X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כנס בינלאומי בנושא "הרוחניות בעולמם של חז"ל" המתקיים בבית מורשה בירושלים מנהל דיונים בתחום הרוחניות היהודית, לראשונה, כתחום עיסוק אקדמי
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

התפתחות הרוחניות נתפשת בשנים האחרונות כ"שוק" במובן הרחב. יותר ויותר נהפכת רוחניות למצרך מבוקש. התופעה אינה ייחודית לישראל או ליהודים, וניתן לראות בכל דתות העולם עניין גובר והולך ברוחניות. עניין זה מתקיים במידה רבה כחלק מחיפוש של דרכים חדשות למציאת זהות דתית. דרכים אלו פעמים רבות מנוגדות ל"דת" במובנה המסורתי.
מעבר לכך קיימת תופעה של התפתחות הרוחניות כתחום עיסוק אקדמי, בעיקר בהקשר הנוצרי. ניתן למצוא התפתחות של לימודי רוחניות נוצרית במספר אוניברסיטות בארצות הברית. העיסוק האקדמי, טוען ד"ר אלון גושן-גוטשטיין, מנהל המכון לחקר מחשבת חז"ל בבית מורשה, משמעותי ביחס לרוחניות השוק. לדבריו, מאפשר העיסוק האקדמי ברוחניות לבקר, להנחות, להדריך ולהקנות ממד עומק לחיפושים האינדיבידואליים. הוא מאפשר להזכיר למחפשים האינדיבידואליים כיצד מסורת, קהילה ומחויבות הם חלק מן החיפוש הרוחני, וכי אין לצמצם את העיסוק ברוחניות אך ורק לרגעים של חוויות פרטיות, אותן ניתן לרכוש בסדנות כאלה ואחרות.
דבריו אלו של גושן-גוטשטיין נאמרו היום (ג', 20.12.06) בכנס בינלאומי בנושא "הרוחניות בעולמם של חז"ל" המתקיים בבית מורשה בירושלים. באי הכנס ינסו לעמוד על משמעות העיסוק ברוחניות יהודית כתחום עיסוק אקדמי. דיון זה הוא מהראשונים מסוגו, שכן עד כה לא התקיים כל דיון על משמעותה של הקטגוריה הנקראת רוחניות בהקשר של לימודי היהדות.
"שוק המחפשים אחר רוחניות קיים אצלנו, ודומה שהגיעה השעה לשאול מה המקום שיש לאקדמיה לתרום ביחס לשוק זה. הכנס הנוכחי מעמיד שאלה זו ביחס לתקופת חז"ל, שהיא התקופה המעצבת את אופי היהדות במשך אלפיים השנים האחרונות", אמר ד"ר גושן-גוטשטיין, העומד גם בראש בית הספר אליהו ללימוד חכמת הדתות. "בדברי, אני מציע כי מחקר הרוחניות הוא בעצם מחקר החיים והחוויה, של היחיד ושל הקהילה. כל דור מנחיל לדור הבא חכמה, ניסיון חיים. חיפוש אחר רוחניות הוא הניסיון לשמוע מה החכמה שהדורות הקודמים הנחילו לנו, וכיצד אנחנו יכולים ליישם, להפנים ולעשות חכמה זו משאב לחיים שלנו. הרוחניות אינה רק תחום עיון, היא גם אופן של גישה לדברים, כאשר היא שוברת את המרחק האוביקטיבי המזוהה בדרך כלל עם עיון אקדמי, ומציעה במקומו גישה הרמנויטית, דהיינו גישה החותרת להפנים את הידע ולהפוך אותו לכוח של שינוי וטרנספורמציה בחיי היחיד והקהילה".
הכנס יסתיים מחרתיים (יום ו') ומארגניו מקווים כי עיסוק במקורות היהדות מתוך זווית ראייה אקדמית יתרום תרומה גדולה להעשרת הלומדים ולהעשרת התחום כולו.

תאריך:  20/12/2006   |   עודכן:  20/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שוק" הרוחניות יילמד ברמה האקדמית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
בוועדת העלייה הוצגו היום נתונים המעידים על התגברות האנטישמיות באוקראינה    ספרות אנטישמית נמכרה בחנות הפרלמנט האוקראיני    שגריר אוקראינה: "הממשלה והפרלמנט האוקראינים עושים מאמץ ניכר למנוע תופעות האנטישמיות"
הדר פרבר
סגן מנהיג אל-קאעידה אל-זווהירי, מתח ביקורת נגד החמאס אשר הכירה באבו מאזן כראש הרשות כשהתמודדה בבחירות המבוססות על חוקה חילונית
מירב לוי
חברת התעופה הירדנית תגדיל את מספר טיסות המטען מ-2 טיסות ל-3 טיסות שבועיות    החברה ביקשה גם להגדיל את מספר טיסות הנוסעים בין שתי המדינות
מחלקה ראשונה
במסגרת התפקיד החדש יהיה אחראי בר בין היתר על פיתוח תוכניות שיווקיות עתידיות, ניהול פרויקטים מסחריים והובלת צוות המכירות מול הלקוחות האסטרטגיים ומשרדי האינטראקטיב
הדר פרבר
לראשונה מאז החלה המלחמה בעירק במרס 2003, בוש אומר כי הכוחות האמריקנים אינם מנצחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il