X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנייה: תהיו שהידים; ניפגש עם בכירים בשירות הביטחון המצרי בכיר בחמאס: שליט ישוחרר כשישוחררו אסירי החמאס 35 פלשתינים נפצעו בעימותים ברמאללה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
החמאס: דחלאן אחראי לניסיון ההתנקשות
ניר יהב, אריאל שמידברג
לאחר ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלשתיני, במהלכו נהרג שומר ראשו ונפצעו בנו ועוזרו, אמר הנייה: "הממשלה הפלשתינית יודעת מי עומד מאחורי הירי" * עימותים בין החמאס לפתח ברמאללה
לרשימה המלאה

בצל ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלשתיני איסמעיל הנייה ועל-אף המהומות הקשות ברמאללה ובעזה, הגיע (יום ו', 15.12.06) הנייה לעצרת ענק של החמאס לרגל ציון יום היווסדה, אשר נערכה בעזה.
לעצרת הגיעו עוד עשרות אלפי פלשתינים, ובמהלכה אמר ראש הממשלה הפלשתיני כי הוא ושרי ממשלתו נמנים עם אנשי תנועת החמאס, משום שמי שמצטרפים לחמאס אינם עושים זאת כדי להיות שרים אלא כדי להיות שהידים. הוא ציין כי ממשלתו לא תשקוט על האירועים במעבר רפיח.
בכיר החמאס, חליל אל-חיה, איים בעצרת לציון 19 שנים להקמת החמאס, כי תנועתו תיפגע בכל מי שמעורב בפגיעה בבכירי החמאס. בהתייחסות לגורלו של החייל הישראלי השבוי בעזה, רב"ט גלעד שליט, אמר אל-חיה כי לא תתבצע עם ישראל עסקת שבויים עד שישוחררו אסירים פלשתינים.

הנייה: נדע כיצד לטפל במי שעומד מאחורי הירי

הנייה עצמו התייחס לניסיון ההתנקשות בחייו ואמר: "הממשלה הפלשתינית יודעת מי עומד מאחורי הירי, ונדע כיצד לטפל בו". תנועת החמאס, באמצעות דוברה, פוזי ברהום, מסרה כי "הירי על הנייה ליד מעבר רפיח הוא פשע שפל. ברהום טען גם כי מדובר בגורמים מסוימים שביצעו פשע זה, אך לא ציין במי מדובר. יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הביע פומבית צער על התקרית. הוא דחה האשמות מצד אנשי הנייה כאילו ידו בדבר, והבטיח לעשות ככל שניתן כדי לשמור על הסדר הציבורי.
בתוך כך נודע, כי על-רקע המתיחות ברשות ניפגש הנייה עם גורמים בשירותי הביטחון המצרי. שירותי הביטחון במצרים מעורבים מעוד בנושאי הביטחון ברשות הפלשתינית ואף מחזיקים משלחת ביטחונית, היושבת בעזה.
הלילה כאמור, נפתחה אש לעבר פמליית ראש הממשלה הפלשתיני, בעת שהיה בדרכו ממעבר רפיח לעזה. האש נורתה על-ידי פעילי פתח ובמקום פרצה מהומה. בהתנגשויות נהרג שומר ראשו האישי של הנייה. בנו של הנייה, עבד אל-סאלם, נפצע באורח בינוני בתקרית ויועצו המדיני נפצע קל. כעשרים פלשתינים נפצעו בתקרית. הנייה ניצל מההתנקשות והשמירה עליו תוגברה.

משעל: להפעיל ריסון כדי למנוע מלחמת אזרחים

בניגוד להנייה ובכירים נוספים בחמאס, שמאז ניסיון ההתנקשות משחררים הצהרות חריפות במטרה ללבות את הלהבות, פועל ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל, להביא לכיבוי התבערה ברשות. בפניה לחבריו בחמאס ביקש משעל (יום שישי), היושב בדמשק, "להפעיל ריסון" כדי למנוע "היגררות למלחמת אזרחים".
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי בראיון לתחנת רדיו ערבית, אמר משעל: "אני קורא לאחנו בחמאס להפעיל ריסון... על-מנת להגן על הדם הפלשתיני. המלחמה שלנו היא נגד הכיבוש ואנחנו לא ניגרר למלחמת אזרחים".

