X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכיר בחמאס קובע: ההודנה מעבירה לדור הבא את ההכרעה באשר לדרך יישוב הסכסוך לדבריו, גלעד שליט בקו הבריאות והחמאס תשמור עליו כמו על שבוי מלחמה
▪  ▪  ▪

בראיון ל"שלום טורונטו" (21.12.2006) מציג חבר הפרלמנט מטעם החמאס, סייד אבו מוסאמיח, את התוכנית המדינית שחותרת תנועת החמאס לקדם ליישוב הסכסוך הישראלי פלשתיני, תוכנית המבוססת על "הודנה (הפסקת אש זמנית) תמורת שטחים ושיבת הפליטים". את הפתרון הסופי לסכסוך, אומר אבו מוסאמיח, יקבעו הדורות הבאים. להלן עיקרי הראיון שנערך עם אבו מוסאמיח:
מהי היוזמה המדינית עליה דיברת בראיון לעיתון הערבי החשוב "אל-חיאת" השבוע?
אנו מדברים על עקרונות היסוד עליהם קיימת הסכמה בין הפלגים הפלשתינים, והם: נסיגה ישראלית לקווי 67' ושיבת הפליטים. צריך להסתכל על המצב בגישה מעשית ולתת הזדמנות להודנה לעשר שנים כל עוד הצדדים מיישמים אותה. יתכן שההודנה תתחדש לשנים נוספות. את הפתרון (לסכסוך -י.ד.ה.) נשאיר לדרות הבאים. במבט קדימה לארבע השנים הבאות לא נראה פתרון של שלום, שכן הימין מתחזק בעקבות כניסתו של ליברמן לממשלה ובגלל המדיניות של אולמרט המציג תוכנית חד-צדדית, מטיל וטו בסוגית ירושלים וזכות השיבה ופועל לקבוע עובדות בשטח. לאור זאת, הצענו פתרון מעשי אשר יתכן שיביא לפתרון אסטרטגי או לפתרון ארוך טווח ועל כך יחליטו הדורות הבאים.
מדוע תנועת החמאס מסרבת להכיר בישראל?
אנו רואים בדרישה להכיר בישראל אמתלה של ישראל כדי להתחמק מלהגיע להסדר. בחמאס מדברים על פתרונות פרגמאטיים. מעבר לכך, החמאס הוא ארגון ולא מדינה ואין הוא נדרש להכיר בישראל וצריך לזכור שהעם הפלשתיני חי תחת כיבוש ואין לו מדינה שאליה צריך להפנות דרישה זו.
עד מתי תמשך "ההתנגדות" הפלשתינית? האם הפלשתינים סבורים ש"זכות ההתנגדות" תהיה תקפה עד שיבת אחרון הפליטים הפלשתינים לביתו בישראל?
ההתנגדות תמשך עד שישראל תציג פתרונות, עד שישראל תכיר בזכויות העם הפלשתיני ותנקוט צעדים ממשיים לממשן. ההתנגדות היא המשך להחלטות הדיפלומטיות והמדיניות, היא לגיטימית ועולה בקנה אחד עם זכויות האדם ואמנת ז'נבה. "פעולות הפיצוצים" (פיגועי ההתאבדות - י.ד.ה.) היו תמיד תגובה של החמאס לצעדים ישראלים. תנועת החמאס לא ביצעה פיגועים (פיגועי התאבדות) אלא לאחר פעולות של ישראל נגד הפלשתינים כמו הטבח בחברון. אנו רק מגיבים. ישראל היא זו שמפרה את החוק הבינלאומי.
מדוע הארגונים הפלשתינים אינם מפסיקים את שיגור רקטות הקסאם לעבר ישראל?
לפלשתינים אין דבר המקביל לכוח הצבאי הישראלי ולטכנולוגיה הישראלית ולא ל-F-16 ולמסוקי האפאצ'י. רצועת עזה ספגה יותר מ-10,000 פצצות ארטילריה. ולנו יש נשק פרימיטיבי שהוא כמו משחק ילדים. בקושי פוצע ולעיתים רחוקות הורג. אנו מוכנים להודנה, אך הודנה שמציעה משהו מוחשי.
