X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אבו מאזן: מחיר חטיפת החייל שליט - 500 פלשתינים הרוגים טוען: הרקטות פגעו בחלום להשקעות ושגשוג בתנחלויות שפינתה ישראל דוחה הטענות כאילו אנשיו אחראים לניסיון ההתנקשות בהנייה
▪  ▪  ▪
אבו מאזן בנאום לאומה [צילום: AP]
הנייה. אחראי להרג

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מאשים את ראש הממשלה, איסמעיל הנייה, בפגיעה באינטרסים של הפלשתינים. אבו מאזן נאם ממקום מושבו במוקטעה, בנאום לאומה אליו נערכו, מבעוד מועד, גם החמאס והפת"ח. הוא קרא להקדמת הבחירות וציין כי יבחן מועד מוסכם לקיומן.
אבו מאזן גינה בנאומו את המשך החזקת החייל גלעד שליט. הוא התריע, כי לעם הפלשתיני נגרמו נזקים עצומים מאז שנחטף החייל: 500 פלשתינים נהרגו, 4000 נפצעו ונגרמו הרס וחורבן ברצועה. הוא ציין, כי גם בימים אלה נמשכים העימותים והעם הפלשתיני משלם מחיר כבד וזאת לאחר שאלפי בתים נהרסו.
אבו מאזן אמר עוד, כי התעקשות הפלגים להמשיך לירות רקטות קסאם לעבר ישראל פגעה קשות באוכלוסיה הפלשתינית, שכן, במקום להתמקד ביישוב ההתנחלויות שפינתה ישראל ברצועה ובצפון השומרון, התפתחו עימותים עם ישראל ומצבם של הפלשתינים הורע. לדבריו, החלום היה שברגע שישראל תיסוג, השטחים שהיא מפנה ישגשגו ויפרחו ויהיו עשרות פרויקטים לפיתוח. אבל, אמר, כל זה ירד לטמיון, מכיוון שהפלגים התעקשו לירות רקטות. "בכך פספסנו את החלום להפוך ההתנחלויות למרכז השקעות ושגשוג".
מקדים את הבחירות
יו"ר הרשות הכריז על הקדמת הבחירות לנשיאות ולפרלמנט ברשות הפלשתינית ואמר שמועדן ייבחן ביחד עם ועדת הבחירות המרכזית. אבו מאזן אמר בנאומו, כי בסמכותו לפטר את הממשלה בדיוק כפי שהיה בסמכותו למנותה. "אני הוריתי להרכיב את הממשלה ואני זה שמפטר אותה". הוא ציין, כי לא מפחיד אותו שמאיימים עליו, וכי הוא עושה מה שצריך על-פי החוקה וטובת העם הפלשתיני. יחד עם זאת, נמנע אבו מאזן מלהכריז על פיטורי הממשלה עכשיו.
בתגובה לקריאתו של אבו מאזן על הקדמת הבחירות הודיעו בחמאס כי הם דוחים את קריאתו. "זו הפיכה", חזרו אנשי החמאס על דברי הנייה - שנאמרו עוד קודם לנאום אבו מאזן. יחד עם זאת, אמר שר החוץ הפלשתיני, מחמוד א-זהאר, כי תנועתו מוכנה לנהל מו"מ עם אבו מאזן, אך היא לא תכיר בתנאים שנקבעו על-ידי הקוורטט. א-זהאר אמר עוד, כי תנועת החמאס אינה חוששת מבחירות מכיוון שהיא בטוחה בכך שתנצח פעם נוספת.
מקום פרחים, הגיעו אנשי הנייה עם אר-פי-ג'י
אבו מאזן דחה את הטענות נגדו, כאילו הוא ואנשיו הם האחראים לניסיון ההתנקשות בהנייה. לדבריו, "עשינו הכל כדי שראש הממשלה הנייה ייצא למסעו דרך מעבר רפיח - ויחזור דרכו בכבוד", אך הנייה הגיע עם כסף ועם אנשים חמושים שהחזיקו אר-פי-ג'י, וגרם לתקרית ולעימותים. אבו מאזן טוען, כי אנשיו של הנייה - במקום לקבלו בפרחים, בזזו את מעבר רפיח.
