X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דן אנד ברדסטריט מסכמת שנה: 12.2% מסך העסקות במשק שולמו בחודש דצמבר בפיגור לעומת 14.7% בתחילת השנה ראובן קובנט: השיפור במוסר התשלומים - עדות להתאוששות של המשק הכלכלי
▪  ▪  ▪

חברת D&B - דן אנד ברדסטריט ישראל ערכה סקירה מיוחדת לסוף השנה האזרחית הבוחנת את השינויים במוסר התשלומים. מהסקירה עולה כי למרות הקשיים החיצוניים שפקדו את כלכלת ישראל בשנת 2006, מוסר התשלומים במשק השתפר במהלך השנה וירד מ-14.7% עסקות ששולמו בפיגור בינואר 2006 ל-12.2% בדצמבר 2006.
הענפים שרשמו את השיפור המשמעותי ביותר במוסר התשלומים היו ענף הבנייה, ענף התיירות, חנויות המזון וענפי הסיטונאות. הענפים בהם נרשמה הרעה כוללים את ענפי התעשיה - הטקסטיל, ענף המתכת והמכונות ותעשיות העץ והנייר.
מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, מוסר כי, "שנת 2006 היתה שנה טובה למשק הישראלי, רמת הייצוא נמצאת במגמת גידול, כך גם הכנסותיה של המדינה, חל צמצום בגירעון המדינה, שיעור האבטלה צומצם וכיום עומד של 8.3%. גם מדדים נלווים נוספים להתרחבות המשק נמצאים במגמה חיובית, הבורסה כבר חצתה את רף ה-900 נקודות והצריכה הפרטית, אף היא במגמת גידול. המשק הישראלי הוכיח יציבות וחוסן על אף הקשיים החיצוניים שהוערמו עליו, ביניהם שפעת העופות, חוק איסור חריגה ממסגרות אשראי וכמובן הלחימה בלבנון באוגוסט האחרון".
במסגרת הסקירה נבדקו גם השינויים במספר הצ'קים החוזרים ובמספר החשבונות המוגבלים. הממוצע החודשי של מספר הצ'קים החוזרים (עד אוקטובר) עומד בשנת 2006 על כ-288 אלף לעומת כ-330 אלף בשנת 2005 (חודשים ינואר עד אוקטובר). חודש יולי השנה היה החודש הבעייתי יותר, בו חל גידול משמעותי של כ-21% במספר הצ'קים החוזרים לעומת חודש יוני. בחודש אוגוסט נרשם שיפור, אם כי עדיין מדובר במספר צ'קים חוזרים הגבוה מאוגוסט אשתקד.
גם במספר החשבונות המוגבלים אנו עדים לקיטון בשנת 2006 לעומת 2005. מספר החשבונות המוגבלים הממוצע לחודש ב-2006 (עד נובמבר) עומד על כ-65 אלף לעומת כ-68 אלף אשתקד. גם כאן, בחודש יולי חל גידול של כ-21% במספר החשבונות המוגבלים לעומת יוני.
הגידול היחסי במספר הצ'קים החוזרים ובמספר החשבונות המוגבלים בחודש יולי מוסבר בכניסתה לתוקף של התקנה האוסרת חריגה ממסגרת האשראי. עם זאת, מציינים כלכלני החברה המצב יכול היה להיות הרבה יותר קיצוני ויכול היה להירשם גידול אף משמעותי יותר במספר הצ'קים החוזרים והחשבונות המוגבלים, במיוחד לאור התקופה הכלכלית הקשה אשר עברה על תושבים רבים במהלך ולאחר מלחמת לבנון השנייה. כל זאת, אלמלא הבנקים היו מפגינים מתינות רבה ביישום החוק ומשרד האוצר היה מתקין את תקנות "שיקים ללא כיסוי (סייגים לתחולת החוק) 2006", אשר מחריגות את הצ'קים החוזרים בתקופת הלחימה ממניין הצ'קים החוזרים לצורך הטלת הגבלה על חשבון.

תאריך:  26/12/2006   |   עודכן:  26/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"כשאחזור להיות שר האוצר, בדרך לראשות הממשלה, אסגור את משלחת הקניות של משרד הביטחון בניו-יורק ואעשה רפורמה גדולה במינהל מקרקעי ישראל ובוועדות לבניין ערים"
אלעזר לוין
קנתה ממנהל מקרקעי ישראל מגרש בן 35 דונם ב-24 מיליון ש"ח
יפעת גדות
חוקרים גילו כי גברים שצרכו על בסיס קבוע שש מנות או יותר של פירות וירקות ליום היו בסיכון נמוך ב-55% לסרטן תאי הכליה בהשוואה לאלו שצרכו פחות משלוש מנות ביום
רונן ליבוביץ
מהומה בוועדת הכנסת, לאחר שיו"ר הוועדה, ח"כ אברהם, לא אפשרה לח"כ ברכה להציע הצעה לסדר    ח"כ ברכה לא הסכים לצאת מהוועדה וסדרני הכנסת אילצו אותו לעזוב את החדר
מחלקה ראשונה
אמיר חייק, נשיא לשכת המסחר ישראל-אסיה: הקיצוץ בסיוע ליצואנים - טעות קשה; הממשלה צריכה לרכז מאמצים בתחום סחר החוץ ולהתמקד בשווקי אמל"ט ואסיה    קורא להקים משרד לסחר חוץ שיאגד את כל המשאבים בתחום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il