X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצהרתו של שר החוץ הסורי כי סוריה אינה דורשת תנאים מוקדמים לפתיחה במשא-ומתן גרמה להתלהבות בין חברי כנסת מהשמאל ח"כ גלאון: "זהו אינטרס ישראלי לנתק את סוריה מבת בריתה אירן" יתום: "דחיית הפנייה הסורית עלולה להביא למלחמה" ח"כ אריאל: על סןריה להסכים שהגולן יישאר ישראלי
▪  ▪  ▪
[צילום: בוצ´צ´ו]

הצהרתו של שר החוץ הסורי, כי סוריה אינה דורשת מישראל לרדת מרמת הגולן כתנאי מוקדם לפתיחה במשא-ומתן בין המדינות, גרמה לחברי כנסת מהשמאל לקרוא לראש הממשלה אהוד אולמרט להיענות להצעה.
יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, קראה לראש הממשלה לחדול מהסרבנות הישראלית, כהגדרתה, ולהודיע על כניסה למשא-ומתן עם סוריה. "זהו אינטרס ישראלי יתום: "דחיית הפנייה הסורית עלולה להביא למלחמה" , ולכן יש לעשות כל מאמץ כדי לא לפספס את ההזדמנות שנוצרה".
חבר סיעתה, ח"כ רן כהן, בירך גם הוא על הצהרתו של שר החוץ הסורי, ואמר כי הוא רואה בה התקדמות חשובה למשא-ומתן לשלום. "הגענו למצב אבסורדי בו סוריה יוצאת מגדרה בכדי לאותת לישראל על רצינותה, ואילו המנהיגות הישראלית יוצאת מגדרה בכדי למנוע כל התקדמות".
כמו במרצ-יחד, גם חברים בסיעת העבודה קוראים לראש הממשלה לשנות את גישתו השוללת משא-ומתן עם סוריה. ח"כ דני יתום אמר כי "בהמשך לקריאותי מהחודשים האחרונים, אני קורא לראש הממשלה לתפוס מנהיגות ולהיענות לאתגר השלום שמציבה סוריה. למדינת ישראל אסור לדחות הצעה למשא-ומתן ללא תנאים מוקדמים. רק במשא-ומתן ניתן לפתור את בעיית הטרור והמלחמות באזורנו. דחיית הפנייה הסורית עלולה להביא למלחמה מיותרת בין ישראל לסוריה ולהגברת הטרור.
ח"כ אופיר פינס קרא לראש הממשלה שלא להמשיך להתעלם מהמסרים הסוריים, ולבדוק אותן ברצינות. "שתי ההצעות הן משמעותיות ביותר, ומדיניות ההכחשה וההתעלמות והיעדר הבדיקה לא משרתת את האינטרסים הישראלים".
ואילו חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) גינה את מה שהגדיר כמפגן הסירוב הממשלתי ליוזמת השלום הסורית. "תעלולי הלשון של פרס רק מעידים על המאמץ הדרוש לדחייתה של יוזמת שלום כל כך ברורה ישירה. הממשלה תישא באחריות לדם שישפך בשל חסימת הדרך בפני השלום".

הימין: פתיחה במו"מ - חיזוק הסורים וחיזבאללה

חבר הכנסת יובל שטייניץ (ליכוד) אמר בתגובה להצהרות הסוריות כי לסוריה יש אינטרס מובנה לפתיחת מו"מ על-מנת להסיר מעצמה את הלחץ הבינלאומי באופן שיאפשר לה גם לחדש את שליטתה בלבנון. לדבריו, אין לישראל שום אינטרס לחזקה ולחזק את החיזבאללה ולתת לסוריה יד לתמרון פוליטי. "כל עוד הסורים אינם מודיעים על נכונותם בשינוי היסטורי בכל מדיניות החוץ שלהם, כולל הברית האסטרטגית שכרתו עם אירן", אמר שטיינץ.
חבר הכנסת אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר כי הוא "מציע לסורים כי לפני שהם עושים קולות של שלום - להוכיח לעולם כי הם זונחים את דרך הטרור והתמיכה בו, ומוכנים להשתחרר מציר הרשע. לדבריו, על סוריה להסכים כי בכל מצב פוליטי על הגולן להישאר בידי ישראל.

תאריך:  16/12/2006   |   עודכן:  16/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלאון: הזדמנות לנתק את סוריה מאירן
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הבל הבלים,-אבל חובה לפחות להקשיב
אמיר --- חיפה  |  16/12/06 18:59
2
הבל הבלים,-אבל חובה לפחות להקשיב
אמיר --- חיפה  |  16/12/06 18:59
3
בישראל אין שום חדש- השמאל שוב נשבר. ל"ת
רומח  |  16/12/06 20:06
4
איזו נאיביות מטופשת.... ל"ת
אחת שאיכפת לה...  |  16/12/06 20:10
5
כבדהו וחשדהו
duducohn  |  16/12/06 21:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
אורי לוברני, מומחה לענייני אירן, סבור כי אין למערב כיום אופציה צבאית נגד טהרן וגם דרך ההידברות לא תביא לבלימת ההתגרענות האירנית    ממליץ על מתן סיוע לאופוזיציה האירנית על-מנת שתפעל נגד הממשלה    לוברני פסימי לגבי עתידה של עירק וההשלכות על ישראל
הילה רפופורט
כך הודיע נשיא אירן, אחמדינג'אד    העברת טכנולוגיה גרעינית למטרות שלום, ממדינה למדינה, נחשבת לחוקית תחת החוק הבינלאומי, במידה והשתיים חתומות על הסכם לאי-הפצת נשק גרעיני
יואב יצחק
אבו מאזן: מחיר חטיפת החייל שליט - 500 פלשתינים הרוגים    טוען: הרקטות פגעו בחלום להשקעות ושגשוג בתנחלויות שפינתה ישראל    דוחה הטענות כאילו אנשיו אחראים לניסיון ההתנקשות בהנייה
הילה רפופורט
'טוקבקיסט' הנוהג להגיב על כתבות במדור הספורט של Ynet, תחת הכינוי "ivgeny from the core", הקים אתר עבור חבריו ה'טוקבקיסטים', בו הם מתחרים בינהם על אהדת הגולשים
מוטי אקסמיט
מרבית הדקירות - במרכזי הבילוי של תל אביב    הרישומון של משטרת המחוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il