X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופטת ביניש דחתה את ערעוריהם של חברי המחתרת היהודית בת-עין שהואשמו בניסיון לרצח - בקושרם קשר לבצע פיגוע ב-2002 במזרח ירושלים באזור שבו מסתובבת בעיקר אוכלוסיה ערבית - וקבעה כי גזר דינם יוותר כשהיה
▪  ▪  ▪

בבית המשפט העליון נקבע פה אחד (יום ב', 11.12.06), כי קביעתו של בית המשפט המחוזי באשר לאישומם ולגזר דינם של הנאשמים, שלמה דביר, ירדן מורג ועופר גמליאל, חברי המחתרת היהודית מהישוב בת-עין, יוותר על כנו.
השלושה הואשמו בבית המשפט המחוזי בניסיון לרצח שנעשה בשנת 2002, בסמוך לבית ספר לבנות שבמזרח ירושלים. בגין אישומים אלה נגזרו על עופר ושלמה 15 שנות מאסר בפועל, ועל ירדן, בעקבות חרטה, 12 שנות מאסר בפועל. כאמור, השופטת ביניש, עימה הסכימו הנשיא (בדימ.) ברק והמשנה לנשיאה ריבלין, קיבלה את החלטת המחוזי.
הנאשמים ערערו על גזר דינם. עופר ערער על כך שהואשם כמבצע עיקרי מאחר שהתחרט טרם ביצוע המעשה ולא נכח באירוע עצמו. שלומי ערער על כך שהיתה בכוונתו להרוג, כיוון שלפי מומחה מטעמם של הנאשמים המטען לא יכול היה להתפוצץ, ומכך ניתן ללמוד כי רצונו היה רק ברעש תקשורתי ולא ביותר מכך.
מכתב האישום עולה כי במשך חודשיים תמימים תכננו השלושה להטמין עגלה ובה דלק וגז בסמוך לבית הספר, ואף בדקו את המקום כך שלא ישהו בו יהודים בשעת פיצוץ המטען. שעת הפיצוץ תוכננה לשעות הבוקר, שבהן מגיעות התלמידות הערביות לבית הספר. ביום המתוכנן, לאחר ששלמה וירדן הציבו את העגלה, הם נתפסו על-ידי המשטרה. ירדן אף סייע לחבלני המשטרה לפוצץ את המטען בכדי שלא ייפגעו, בעוד שלמה, בן ה-46, היה אדיש ולא שיתף פעולה.
הנאשמים הודו במעשיהם בחקירתם על-ידי המשטרה, וטענו כי מעשיהם נעשו תוך תחושת הנקמה והעלבון לאחר פיגועי הטרור בזמן שקדם למעשה, בעקבות הפגיעה בקרובים להם. בן היתר ציינו כי אחד המממנים למעשה היה יוסף פס, אביה של שלהבת פס שנרצחה על-ידי צלף פלשתיני.
השופטת אמרה כי הסבל שסבלו ממותם של הקרובים להם בפיגועי טרור אינו מצדיק ואין בו בכדי להקל על גזר דינה של החבורה. העובדה כי הם עשו ככל שביכולתם כדי להשלים את המשימה "הנפשעת", ניסיון לגרום למותם של בני אדם רבים, על לא עוול בכפם, מחייב ענישה מחמירה, אמרה השופטת.
בפסק הדין השופטים שוללים מכל וכל את הטענה כי המטרה לא היתה "קטילה", כי אם מסר תקשורתי גרידא. לדידם, כעולה מנסיבות האירוע ומדפוס פעולתם של הנאשמים, אין ספק כי תחושת הנקם היא שהיתה בראשם.
הנאשמים שינו את גרסתם במהלך המשפט וטענו, על-סמך חוות דעת מומחה מטעמם, כי לא היה ניתן לפוצץ את המטען ולכן אין לראות במעשיהם ניסיון לרצח. מומחה מטעם המדינה טען כי המטען לא יכול היה להתפוצץ בשל פעילותה של המשטרה שפוצצה אותו, ולא מפני שהנאשמים ניטרלו אותו קודם לכן. מה גם, שלפי החוק, גם אם אובייקטיבית לא ניתן לבצע את העבירה, אם הנאשמים לא ידעו על-כך ועדיין פעלו לביצוע המעשה, כפי שכך התרשמו השופטים, הרי שאין לכך משקל והם יואשמו בניסיון לרצח בכל מקרה.
טענותיו של עופר, לגבי העובדה שהתחרט כיוון שרבו הורה לו לא להשתתף בפיגוע המתוכנן, נדחו. זאת משום שגם לאחר שהודיע לחבריו כי נסוג מהתוכנית, לימד אותם כדי להפעיל את שעון המטען, וכן כיוון אותם למקום שבו אוכסנה העגלה הטעונה, בבית הוריו.
על כן, נקבע כי גזר דינם של השלושה לא ישונה, כך שעל עופר ושלמה, המתכננים המקוריים של הפעולה, נגזרו 15 שנות מאסר בפועל, ואילו על ירדן, שבית המשפט ראה בשיתוף פעולתו עם המשטרה לאחר תפיסתו כמעשה חרטה, נגזרו 12 שנות מאסר בפועל.
השב"כ ניסה בעבר לקשור את המחתרת לשורת מעשי רצח של פלשתינים בשטחים שאירעו ב-2001 ו-2002, בהם נהרגו שמונה פלשתינים, אולם רוב ההאשמות לא הוכחו במשפט.
גם נועם פדרמן נעצר בעבר על-רקע מעורבותו לכאורה בחוליית הטרור יהודית. מעצרו המנהלי הוארך, לאחר ששר הביטחון מופז החליט על כך בשל חומר חסוי שהוצג בפניו.

תאריך:  11/12/2006   |   עודכן:  11/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחה ערעורם של חברי המחתרת היהודית "בת עין"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם היו טרוריסטים שמאלנים פלסטינאיים כבר היו בחוץ
נמו  |  11/12/06 19:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
השר הרצוג נפגש עם ניקש ארורה, סגן נשיא גוגל אירופה, המבקר בישראל    הוסיף: גוגל הוא אמצעי שיווק אטרקטיבי
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה אישרה כי תאגיד בנקאי לא יגבה מלקוח פרטי עמלה בעד מעבר הלקוח לבנק אחר    נקבע גם כי תאגיד בנקאי יהיה חייב למסור ללקוח פרטי עמלות שנגבו ממנו בעבור כל שרות בפועל    יו"ר הוועדה: "אין הכוונה להקנות לכנסת את כל הסמכויות לפקח על העמלות"
ענבל אביב
זאת עד לתום החקירה הפלילית בנושא גרימת נזקים לרכבו על-ידי הסנגורית הציבורית המחוזית בחיפה
יהונתן דחוח-הלוי
חמושים פתחו באש ללא הבחנה לעבר בניין הפרלמנט הפלשתיני בעזה, בתגובה לרצח שלושת ילדיו של בכיר במנגנון המודיעין הכללי הנאמן לאבו מאזן    חשש ברשות הפלשתינית מפני פריצת מלחמת אזרחים על-רקע המשבר הפוליטי המסלים בין החמאס לפתח
‎‎ורד שרון-ריבלין‏
פיליפ דאוי מחברת לנובו הסביר בוועידת ישראל לעסקים על הצורך של החברה להיפטר מהלוגו של י.ב.מ מבלי לאבד את הצרכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il