X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טיפול מונע בעור, מהגנה על העור ועד שיטות גילוח נכונות, יעזרו לכם לשמור על העור צעיר ובריא
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
הזדקנות העור מהירה יותר אצל נשים
יפעת גדות
חוקרים פיתחו שיטת הדמיה בלייזר המאפשרת לקבוע את רמת הנזק של העור כתוצאה מהזדקנות וחשיפה לשמש * גילו כי עורן של הנשים מזדקן מהר יותר
לרשימה המלאה

סגנון החיים התובעני משאיר מעט מאוד זמן לטיפול מפנק של העור. התוצאה: העור שלנו רחוק מלהיות בעל המראה הרך והחלק כשל תינוק כפי שהיה כשנולדנו. עם ההזדקנות, העור הופך בהדרגה דק יותר ולבסוף גם מקומט. הבלוטות המייצרות שומן (חלב) פחות פעילות ומשאירות את העור יבש יותר. מספר כלי הדם בעור יורד, העור הופך רפה יותר ואנו מאבדים את הצבע והזוהר של הנעורים.
טיפול טוב בעור - כמו המנעות משמש, שטיפה עדינה של העור ושימוש בקרם לחות על בסיס קבוע - יכולים לעזור לעכב את תהליך ההזדקנות הטבעי ולמנוע בעיות עור רבות. הרגלים פשוטים אלו של טיפול בעור יעזרו לכם להגן על העור ולשמור עליו בריא וזוהר גם בשנים הבאות.

1. הגנה מפני השמש

הדרך הטובה ביותר לטפל בעור היא להגן עליו מפני השמש. אור אולטרה-סגול - הקרניים הבלתי נראות אך החזקות של השמש - מזיק לעור, וגורם לקמטים עמוקים, יובש, עור גס, כתמים, והפרעות רציניות יותר, כמו גידולים לא סרטניים (שפירים) וגידולי עור ממאירים.
לצורך הגנה מירבית מפני השמש, השתמשו בכל שלוש השיטות:
- המנעו מחשיפה לשמש במהלך שעות הקרינה החזקות. קרני השמש מזיקות ביותר בין השעות 10:00 בבוקר ועד 16:00 אחר-הצהריים. צמצמו את הזמן שאתם מבלים מחוץ לבית בשעות אלו.
- לבשו בגדים מגנים. כסו את העור עם ביגוד כמו חולצות עם שרוולים ארוכים, מכנסיים ארוכים וכובע רחב שוליים. כמו כן, זכרו כי סגנונות לבוש מסויימים ובדים מסויימים מציעים הגנה טובה יותר מהשמש לעומת אחרים.
- השתמשו בקרם הגנה. מרחו קרם הגנה בנדיבות 20 דקות לפני שאתם יוצאים מהבית ומרחו שוב בכל שעתיים, במיוחד לאחר שאתם מזיעים או לאחר שהייתם במים.

2. להימנע מעישון

עישון עלול להאיץ את תהליך ההזדקנות הטבעי של העור, ולגרום לקמטים. אפשר לראות שינויים בעור מעישון גם אצל אנשים צעירים שעישנו 10 שנים בלבד.
העישון גורם להצרת כלי הדם בשכבות החיצוניות של העור, מה שמביא לירידה בזרימת הדם, וריקון העור מחמצן וחומרים מזינים, כמו ויטמין A, החשובים לבריאות העור. כל הגורמים הללו מעלים את הנזק לסיבים הגמישים ולקולגן המעניקים לעור את חוזקו וגמישותו.
בנוסף, הבעות הפנים החוזרות שאנו עושים כשאנו מעשנים - כמו כיווץ השפתיים בזמן השאיפה והפזילה בעינים להמנעות מהעשן - עשויים לתרום גם הם לקמטים. ייתכן גם שחשיפה חוזרת לחום של הסיגריה הנשרפת גורמת גם היא לפגיעה בעור הפנים עם הזמן.