אבו מאזן גילה, כי בעיצומה של התקרית במעבר רפיח עמדו הוא ואנשיו בקשר, כל הזמן, עם מצרים ועם ישראל, כדי להסדיר את שובו של הנייה לרצועה. "הטלתי על שלושה מאנשיי, בהם מוחמד דחלאן, להסדיר את היציאה והכניסה של הנייה באופן מכובד", הטעים והאשים, כי התנהגות הנייה ואנשיו היא שהביא לתקרית ולהרג לאחר מכן.
מצטער על הילדים שנהרגו
אבו מאזן הביע את צערו על שלושת הילדים הפלשתינים שנהרגו בעימותים ביום חמישי בין החמאס לבין הפת"ח. הוא האשים את אנשי החאמס בכך, וקרא לכולם לנצור אש.
בנאומו לאומה הפלשתינית מאשים אבו מאזן את הנייה ואנשיו באי-הקמת ממשלת אחדות, בתואנה מצד החמאס שעקרונות ההקמה - כפי שהוצעו על-ידי הפת"ח, הם תכתיב אמריקני-ישראלי [הפת"ח מתנה כניסה לממשלת אחדות בכך שהחמאס יכיר בהסכמים שנחתמו עם ישראל, י.י.]. אבו מאזן אמר, כי מסמך האסירים, שנועד לשמש יסוד להקמת ממשלת אחדות, הוגדר בעבר על-ידי החאמס כ"מסמך בגידה", אך עכשיו מתעקשים בחמאס על אימוצו של המסמך כתנאי יסודי לממשלת אחדות.

תאריך:  16/12/2006   |   עודכן:  16/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבו מאזן מקדים הבחירות; חמאס: ניסיון הפיכה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אבו מאזן
פטריוט ישראלי  |  16/12/06 13:51
2
סוף סוף האיש מפגין ממלכתיות וזה סימן טוב
קוסם  |  16/12/06 14:02
3
לקח אמיתי לישראלים
ש' אלידע  |  16/12/06 14:44
4
שתי מדינות לעם הפלסטיני - לזה צריך לחתור
קוסם  |  16/12/06 15:29
5
הפגם היחידי בחטיפה
שלמה אידן  |  16/12/06 16:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
'טוקבקיסט' הנוהג להגיב על כתבות במדור הספורט של Ynet, תחת הכינוי "ivgeny from the core", הקים אתר עבור חבריו ה'טוקבקיסטים', בו הם מתחרים בינהם על אהדת הגולשים
מוטי אקסמיט
מרבית הדקירות - במרכזי הבילוי של תל אביב    הרישומון של משטרת המחוז
יהונתן דחוח-הלוי
"אל-שרק אל-אווסט": אבו מאזן לא ינקוט צעד חריג בנאומו בשבת; יתמקד בהכרח להקים ממשלת אחדות    הנייה מאיים: הכרזה על בחירות - "צעד של הפיכה"
יהונתן דחוח-הלוי
הג'יהאד האיסלאמי מציע פתרון מקורי למנוע את מלחמת האזרחים ברשות הפלשתינית - הארגון קורא לכל הפלגים הפלשתינים לזנוח את הפסקת האש ולחזור לשגר רקטות קסאם לעבר ערים בישראל - בימים חמישי ושישי שגר הארגון 14 רקטות לעבר הנגב
הילה רפופורט
שר הפנים של עירק הגיע לסוריה כדי לחתום עם עמיתו הסורי על הסכם לקיום סיורים משותפים לאורך הגבול בין שתי המדינות    מיליטאנטים המבקשים להצטרף למורדים בעירק מסתננים לעירק דרך הגבול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il