X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר התקשורת מינה ועדה עם חופש פעולה, שתפקידה יהיה לבחון את התחרות בתחום התקשורת בישראל שבעת חברי הוועדה באים מתחומי ההנדסה, הצרכנות והכלכלה
▪  ▪  ▪
אריאל אטיאס [צילום: גיל הדני/אולפיקס]

חצי שנה הקציב שר התקשורת לוועדה שתמליץ איך לפתור שורה של בעיות שעושות חברות התקשורת לצרכן הישראלי, בעיות הנובעות כתוצאה מהיעדר מדיניות נכונה שתקבע את כללי התחרות בתחום התקשורת בישראל. הוועדה שהקים אריאל אטיאס (שס) הינה ועדה ציבורית, שבראשה יעמוד פרופ' ראובן גרונאו. אולם כלל אין ודאות שאטיאס, אשר הכריז על הקמת ועדת גרונאו בפתיחת תערוכת טלקום 2006 בחודש שעבר, לא הסכים להתחייב כי יאמץ את המלצות הוועדה.
היום (ב', 11.12.06) השלים השר את מינוי הרכב החברים בוועדת גרונאו. הוועדה תכלול שורה של אישים מתחומי ההנדסה, הצרכנות והכלכלה. שבעת חבריה הם: גלית אבישי, מנכ"ל אמון הציבור; משה הבא, לשעבר המשנה לממונה על התקציבים באוצר, ולשעבר יו"ר בזק; חיים גרון, סמנכ"ל בכיר הנדסה ורישוי במשרד התקשורת; ד"ר אסף כהן, סמנכ"ל בכיר כלכלה ותקציב; חיים פרננדס, סגן הממונה על התקציבים באוצר; מירב בארי, המשנה לממונה על ההגבלים העסקיים וכלכלנית ראשית ברשות להגבלים עסקיים; ד"ר מומי דהן לשעבר ראש תחום מקרו-כלכלה בבנק ישראל ויועץ כלכלי בכיר במשרד האוצר; ואבי ברגר, אלוף משנה במילואים ולשעבר ראש מחלקת אמצעי לחימה באגף התקשוב בצה"ל.
כתב המינוי שניתן לוועדה הוא בלתי מוגבל, וברצותה תוכל אף להרחיב את התחומים שבסמכותה לבדוק ולגבש המלצות. בין היתר אמורה הוועדה לדון בשאלת הצורך בהפרדה בין מגזרי פעילות (תוכן/הולכה [תשתיות, ע.י.]); סוגיית פעולתן של "קבוצות תקשורת" מאוחדות ובכלל זה כללי ההפרדה המבנית החלה על קבוצת "בזק" ועל אחרים. סעיף זה בעצם מהווה את בחינת ההגבלים העסקיים שיש להטיל על חברות שלהן אותם בעלים. כמו כן, תדון הוועדה בשיווק חבילות שירותים וגמישות תעריפים לחברת "בזק" וכן בגישת מתחרים לתשתיות של בעלי רשיונות (חברת "בזק" חברת הכבלים, ואחרים) תוך בחינת מודלים שונים כגון "פירוק למקטעים", כלומר - ביזור השירותים או במקרים אחרים איחוד שירותים קטנים מול ספקי תקשורת גדולים.
הוועדה הציבורית גם תעסוק במתכונת ההסדרה בעולם של לכידות בין תקשורת ניידת ונייחת ושירותי קול, חוזי ונתונים. ובכלל זה, העברת שידורים על גבי פלטפורמות של מפעילי תקשורת כגון: ADSL , כבלים, רט"ן [רשת תקשורת נייחת של בזק] - בין בשיטת IPTV ובין בשיטות אחרות. הוועדה גם תעסוק בהיקף חובות השירות האוניברסלי המוטלות על מפעילי התקשורת.
"המטרה בהקמת הוועדה הינה לתת למשרד התקשורת את הכלים הטובים ביותר על-מנת להכריע בנושאים בעלי המשקל הרב ביותר בתחום התקשורת" אמר שר התקשורת. אריאל אטיאס ציין כי הוועדה הציבורית תגבש המלצות, שיתנו לו את הכלים להכריע בדבר בהירות רגולטורית לשנים הבאות.

תאריך:  11/12/2006   |   עודכן:  11/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נקבע הרכב הוועדה שתבחן את התחרות בין חברות התקשורת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון שפורר
לראשונה מאז רכישת השליטה מכר נוחי דנקנר 1.6% מאי.די.בי אחזקות בכדי להשאירה במעו"ף
מוטי אקסמיט
היום נעצר חשוד נוסף בעת ששב מביקור בירדן    הוא נחשד כמי שתפקידו היה לאתר מבנים ולמפות אותם לפי אותם דרכים, כך שבפועל היה המתווך העיקרי שבין אותם התושבים שנזקקו לאספקת החשמל ומוני החשמל הגנובים
אריאל שמידברג
יו"ר איגוד הכדורגל בגרמניה הבטיח לנקוט בצעדים על-מנת למגר את תופעת הביטויים הגזעניים במגרשי הכדורגל
מנדי ספדי
זאת בעקבות החלטת הממשלה למסירת החלק הצפוני של הכפר לידי האו"ם    המפגינים הניפו שלטים בערבית ובעברית בהם נכתב: "זה לא האומות המאוחדות, אלא האומות המפרקות", "הרסו את חומות ברלין כדי לבנות אותו ברג'ר?"
אריאל שמידברג
נאום הפרידה של מזכ"ל האו"ם היוצא כולל לא מעט רמיזות המביעות ביקורת חריפה על המדיניות האמריקנית בעולם    "מועצת הביטחון היא לא רק זירה נוספת לקידום אינטרסים לאומיים" כתב אנאן בהתייחסות לממשל האמריקני ולעומד בראשו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il