35 נפצעו במהומות ברמאללה

לפחות 35 פלשתינים נפצעו מירי לעבר תומכי חמאס שצעדו בתהלוכה ברמאללה. כוחות הביטחון הפלשתינים ניסו לפנות את המפגינים מרחובות במרכז רמאללה, אשר הוכרזו שטח צבאי סגור. יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הורה לפרוס את כוחות הביטחון הפלשתינים ברמאללה כדי למנוע חיכוכים בין תומכי פתח לחמאס לאחר הירי ולמנוע את התהלוכה.
לפחות ארבעה מבין אלו שנפצעו בעימותים בין החמאס לפתח ברמאללה נפצעו באורח קשה, וזאת נוסף לשוטר פלשתיני שנפצע גם הוא באורח קשה בתהלוכה. לדברי הפלשתינים, התהלוכה נעה מכיוון מסגד גמאל עבד א-נאסר שבמרכז העיר רמאללה לכיוון כיכר אל-מנארה. מנגנוני הביטחון הפלשתינים, בתוכם כוח 17 ומשטרה, לצד פעילים מגדודי חללי אל-אקצה, ניסו למנוע מהתהלוכה מלהתקדם וירו לעבר הצועדים.

עריקאת: החמאס מסיתה נגד דחלאן

המתיחות ברשות הפלשתינית גברה על-רקע ניסיון ההתנקשות הלילה בראש הממשלה הפלשתיני איסמעיל הנייה. דוברי החמאס האשימו את בכיר הפתח מוחמד דחלאן באחריות לניסיון ההתנקשות. דובר החמאס, איסמעיל רדואן, כינס מסיבת עיתונאים בעזה והאשים את המשמר הנשיאותי בניסיון להתנקש בחיי ראש הממשלה הפלשתיני.
מדיווח של אתר אינטרנט בעזה נמסר, כי כתוצאה מהאיומים על חייו של דחלאן הגיעו עשרות חמושים, פעילי החמאס, לביתו של דחלאן והסתובבו באיזור. ראש מחלקת המו"מ ברשות, ד"ר סאאב עריקאת, התייחס להאשמות וציין כי מדובר בהסתה ברורה לרציחתו של דחלאן. לדבריו, אבו מאזן הסכים להקים ועדת חקירה שתבדוק את המהומות שהתרחשו אתמול באזור מעבר רפיח.

תאריך:  15/12/2006   |   עודכן:  15/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משעל: למנוע מלחמת אזרחים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ככה תראה מלחמת העולם הרביעית
יהושפט, השומרון  |  15/12/06 16:07
2
שיתאבדו אחד על השני !!!
בראון  |  15/12/06 17:57
3
יא חאלד , איפה הכבוד?
נמו  |  16/12/06 01:31
4
אני בעד!!!! טוב מאוד!!!
משה אמזלג  |  16/12/06 03:34
5
וחושב שהלהבה לא תפרוץ. הרי אדי האיבה הפנימית באוויר
משעל הצית את הגפרור  |  16/12/06 06:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
קונסטנטין פרדריקו הוסגר אתמול לאחר שנעצר בצ'כיה בחודש מרץ    מבוקש בישראל בגין עבירות של סחר בבני אדם למעשי זנות, סרסרות לזנות, ניצול קטינים לזנות, כליאת שווא וקשירת קשר לביצוע פשע
מוטי אקסמיט
דיירת כבת 60 בבית אבות בנהריה היכתה באמצעות מוט ברזל את שכנתה לחדר בת ה-90 ופצעה אותה באורח קשה מאד    החשד: הקשישה דיברה מתוך שינה והפריעה לתוקפת    מעצרה של התוקפת הוארך בחמישה ימים
אור מרינגר
בית המשפט המחוזי קבע פיצוי לאדם שנפגע בעת רכיבה על סוסים    אחד מהנזקים נועד לפצות עבור הפגיעה ביכולתו להגיע לסיפוק מיני    את התשלום לשירותי ליווי בחרו שופטי העליון לבטל
עידן יוסף
באיזה כיוון מדליקים נרות? מאיזה צד נוגסים בסופגניה? ולמה לא מאחלים בחנוכה חג שמח?    מדריך Nfc שופך אור על מורשת ימי החנוכה
מוטי אקסמיט
גופתו של האב שהשליך בחודש ספטמבר את שני ילדיו מדירתו בבת-ים זוהתה הלילה במכון לרפואה משפטית באבו-כביר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il