X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השרים מופז ושטרית חנכו הערב את בית קדימה בבאר שבע מופז: "עלינו לחתור להגיע לשלום עם שכנינו" "בתקופתי הייתה מוכנות מודיעינית בנושא החיזבאללה" שטרית: "אסור להחמיץ את הזדמנויות השלום"
▪  ▪  ▪
שאול מופז [צילום: AP]
"לחתור לשלום". מאיר שטרית

"היעד הראשון של מדינת ישראל הוא להשיג שלום ויש לקיים כל מאמץ בכדי להשיג זאת", כך החל את נאומו (יום ג', 19.12.06) סגן ראש הממשלה ושר התחבורה, שאול מופז, באירוע חניכת בית קדימה בבאר שבע. לאחר נאם שר הבינוי והשיכון, מאיר שטרית שטען כי "אסור לנו להחמיץ את הזדמנויות השלום".
השר מופז ברך את הנוכחים לחג החנוכה והתייחס בדבריו למערכה בצפון ולעתידה המדיני של ישראל. "בתקופתי כשר ביטחון, במהלך כל השנים מאז הפיגוע במלון פארק, למרות שהושם דגש על המלחמה בחזית הטרור הפלשתינית, הייתה מוכנות ואיסוף חומר מודיעיני כל העת מול ארגון החיזבאללה", אמר מופז, שהוסיף כי אחת ההוכחות להצלחת המודיעין הייתה בפגיעה המדויקת כבר בשלביה הראשונים של הלחימה בטילים ארוכי הטווח.
"המוטיבים שמצוינים בחג החנוכה מדברים על אור, תקווה וגבורה. בימים ההם כמו בזמן הזה, הגבורה האמיתית היא של כוחות הביטחון העומדים על המשמר ובעיקר של אזרחי המדינה המפגינים גבורה אמיתית מול אויבינו. החוסן הלאומי של אזרחי המדינה, שבא לידי ביטוי של ממש בימי המלחמה, וכושר העמידה של האזרחים הם שיבטיחו את המשך קיומנו".
לדבריו, "מי שטוען שאנחנו לא מסוגלים לבצע מהלכי שלום, שוכח שאין מדינה בעולם שרוצה בשלום כמו ישראל. עלינו לחתור להגיע לשלום עם שכנינו ולכונן הסדרים על בסיס העקרונות של הסכמי השלום בעבר והם ההכרה בזכותה של מדינת ישראל להתקיים, ההסכמה שהסדר השלום מגלם את סופיות הסכסוך ושגבולות המדינה יהיו גבולות בני הגנה".
מופז התייחס גם לנגע תאונות הדרכים. "ישנה מלחמה שאנחנו מפסידים בה באובדן חיים מדי יום - המלחמה בנגע תאונות הדרכים. עלינו לעשות מאמצים עליונים בכדי לשפר את מצבנו, להגביר את המודעות ולעשות הכל בכדי לצמצם את הנפגעים בתאונות הדרכים".
"שטרית: פלשתינים תחילה
לאחר מכן נאם שר השיכון, מאיר שטרית, והתייחס אף הוא לצורך לחתור לשלום. "עלינו לעשות מעשה שנחשב אולי לבלתי מעשי והוא לחתור לשלום עם מדינות ערב ובתחילה עם העם הפלשתיני. עלינו ליזום מהלכים ולא להיגרר אחרי יוזמות זרות ויוזמת השלום חשובה בעיני לא פחות מהביטחון. אסור לנו להחמיץ את הזדמנויות השלום ועלינו לקיים מו"מ ישיר עם בני מדינות ערב שמבינות שהשלום הוא הפיתרון".

תאריך:  19/12/2006   |   עודכן:  20/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מופז: לחתור לשלום על בסיס הסכמי העבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חתיכת אפס - הוא האחראי למה שקרה בלבנון
קוסם  |  21/12/06 01:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם הסכימו על נוסח החלטה משותף, בדבר הטלת סנקציות נגד תוכנית הגרעין של אירן    יותר מאוחר הלילה תובא ההחלטה לאישור מועצת הביטחון
הילה רפופורט
יו"ר הרשות הפלשתינית הודיע, כי הושג הסכם להפסקת אש בין הפתח לחמאס שנכנסה לתוקפה בשעה 23:00    ההסכם הושג בתיווך מצרי    בכיר בשירותי הביטחון הפלשתינים דיווח על הסכמה בין פתח והחמאס להוציא את פעיליהם החמושים מרחובות עזה
הילה רפופורט
ראש הממשלה אהוד אולמרט, ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, נערכים לקראת פגישה ביניהם, כך דיווח סאאב עריקאת, הממונה מטעם הפלשתינים על השיחות עם ישראל
הילה רפופורט
מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, הגיע ללבנון כדי לחדש את מאמצי התיווך לסיום המשבר הפוליטי בין ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, לחיזבאללה    בביירות ממשיכים, זה היום ה-19, אלפים מתומכי החיזבאללה להפגין נגד סניורה
מוטי אקסמיט
הערב נעצר חגי זגורי החשוד בהשתייכות לארגון פשיעה שהיה מעורב בניסיון לשחד את שחקני הפועל באר-שבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il