X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אסי רחמים נחקר ביום שישי בערב יחד עם שאר שחקני הקבוצה וכבר בתום חקירתו עלו חשדות על אפשרות שהיה מעורב, בצורה שכרגע אינה ברורה, בפרשיית ההימורים בהפועל באר שבע
▪  ▪  ▪

+ החשד למכירת משחקים בצפון - לחקירת המשטרה
חוקרי היחידה המרכזית של מרחב הנגב עצרו היום (א', 17.12.06) את שוער הפועל באר שבע, אסי רחמים, בהמשך לפרשיית החשדות להימורים.
בהפועל באר שבע ובמרחב הנגב נחקרת הפרשה מיום שישי בצהריים. רחמים נחקר ביום שישי בערב יחד עם שאר שחקני הקבוצה וכבר בתום חקירתו עלו חשדות על אפשרות שהיה מעורב בפרשיית ההימורים בהפועל באר שבע, אך לא ברור עדיין מה מידת מעורבותו ועל איזו תקופה מדובר.
יחד עם שוער הקבוצה נעצר לחקירה גם אלעד בונפלד. השניים עצרוים לחקירה ונכון לשעה זו עדיין לא ברור האם המשטרה תבקש הערב את הארכת מצערם. בנוסף הוארך אתמול מעצרם שלושת השחקנים של הפועל באר שבע, יחיאל צגי, אביתר אילוז ומיקי עטיה בחמישה ימים.
כפי שדיווחנו לראשונה ביום שישי, חקירת הפרשה אמורה לעבור לחקירה ברמה הארצית ביחידה הכלכלית של המשטרה.

תאריך:  17/12/2006   |   עודכן:  17/12/2006
החשד למכירת משחקים בצפון - לחקירת המשטרה

