X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אקזיט נוסף: המכירה בוצעה לאחר שהחברה הישראלית סירבה להירכש ב-100 מיליון דולרים והפסידה לקייפון בתביעה
▪  ▪  ▪

לאחר מאבק משפטי בין שתי החברות, רוכשת חברת קייפון הבורסאית את פעילות חברת המכשור הרפואי דיסק-או-טק של שלמה בן-חיים ולואיס פל תמורת 240 מיליון דולר. קייפון תשלם לדיסק-או-טק 60 מיליון דולר כעת. 40 מיליון דולר נוספים יועברו עם העברתם של שני מוצרים נוספים. 120 מיליון דולר יועברו תמורת המוצר השלישי. 20 מיליון דולר נוספים יועברו בהתאם לפיתוח טכנולוגיות נוספות.
לפני כשנה, קייפון האמריקנית (Kyphon) הגישה כנגד דיסק-או-טק תביעה על הפרת פטנט. בעקבות כך, בית המשפט המחוזי של דלאוור הוציא צו מניעה נגד דיסק-או-טק האוסר עליה לייבא ולשווק בשוק האמריקני את מוצר ה-SKy Bone Expander - פולימר המוזרק לעמוד השדרה כדי לייצב חוליות שיצאו ממקומן.
בכתבה שפורסמה ב-TheMarker באותה תקופה, צוטטו מקורות שאמרו כי בכך סגרה קייפון חשבון עסקי עם דיסק-או-טק. לפי הפרסום בזמנו, הציעה קייפון לרכוש את דיסק-או-טק תמורת כ-100 מיליון דולר, אך "דיסק-או-טק דחתה את ההצעה בבוז". לדברי המקורות, עקב הפסיקה עמדה דיסק-או-טק בפני סגירה.
אורן גלוברמן, מנכ"ל דיסק-או-טק, אמר אז ל-TheMarker: "הפסדנו בתביעה על מוצר שולי, והפסיקה נוגעת רק לארה"ב. יש לנו מגוון מוצרים נוספים שנמכרים יפה בכל העולם". היום נסגר המעגל, והפרשה המשפטית מסתיימת כשקייפון מכריעה את דיסק-או-טק ורוכשת אותה.
דיסק-או-טק מהרצליה עוסקת בפיתוח פתרונות אורטופדיים כגון מסמרים לחיבור עצמות ואמצעים להפרדת חוליות בגב באמצעות טכניקות של ניפוח. החברה הוקמה ב-98' על-ידי אורן גלוברמן וד"ר מוטי ביאר שמכרו את חברת אינסטנט לחברת מדטרוניק תמורת 220 מיליון דולר, וכן את חברת אינפלואנס לחברת פייזר תמורת 65 מיליון דולר.
לואיס פל - המשקיע בחברה - הוא אולי המשקיע המצליח ביותר בהיי-טק הישראלי. סכום רווחיו האישיים מהשקעות בהיי-טק מגיע למאות מיליוני דולרים. מתוך 17 החברות שהקים עד כה בישראל עם שותפיו, מימש פל את חלקו בשש חברות בעסקות שהסתכמו ביותר ממיליארד דולר.
חברת הסטנטים אינסטנט, שהקים פל עם האחים ביאר, נמכרה למדטרוניק ב-95' תמורת 200 מיליון דולר. חברת מוצרי האבחון הקרדיולוגיים ביוסנס, שהקים עם בן חיים ושבה החזיק ב-10%, נמכרה ב-97' ב-400 מיליון דולר לג'ונסון וג'ונסון. ב-2000 שוב היה שותף של ביאר במכירתה של חברת אינפלואנס לפייזר ב-65 מיליון דולר. ב-2003 מכרו פל ובן חיים את מפתחת הבלונים לצנתור אקס טכנולוגיות, שבה החזיקו בכ-50%, לגאיידנט תמורת כ-200 מיליון דולר.
בכל אחת מהחברות השקיעו פל וחבריו סכומים נמוכים של מיליוני דולרים בודדים, אך החזיקו בהן שיעורים גבוהים של 50%-20%. לפל אחזקות גם באימפולס דיינמיקס ורדיאנסי.

תאריך:  21/12/2006   |   עודכן:  21/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיסק-או-טק נמכרת לקייפון ב-240 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
נשיא רוסיה הביע צער על הירידה הדרמטית במספר התושבים בארצו, ועל הירידה בשיעורי הילודה במדינה    פוטין קרא לחוקק חוקים שיטיבו עם משפחות שיביאו ילד שני לעולם
אריאל שמידברג
צרפת מכחישה בתוקף כי את הדיווחים לפיהם קומנדו מיוחד צרפתי באפגניסטן נתקל במנהיג ארגון אל-קאעידה אולם לא קיבל הוראה להוציא אל הפועל את חיסולו
עידן יוסף
הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל, השב"כ והימ"ם נעצר אתמול מחבל שאחראי לפעילות טרור ענפה הכוללת ייצור וסחר באמצעי לחימה
אריאל שמידברג
עוזרו של קצין בריטי בכיר באפגניסטן אשר שימש גם כמתורגמן שלו מואשם בהעברת מידע מסווג לאירן
רונן ליבוביץ
הוועדה המשותפת לבחינת תקציב הביטחון סירבה לאשר את תקציב הביטחון לשנת 2007    "הצעת האוצר אינה נותנת מענה מספק לאיומים המתעצמים כנגד ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il