנים יתרון בכניסה מוקדמת יותר לעניין היעוץ, הבנקים הגדולים הם הראשונים להיערך לכך. הבעיה של שוק ההון הוא חוסר סימטריה בין הבנק ללקוחות".
עוד אמר ענתבי כי: הוויכוח על הניוד פסה. כל מבוטח יוכל לעבור ממכשיר אחד לאחר כראות עיניו. כל המגבלות הרגולטוריות הולכות להיות מוסרות. אנחנו הולכים להגביר את השקיפות המוצרים היום כל כך מובנים, שהלקוחות לא יכולים להבין אותם כלל".
איזי כהן, מנכ"ל מגדל ביטוח, אמר בפאנל כי "ענף החיסכון לטווח ארוך צומח וימשיך לצמוח. כניסת הבנקים תגדיל את הענף וסך כל העוגה, תגדיל את הצמיחה ואת מספר הלקוחות. כל השינויים שנמצאים על השולחן בעניין פנסיית החובה חיוביים. אנחנו נגד הניוד, כפי שהוא מוגדר בחקיקה הנוכחית, בגלל שאין כלים אחידים. יש אי-סימטריה בשוק. כשמכניסים גורם כל כך חשוב כמו הבנקים ולא נותנים להם למכור ביטוח זה יוצר בעיה. באופן כללי, אנחנו בעד ניוד בין מוצרים, אבל אי אפשר לעשות אותו כאין אפשרות לעבור בין כל המוצרים. אנחנו רואים בזה סיכון".
דב קוטלר, מנכ"ל פריזמה בית השקעות אמר בפאנל: "כשפריזמה הוקמה על-ידי מרקסטון, אחת מההחלטות של הבעלים הייתה למנוע ניגוד עניינים ולוותר על תחום החיתום לכן יצאנו מתחום זה. אנחנו הגוף היחיד בשוק, נכון להיום, שנמנע מניגוד אינטרסים".

תאריך:  10/12/2006   |   עודכן:  11/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוקי אברמוביץ': שיקולי הריווחיות מניעים את הייעוץ בבנקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ההמנון בסרטו של סשה ברון-כהן, "בוראט", מופיע ברשימת המועמדים לפרס האוסקר לשיר הטוב ביותר
יפעת גדות
כעס הוא רגש טבעי אך הוא עלול להיות הרסני כאשר הוא בא לביטוי בדרך לא נכונה    הערכה של רמת הכעס שלכם וזיהוי דרך הפורקן שלכם יכולים לעזור לכם לשמור על קור רוח
מירב לוי
התאחדות הסטודנטים בישראל נבחרה להיות חברה בהתאחדות הסטודנטים של האיחוד האירופי (ESIB)    בכנס שנערך בפריז נתקלו נציגי ההתאחדות בגילויי אנטישמיות וקריאות זלזול    ההתאחדות תהיה מחויבת לארח משלחת של נציגי המועצה מהעולם על-מנת לקבל חברות עם זכות הצבעה
מתי טוכפלד
כך הזהיר מפקד חטיבת המחקר באמ"ן ואמר כי אסד נערך למלחמה מהחשש שישראל עומדת לתקוף    ראש הממשלה הורה לשרים: "אל תדברו על דוח בייקר"
הדר פרבר
גורם בכיר בוושינגטון אמר כי השיחות צפויות להתחדש ב-18 בדצמבר בבייג'ין ולהימשך במשך שלושה עד חמישה ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il