3. שטיפת הפנים

ניקוי הוא חלק חיוני מהטיפול בעור והמפתח הוא לטפל בעור בעדינות.
- השתמשו במים חמימים והגבילו את זמן הרחצה. מים חמים ומקלחות או אמבטיות ממושכות מסלקים את השומנים שבעור. הגבילו את משך זמן האמבטיה או המקלחת ל-15 דקות או פחות, והשתמשו במים חמימים ולא חמים.
- המנעו משימוש בסבונים חזקים. סבונים חזקים - אלו המסוגלים לסלק את השומן מהעור - עלולים לגרום להתייבשות העור. במקום זאת, בחרו בסבונים קלים יותר שהוספו להם שמנים ושומנים בזמן תהליך הייצור.
- הימנעו מתוספות מגרות. אם העור שלכם רגיש, המנעו ממוצרים המכילים בשמים או צבעים. אלו עלולים לגרות את העור ולעורר תגובה אלרגית.
- הסירו את איפור העיניים בזהירות. השתמשו בספוגית עדינה, בד כותנה או צמר גפן כאשר אתם מסירים את איפור העיניים כדי להימנע מנזק לרקמה העדינה שסביב העיניים. אם אתם משתמשים במייק-אפ סמיך ועמיד למים כדאי אולי להשתמש במוצר על בסיס שמן.
- ניגוב עדין. לאחר שאתם מתקלחים או רוחצים באמבט, טפחו בעדינות על העור עם מגבת כדי שחלק מהלחות תשאר עליו. מיד לאחר הרחצה מרחו קרם לחות או שמן על העור.

4. קרם לחות

קרם לחות עוזר לשמור על רמות הלחות הטבעיות של העור. הקרם פועל על-ידי כך שהוא מספק מעין אטימות לעור - כדי למנוע מהנוזלים 'לברוח' - או על-ידי שחרור איטי של נוזלים לעור.
קרם הלחות הטוב ביותר עבורכם ותדירות השימוש בו תלויים בגורמים רבים, כולל סוג העור, הגיל והאם אתם סובלים ממצבים מסויימים כמו אקנה. דרך טובה לבדוק אם אתם זקוקים ללחות היא להמתין 20 דקות לאחר הרחצה. אם אתם חשים כי העור מתוח - אתם זקוקים לקרם לחות.
בחרו בקרם לחות עם מקדם הגנה של 15 לפחות כדי לעזור ולהגן על העור מפני הנזק של הקרנים האולטרה סגוליות. אם אתם סובלים מעור רגיש, חפשו אחר מוצרים שאינם מכילים צבע, בשמים או תוספות אחרות. אם אתם סובלים מעור יבש מאד תוכלו להשתמש בשמן, כמו שמן תינוקות. השמן נשאר זמן רב יותר על העור מאשר קרם הלחות ומונע את התאיידות הנוזלים משטח פני העור. אם אתם סובלים מעור שמן, אתם יכולים לוותר על השימוש בקרם לחות.

גילוח נכון

גילוח היא דרך שכיחה וזולה להסיר שיער לא רצוי. אך גילוח עלול לגרום לגירוי של העור, במיוחד אם העור דק, יבש או רגיש מאוד. לגילוח חלק:
- הניחו בד חם על העור לפני אתם מתגלחים כדי לרכך את השיער. או גלחו את השיער לאחר אמבטיה או מקלחת חמה.
- אל תגלחו עור יבש. מרחו קרם גילוח, לחות או ג'ל לפני הגילוח כדי להגן ולשמן את העור.
- השתמשו בסכין גילוח נקי וחד. במידה ואתם משתמשים בסכין גילוח חשמלי, אל תשתמשו במצב הצפוף ביותר מאחר שהוא עלול לגרום לגירוי העור.
- גלחו את השיער בכיוון הצמיחה, ולא נגד הכיוון.
- שטפו לאחר הגילוח את הפנים עם מים חמימים.
אם מופיע גירוי, מרחו קרם לחות שאינו מכיל אתיל או אלכוהול איזופרופילי. למרות שאלכוהול ומוצרים על בסיס אלכוהול מעניקים תחושת קרירות הם אינם מרגיעים עור מגורה מאחר שהאלכוהול מתאדה במהירות מן העור.

תאריך:  20/12/2006   |   עודכן:  20/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
שני דקורים בקטטות בתל אביב במהלך הלילה
מוטי אקסמיט
על-פי החשד, שילם כ-4,000 ש"ח לסוכן משטרתי על-מנת שזה יפגע באישי ציבור    המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו
הדר פרבר
לא שילם מיליוני דולרים לאחר שהורשע באחריות לרצח אשתו לשעבר וחברה רון גולדמן
איריס פרחי
הרב והזמר, אריה עובדיה המכונה "הרב המזמר", שר לדבריו בכנס ועד היום לא קיבל את כספו    "הגעתי במיוחד מלוס אנג'לס", טען בכתב התביעה
מוטי אקסמיט
מפלג ההונאה של מחוז תל אביב מביא היום להארכת מעצר חשוד בניסיון הונאת חברות שיווק בינלאומי בחשד להוצאת כספים במרמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il