X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיכאל מירו, מנהל חטיבת החדשות של "קול ישראל", הודח ע"י מנכ"ל רשות השידור ובמקומו מונה אריה שקד בכיר ברשות השידור: "השיטה הזו היא בולשביקיות. סתם כך לוקחים עובד מסור ומעולה ובמקומו שמים מישהו בלתי מקצועי" רשות השידור לא מסרה את תגובתה לטענות
▪  ▪  ▪

העיתונאי מיכאל (מיקי) מירו הודח מתפקידו כמנהל חטיבת החדשות ב"קול ישראל". בסוף השבוע ייכנסו הפיטורין לתוקף. מנכ"ל רשות השידור נכנע ללחצים מצד איגוד העיתונאים, שתבע למנות תחת מירו את אריה שקד, והדיח את מירו.
מיכאל מירו ניהל את חטיבת החדשות מזה שלוש שנים וחצי, מהקשות והמורכבות שידעה מדינת ישראל: פיגועים, הינתקות, משברים פוליטיים, מערכת הבחירות ומלחמת לבנון השנייה. אולם המלחמה שניהל נגדו איגוד העיתונאים היתה הקשה מכולם, והצליחה להכריעו.
ברשות השידור הרימו רבים גבה, וזאת נוכח המהלך אותו ביצע המנכ"ל, מוטי שקלאר. גורם בכיר ברשות השידור מסר ל-Nfc, כי הדחתו של מירו נעשתה משיקולים לא ענייניים, ומעולם לא עלו טענות כלשהן כלפי תפקודו של מירו. מירו התמודד מול הקשיים אליהן נקלעה רשות השידור בעקבות קיצוצים בתקציבים ובכוח האדם, תוך בניית לוח שידורים חדש ועדכני לרשת ב' ובו תוכניות חברתיות כמו "רוח דרומית", "רוח צפונית", "הדרה", "מזווית נשית", תוכניות מיוחדות על ערביי ישראל, ותוכנית מיוחדת מידי מוצ"ש לציבור החרדי ועליו - "מלווה מלכה" ועוד. את תפקידו הניהולי מילא מיכאל מירו במקביל לעבודתו העיתונאית בנושאי חברה ורווחה בפינות יומיות המשודרות מידי בוקר ובתוכניות "שעת חברה" מידי יום רביעי ו"בדרך אל הטבע" מידי שבת.
אך כל זה לא עמד במבחן כאשר החליט שקלאר להדיחו, ולמנות תחתיו יושב-ראש של ועד עובדים. "השיטה הזו היא בולשביקיות. סתם כך לוקחים עובד מסור ומעולה ובמקומו שמים מישהו בלתי מקצועי. במה הוא יותר טוב ממיקי?!", אמר אותו גורם בכיר.
אריה שקד, שיחליף את מירו, קיבל הבוקר הודעה על מינויו ממנכ"ל רשות השידור. שקד עובד ברשות השידור משנת 77', רובן בחטיבת החדשות ושימש ככתב בשטחים, כתב כלכלי בכנסת, כתב לענייני עבודה ורווחה, כעורך "יומן הבוקר" וכרכז המערכת.
בשלוש השנים האחרונות שימש שקד גם כיו"ר אגודת העיתונאים. אולם דוברת רשות השידור מסרה, כי "שקד השעה את עצמו מתפקיד זה עם היוודע דבר מינויו בפועל לתפקיד מנהל חטיבת החדשות בקול ישראל".
עובדים ב"קול ישראל" מסרו ל-Nfc, כי רוב חברי אגודת העיתונאים בירושלים הינם עובדי רשות השידור, ולמעשה מנהלים מאבקים תחת אפו של המנכ"ל מתוך משרדי רשות השידור.
מיקי מירו, שימשיך להגיש תוכניות בנושאי חברה, סירב להתראיין והפנה אותנו להודעה מטעם רשות השידור, בה הוא מצוטט כאומר: "אני מתכוון להתרכז בעבודתי העיתונאית, המתמקדת בנושאים האזרחיים, שעבורי הם עיקר שליחותי כעיתונאי במדינת ישראל בכלל ובשידור הציבורי בפרט". באותה הודעה נכתב גם כי מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר הודה למירו על עבודתו במילים: "אני סמוך ובטוח שימשיך לשמש בתפקידים בכירים ברדיו, ובעיקר ימשיך להוביל את הנושאים החברתיים". ההודעה כפי שנמסרה לתקשורת לא דווח על הדחה אלא על "סיום תפקיד".
תגובת רשות השידור
פנינו לרשות השידור, אשר מסרו לנו בתגובה, כי ראשית כל אין מדובר בהדחה, כי אם "במהלכים שנעשו בהסכמה הדדית". עוד נמסר, כי "חילופי התפקידים, שנעשו גם בטלוויזיה, נעשים משיקולים מערכתיים ולא אישיים, במטרה לרענן את המערכת עד לקיום מכרזים לכל תפקידי הניהול ברשות השידור. לעניין תפקודו של אריה שקד גם כיו"ר אגודת העיתונאים, הרי ששקד השעה את עצמו מתפקיד זה עם היוודע דבר מינויו בפועל לתפקיד מנהל חטיבת החדשות בקול ישראל".

תאריך:  13/12/2006   |   עודכן:  14/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש חטיבת החדשות ברדיו הודח מתפקידו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מוטי שקלאר מינוי פוליטי של אולמרט
דורון א. טל (טירקל)  |  14/12/06 11:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ראשות ועדת ביקורת המדינה עברה היום מידיה של ישראל ביתנו לאיחוד לאומי-מפד"ל    בישראל ביתנו החליטו להראות לקואליציה את מורת רוחם מהעובדה שעוד לא נמצאה להם ועדה חלופית ולא הצביעו במליאה היום    גם באיחוד לאומי-מפד"ל יש כאלה שאינם מרוצים מדרך ההתנהלות בקבלת ראשות הוועדה
גלית יצחק
בעקבות חשיפת התוכנית "עובדה - עם אילנה דיין", בו דווח כי משרד הבריאות, טבע וקופ"ח כללית, המשיכו לתת תרופה לנשים בהריון, למרות שהתגלתה כמסוכנת, נפגעת DES הקימה ארגון נפגעות התרופה הקורא לנשים להצטרף למאבקן
אור מרינגר
משרד המשפטים ומשטרת ישראל החליטו שאתר הימורי שש-בש באינטרנט איננו חוקי    לחברות כרטיסי האשראי הודיעו שסליקת כרטיסי אשראי לאתר מהווה עבירה פלילית
ניר יהב
כך ראש לשכת עורכי הדין, ד"ר שלמה כהן, בטקס ההסמכה של עורכי דין חדשים    "יש לתמוך בבית המשפט גם כשהוא פוסק דין שאיננו פופולרי. אסור שבית המשפט יפזול לככרות"
גלית יצחק
התרופה שמפתחת HealOr נועדה לטפל בפצעים סוכרתיים, פצעי לחץ ופצעים ורידיים    במקביל, נערכת החברה לביצוע ניסויים קליניים בארה"ב ב-2007
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il