האם קיימות התפתחויות חדשות בנוגע לחייל החטוף גלעד שליט?
תנועת החמאס איננה מעוניינת להחזיק בחייל הישראלי לעד. הוא הגיע מצרפת להילחם נגדנו, ולמרות זאת אנו מכבדים אותו ושומרים עליו כמו שבוי מלחמה ומצב בריאותו טוב. אף העברנו מסרים בינו לבין משפחתו. אנו שומרים על השבוי בהתאם לעקרונות החמאס והאיסלאם. אבל חשוב להדגיש, כי צריך לשחרר את 10,000 האסירים הפלשתינים המוחזקים בישראל ואשר רבים מהם ריצו תקופות מאסר ארוכות.
כיצד אתה רואה את מדיניות ממשלת קנדה במזה"ת?
אפריד בין ממשלת קנדה לעם הקנדי, בו אנו רואים חבר. אנו גאים בדמוקרטיה הקנדית ומתנגדים לטרור המכוון נגד קנדה. עם זאת, אנו חולקים על מדיניות הממשלה בה בחר העם הקנדי. אנו רוצים שהמדיניות הקנדית במזה"ת תהיה מאוזנת ושקנדה לא תתכחש לזכויות של העם הפלשתיני ותנקוט מדיניות הגיונית, שכן העתיד מובטח לתנועות האיסלאמיות בעולם הערבי. בשנים הבאות יהיו שינויים באזור. בכל מערכת בחירות ניצחו התנועות האיסלאמיות המאמינות בדמוקרטיה ובשינוי בדרכי שלום של השלטון. אם העתיד אכן יהיה כך (ניצחון של התנועות האיסלאמיות במזה"ת - י.ד.ה.), האינטרס הקנדי צריך להיות מבוסס על כינון יחסים עם החמאס.
אנו רוצים יחסים המושתתים על אינטרסים ולא על בסיס של סימפטיה. זה מה שאנו רוצים ולכן אנו רוצים שממשלת קנדה תנהג בהיגיון. העוני מביא לקיצוניות ולאלימות. קנדה צריכה להוציא את החמאס מרשימת ארגוני הטרור. זה אינטרס קנדי המצב הקיים מגביר את הטרור הערבי והאיסלאמי. לחמאס תמיכה רבה בעולם הערבי והאיסלאמי. קשרים טובים עם חמאס יביאו לקשרים טובים עם העולם הערבי והאיסלאמי. אני רוצה לנצל את הראיון כדי לפנות לחוקרים קנדים לפתוח בדיאלוג עם אנשי החמאס על-מנת שנוכל להציג את עמדותינו בפניהם.

תאריך:  25/12/2006   |   עודכן:  25/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס: הדור הבא יכריע את הסכסוך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש לך הזיות...שחבל על הזמן!!!
שושי מילר  |  25/12/06 16:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הסתיים מיפוי רעש מתנועת כלי רכב ורכבות בתל אביב    מהנתונים עולה כי התושבים בחלק מן הרחובות חשופים לנזקים בריאותיים חמורים
מירב לוי
הירידה הגדולה ביותר בתפוסת החדרים הממוצעת נרשמה במחוז ירושלים    מספר הלינות במלונות בחודש שעבר הסתכם ב-1.4 מיליון
אלעזר לוין
ב.ס.ר. תמכור 10 מתוך 21 פרויקטים שלה באירופה    רווח לפני מס – 550 מיליון שקל    מזרימה מזומנים לחברה-הבת לקראת הנפקה בבורסת לונדון    ב.ס.ר. ושותפיה רכשו את מלון מריוט ורשה
הדר פרבר
לא ידוע עדיין מה מינם    אחד הגורים שוקל 84 גרם בלבד
מחלקה ראשונה
בתביעה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב מבקשת צ'רלטון להורות לערוץ הספורט לשלם לה 4.5 מיליון ש"ח    צ'רלטון טוענת כי זו יתרת החוב שחב לה ערוץ הספורט נכון למועד הגשת התביעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il