X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים גילו כי ילדים עם שלושה אחים צעירים או יותר נמצאים בסיכון גבוה פי 2-4 לפתח גידול במוח עד גיל 15, זאת בהשוואה לילדים ללא אחים או אחיות
▪  ▪  ▪
הומוסקסואליות - תלוי במספר האחים
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אחים בוגרים משפיעים על הנטייה המינית של הילד הצעיר * הסיכוי של בן רביעי להיות הומוסקסואל כפול מזה של בן בכור
לרשימה המלאה

האם מספר האחים והאחיות יכול להשפיע על הסיכון שלכם לפתח גידולים במוח? ייתכן. כך לפחות טוענים חוקרים גרמנים שגילו כי ילדים עם שלושה אחים צעירים או יותר נמצאים בסיכון גבוה פי 2-4 לפתח גידול במוח עד גיל 15, זאת בהשוואה לילדים ללא אחים או אחיות.
סיכון זה לא נראה בקרב ילדים עם שלושה אחים בוגרים או יותר, או אצל אנשים שגדלו במשפחות ברוכות ילדים.

הגנה מזיהומים בגיל מתקדם

מצד שני, נוכחות אחים בוגרים מעלה את הסיכון לזיהומים בגיל הינקות ובשלב מוקדם של גיל הילדות. כפי שידוע לגבי ממאירויות אחרות בגיל הילדות, זיהומים בשלב מאוד מוקדם יכולים אפילו להגן מפני גידולים במערכת העצבים המרכזית, מה שעשוי להסביר מדוע לא נראתה עלייה בסיכון בקרב ילדים עם שלושה אחים בוגרים או יותר.
ישנן ראיות רבות לכך שזיהומים וירליים ספציפיים קשורים למספר סוגים של סרטן. כמו הקשר בין וירוס אפשטיין-בר (EBV) ללימפומה מסוג הוג'קינס, וירוס פפילומה (HPV) לסרטן צוואר הרחם, וירוס הפטיטיס לסרטן הכבד ו-HIV לסרקומה על-שם קפושי.
למרות שעשוי להיות קשר בין זיהומים בילדות לגידולים במוח, החוקרים מציינים כי אין עדיין הוכחות לכך שהזיהומים גורמים להם. במסגרת כל ניסיון להראות קשר סיבתי יש לשקול בצורה סלקטיבית גידולים במערכת העצבים של הילד ולקחת בחשבון לא רק את סוג הזיהום אלא גם את תדירות הזיהומים של הילד, הגיל, ומשך הזיהום.
מומחים שהגיבו למחקר ציינו כי מדובר במחקר מקיף אך תוצאות המחקר שהראו כי זיהומים משחקים תפקיד בהתפתחות גידולים במוח נסתרו על-ידי מחקרים אפידמיולוגיים שנעשו לאחרונה. מומחים רבים דחו את הרעיון כי גידולים במוח אצל ילדים קשורים לווירוס.
הם טענו גם, כי החוקרים לא שקלו סיבות אפשריות אחרות לכך שילדים עם אחים צעירים נמצאים בסיכון גבוה. ייתכן והדבר נובע מכך שלתושבי סקנדינביה יש יותר ילדים לאחר שהראשון אובחן עם גידול במוח, למשל, ונתון זה עלול להטות את התוצאות.
מספר מחקרים קטנים שכללו פחות מ-100 מקרים חקרו את הקשר בין סוגים שונים של זיהומים - כמו שפעת במהלך הריון ווירוס פוליומה בילדות - והסיכון שלאחר מכן לגידולים במוח. התוצאות לא היו עקביות, אך החוקרים לא מסיקים מכך שהזיהומים אינם קשורים לממאירויות אלו.
הם הסכימו לכך שייתכן וגורמים אחרים קשורים לעלייה בסיכון לגידולים במוח. עד כה הקשר בין גידולים במערכת העצבים לגורמים סוציו אקונומיים אחרים היה מאוד לא עקבי. עם זאת לא ניתן להוציא מכלל אפשרות כי הקשרים סוציו אקונומיים אחרים קשורים למחלה.

הקשר לדלקות חוזרות

הקשר למספר האחים הצעירים ולא למספר האחים הבוגרים מציע כי זיהומים, או זיהומים חוזרים בשלב מאוחר בילדות עשויים לשחק תפקיד חשוב בהתפתחות גידולים במערכת העצבים המרכזית של הילדים.
המחקר, מבוסס אוכלוסיה, שלטענת החוקרים הוא המקיף ביותר מסוגו, כלל ניתוח נתונים של יותר מ-13,600 מקרים של גידולי מוח בשבדיה. הוא גילה, כי ילדים עם שלושה אחים צעירים או יותר היו בסיכון גבוה פי שניים לגידולים במערכת העצבים המרכזית הידועים כ'neuroblastomas', בסיכון גבוה יותר מפי שניים לסרטן המוח כמו 'medulloblastoma' או 'ependymoma' ובסיכון גבוה כמעט פי ארבעה ל'meningioma', בהשוואה לילדים ללא אחים.
הקשר בין מספר האחים וגורמים אחרים של צפיפות יתר לסיכון לזיהומים מתועד היטב. הראיות המוצקות מגיעות ממספר מחקרים שהראו כי ילדים במעונות יום נמצאים בסיכון פי 2-4 לזיהומים בהשוואה לילדים הנמצאים בבית.
אך כיצד ישפיע גיל האחים על הסיכון לגידולים במוח? לחוקרים יש תאוריה: כאשר לילד יש הרבה אחים צעירים ממנו, הוא נמצא בסיכון לזיהומים במהלך השלב המוקדם של גיל ההתבגרות ובסיכון גבוה יותר לזיהומים חוזרים מהאחים הצעירים.

החוקרים - מהמרכז לחקר הסרטן בהיידלברג, גרמניה.
ממצאי המחקר פורסמו בגיליון דצמבר של "Neurology".
תאריך:  14/12/2006   |   עודכן:  14/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחים ואחיות מעלים את הסיכון לגידולים במוח?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בכנס אעלאם לתקשורת מחו הערבים על ההכתבות כהגדרתם, שמכתיבה להם התקשורת העברית    תובעים שידור ציבורי שיכלול דיווחים חדשותיים בהקשר היסטורי המפרטים את תולדות הסכסוך
יואב יצחק
הנשיא (בדימ.) אהרן ברק עיכב במשך כחמש שנים את מתן פסק הדין    בפסק הדין מחייב בית המשפט את גורמי הביטחון לפעול על-פי המשפט הבינלאומי המנהגי, כך שאזרחים לא ייפגעו
מירב לוי
משלחת של חברת התעופה הדרום-קוריאנית בוחנת אפשרות לפתוח בעתיד קו נוסעים סדיר בין סיאול לתל אביב    החברה הפעילה טיסות לישראל עד 1997 והפסיקה בשל המצב במזה"ת
מירב לוי
במסגרת תפקידה תהיה פרופ' תמר הרמן אחראית על ההיבטים האקדמיים של מערך ההוראה של האוניברסיטה
מירב לוי
למה אוכלים סופגניה דווקא בחנוכה?    מהם הטרנדים החדשים בשוק הסופגניות    מהי הסופגניה האהובה על הישראלים    ומתכון קל להכנה מהירה של מאכל החג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il