יוחנן דנינו [צילום: בוצ´צ´ו]
ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, החליט (מוצ"ש, 16.12.06) להעביר את חקירת פרשת הונאת המשחקים בצפון לחקירת היחידה הכלכלית של המשטרה. ההחלטה - בעקבות חשיפת Nfc בעניין החשדות, לפיהם גורמים פליליים היו מעורבים ומעורבים גם היום בהימורים ובהטיית משחקים של קבוצות ליגת העל, הליגה הלאומית וליגות אחרות בצפון.
על-פי מידע שהגיע ל-Nfc, במשטרה לא פוסלים את האפשרות שגם תיק חקירת פרשת הפועל באר-שבע יעבור גם הוא, בסופו של דבר, לחקירת היחידה הכלכלית, אך החלטה בעניין תתקבל רק בתחילת השבוע וזאת לאור ההתפתחויות בפרשה.
כזכור, חברת החקירות "ויצמן-יער" הפועלת עבור ההתאחדות לכדורגל, נמנעה מלחקור את החשדות בעניין אושרי לוי שהגיעו אליה במהלך השנה האחרונה - חשדות לפיהם ייתכן והיו מכירות משחקים במשחקיה של הפועל נצרת עילית. כמו כן, היא נמנעה מלבדוק את התנהלות בעל הקבוצה, איש העסקים אבשלום נוריאל. רק בשלב זה, ובעקבות החשיפה ב-Nfc בתחקיר שפרסמנו כאן והתפוצצות הפרשה, החל משרד החקירות בחקירת הפרשה.
בהמשך לפעילות החקירתית, ועל-פי מידע שהגיע ל-Nfc, התקבל אף אישור מגורמים חקירתיים בהתאחדות לכדורגל להמשיך ולנהל את חקירת החשדות למכירת משחקיה של קבוצת הפועל נצרת עילית בעונת 2002-2003 וכן בעונת הירידה של הקבוצה לליגה השנייה - עונת 2005-2006. ואולם, פעילות החקירה של משרד החקירות העובד עם ההתאחדות לכדורגל הופסקה מטעמים השמורים עימם.
ביום רביעי השבוע חשפנו בתחקיר מקיף את החשד כי נמכרו משחקים בצפון של קבוצות כדורגל בצפון, בין היתר גם של קבוצת הפועל נצרת עילית. קבוצות מהמרים מצפון הארץ, מעורבות על-פי החשד, בהשפעה על תוצאות משחקי הכדורגל בליגת העל בקבוצות נצרת עילית, אח"י נצרת, איחוד בני סכנין ואחרות. על-פי החשד, קבוצות מהמרים אלה השפיעו בעבר על מאבקי העלייה לליגת העל בין קבוצות אח"י נצרת ונצרת עילית כמו גם על תוצאות משחקי קבוצת איחוד בני סכנין מהעונה שעברה וכן על תוצאות משחקי הקבוצות אשר היו מעורבות בשלהי העונה שעברה במאבקי הירידה מליגת העל-קבוצות נצרת עילית והפועל כפר-סבא, וכן על-פי החשד ניסו לשחד שחקנים מקבוצות אלה ואחרות.
על-פי מספר מקורות (ששמם שמור במערכת), בהם שניים אשר מזוהים - האחד כמקורב לשחקנים ולראשי הקבוצות האמורות והשני כבעל תפקיד בכיר באחת הקבוצות הצפוניות, שאומרים: "יש קבוצות של מהמרים בצפון ששמים כל שבוע כמיליון שקל לקבוצה".
בשבוע שלפני המחזור ה-22 של העונה שעברה, שבוע משמעותי להמשך קיומה של נצרת עילית בליגת העל, ערב המשחק על שש נקודות, בני סכנין מארחת את הפועל נצרת עילית למשחק שעשוי להכריע את גורל היורדות. הפסד, ונצרת עילית מסתבכת עמוק בתחתית. ניצחון עשוי להשאיר את הקבוצה של אבשלום נוריאל עונה נוספת בליגת העל. המשחק מסתיים בניצחונה של סכנין 1:0 על נצרת עילית.
מיד לאחר המשחק עולים חשדות אצל הצוות המקצועי של נצרת עילית, לפיהם על-פי החשד, שוער הקבוצה, אושרי לוי, קיבל טלפון מאדם שהגדיר עצמו מקורב להפועל כפר-סבא אשר לפיו, על-פי החשד, הובטח ללוי חוזה בעונה הקרובה בהפועל כפר-סבא, זאת אם הוא ידאג להשאיר את הפועל כפר סבא בליגת העל. החשד הובא לידיעתו של מוטי איווניר שהיה מאמן הפועל נצרת עילית באותה תקופה: "גורם בכפר-סבא אמר ללוי, תדאג שנשאר ויש לך חוזה בעונה הבאה בכפר סבא". מיד לאחר המחזור ה-24, מחליט איווניר להושיב את אושרי לוי על הספסל וזאת שני מחזורים לאחר שהחשד החל להתחזק אצל איווניר והצוות המקצועי שלו.
לאחר משחק ההפסד של נצרת עילית מול מכבי נתניה-1:0, מתיישב אושרי לוי על הספסל. כך עד למחזור ה-31 שבו מצליחה נצרת עילית להשיג תיקו 1 מהפועל ת"א, לנצח את בית"ר ירושלים 2:0 בטדי ולהפסיד במחזור הסיום 1:0 לבני יהודה שמורידה אותה לליגה השנייה. סה"כ לא שיחק אושרי לוי שבעה משחקים, שעל-פי גורמים בכירים בקבוצה - רק, ואך ורק משיקוליהם של מוטי איווניר והצוות המקצועי, זאת לאחר שנודע להם כי קיים חשד מבוסס שאושרי לוי משתף פעולה בצורה זו או אחרת עם מאבקי התחתית של הפועל כפר-סבא, לא פחות משיתוף הפעולה שלו עם הפועל נצרת עילית.
עו"ד שטיינפלד ואבשלום נוריאל מסרבים להגיב
פנינו לעוה"ד קרן שטיינפלד אשר ייצגה ומייצגת גם כיום את אושרי לוי בכל העניינים המובאים בכתבה. הפנינו אליה שורה של שאלות. ביום 07.11.06 מסרה מזכירתה, בשמה של עו"ד שטיינפלד: "אין בכוונתה של עו"ד קרן שטיינפלד להגיב על הכתבה. אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה!!". ביום 12.11.06 פנינו שוב לעוה"ד שטיינפלד, וזו מסרה: "כבר עניתי למי שצלצל אלי שאני לא מעוניינת להגיב".
במקביל נעשתה פניה בכתב אל הבעלים של הפועל נצרת עילית, אבשלום נוריאל, וגם אליו הפנינו מספר שאלות הקשורות להתנהלותו. ביום 12.11.06 נמסר לנו על-ידי מורן, מזכירתו של נוריאל: "אם הוא היה רוצה להגיב, היה מגיב". ביום 13.11.06 פנינו שוב לקבל תגובה, ונמסר לנו על-ידי מורן, מזכירתו: "אין הוא מתכוון להגיב. אם הוא לא שלח עד היום את תגובתו, אתה צריך להבין אם הוא רוצה להגיב או לא".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוער הפועל ב"ש נעצר כחשוד בפרשיית ההימורים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משהו העיר את ההתאחדות לכדורגל -מוטי אקסמית ושוח'
דודמניץ  |  17/12/06 16:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
רפי ליפא מונה למנכ"ל 'גאון חיתום והשקעות'
הדר פרבר
עובדי הסניף, מבקרים ואנשי ביטחון נחטפו אך הנשים הושארו מאחור
גלית יצחק
אסותא תשדרג את ההיקף ומגוון השירותים הרפואיים ואת איכותם בבית החולים פן מדיקל סנטר, בהשקעה של כ-10 מיליון שקלים
אלעזר לוין
רכשה 3 מגרשים ב"מתחם משרד החוץ" בירושלים, לבניית 466 דירות    תשלם מחיר-שיא של 245 אלף דולר לקרקע לדירה    גברה על כ-20 מתמודדים    תשלם פי 3 עד פי 4 מהערכת השמאי    רחמים קנה מגרש ל-48 דירות בכ-10 מיליון דולר
אור מרינגר
מומחית לענייני משפחה הגישה היום עתירה לבג"צ ובה היא מבקשת להורות על קביעת דיינים בעלי השכלה משפטית לבתי הדין הרבניים    לטענתה, שיטה זו תמנע את המצב שבו בבית הדין הרבני מקבלים החלטות מנוגדות לדין הקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il