X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שנת 2007 תעמוד בסימן 40 שנים לתחילת מאבק יהודי ברית המועצות למען העלייה הערב הוקמה הוועדה הציבורית שתרכז את האירועים הממלכתיים שייערכו בישראל ובעולם לציון המועד בראש הוועדה יעמוד נתן שרנסקי
▪  ▪  ▪
נתן שרנסקי

בתל אביב הוקמה הערב הוועדה הציבורית לציון 40 שנה לתחילת מאבק יהודי ברית המועצות למען העלייה. בשנת 2007 יציין העולם היהודי 40 שנה לתחילת הפעילות היהודית המאורגנת בברה"מ ותחילת מאבקם הגלוי של יהודי ברית המועצות נגד "שער הברזל" הרוסי למען העלייה (מאבק שהפך לגלוי ב-1967). בראש הוועדה יעמוד השר ואסיר ציון לשעבר, נתן שרנסקי.
ראשיתה של היוזמה בהתארגנות של קבוצת אסירי ציון ופעילי העלייה החיים בישראל ביחד עם מוסדות ממלכתיים וארגונים יהודיים בארץ ובעולם, שביקשו לציין את הנושא בצורה ממלכתית.
בכוונת הוועדה לרכז את הפקתם של שורת אירועים ופעילויות לציון 40 שנים בשיתוף עם כנסת ישראל, משכן בית הנשיא, ממשלת ישראל ומוסדות וארגונים נוספים. בין האירועים המתוכננים לשנת 2007: טקסים ממלכתיים, תערוכות, פרויקטים חינוכיים, כינוסים וסימפוזיונים, ימי שידורים ברדיו ובטלוויזיה, הנפקת אות הוקרה (מדליה) ובול חגיגי, אירוע הצדעה בארה"ב ועוד.
חברי הוועדה הציבורית (לפי א"ב) הם: נתן שרנסקי, לובה אליאב, גד בן ארי, שמואל בן צבי, דוד ברטוב, ויקטור בריילובסקי, ברוך גור, אלי ולק, אבא טרטוטה, אלה לוי, עוזי לנדאו, צבי מגן, מיכאל מרגוליס, שרה פרנקל, יאיר צבן ומלה תבורי. מנהל עבודת הוועדה הוא יולי אדלשטיין.
לדברי יו"ר הוועדה, נתן שרנסקי, מטרת האירועים היא לציין "את מאבקם ההרואי של פעילי העלייה ותמיכתם המסורה של ממשלות ישראל וארגונים יהודיים בינלאומיים במאבקם, תוך הפגנה מחודשת של סולידריות יהודית חובקת עולם וחיזוק הקשרים בין מדינת ישראל ובין יהדות התפוצות". לדבריו, קיום האירועים עשוי לתרום באופן משמעותי להעמקת הידע וחיזוק הזיקה היהודית בקרב הדור הצעיר הישראלי והיהודי מהגולה סביב מה שהוא מכנה כ"אחד הפרקים המפוארים בהיסטוריה היהודית".
ב-1964 פרסם הסופר אלי ויזל ספר על יהדות ברה"מ תחת השם "יהדות הדממה". שלוש שנים לאחר מכן, מיד עם תום מלחמת ששת הימים, הפכה "יהדות הדממה" ליהדות המאבק. המאבק הזה נמשך שני עשורים והסעיר את דעת הקהל בישראל וברחבי העולם היהודי והלא יהודי. יהודי ברית המועצות ניהלו מאבק עיקש בשלטונות הסובייטיים תחת איום מתמיד של רדיפה והתנכלות מצד השלטונות, מעצרים ולעתים סיכון חיים. אך הם לא נשארו לבד במאבקם - יהדות העולם - יחידים וארגונים - התגייסו למען אחיהם מעבר למסך הברזל והביעו בקול רם את מחאתם נגד המדיניות הסובייטית, נגד הפרה של הזכות להגירה חופשית וגם הזכות לשמר ולטפח את תרבותם, שפתם, מורשתם ודתם.
ביוני 2007 תציין מדינת ישראל 40 שנה לניצחונה במלחמת ששת הימים. ניצחון שהשפיע לא רק על ישראל ואזרחיה, אלא גם תרם תרומה גורלית לחיזוק זיקתם של מיליוני יהודים, שחיו בתקופה ההיא מעבר למסך הברזל, לזהותם היהודית, למורשתם, לציונות ולמדינת ישראל. הפעולות ההירואית של צה"ל מילאו בגאווה את לבם של יהודי ברה"מ, והפיחו בהם מחדש את כבודם העצמי ואת זהותם הלאומית.

תאריך:  25/12/2006   |   עודכן:  25/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוקמה ועדה ציבורית לציון שער הברזל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שער הברזל?
הצדיק מסדום  |  26/12/06 00:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
אחרי פגישות עם הסיעות החברות בקואליציה, הוסרו המכשולים: כל הסיעות - העבודה, שס והגמלאים - הודיעו כי יתמכו בתקציב המדינה ובהצעת חוק ההסדרים
עידן יוסף
לאן נעלמה אגם רודברג, מהו שם הסרט שהוזכר ב"יתד נאמן" ועל איזה סרט נוצרי המליץ "הצופה"? [רודברג - במרכז. בעיתונות החרדית - אפילו לא בשוליים]
ניר יהב
ערוץ 2 דיווח כי הבדיקה נשלחה לבדיקה נוספת בארה"ב לאחר שלא עלו תוצאות חד-משמעיות
רוני קורן-דינר
שלדון אדלסון מאיים לסגור את ישראלי תוך שבעה ימים: ניוזקו ביקשה למנות מפרק לחינמון "ישראלי"
אסף גדות
Microsoft תחת מטח תלונות בקרב מומחי אבטחה שטוענים כי קיימים ב-Windows Vista פגמים אבטחתיים רבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il