X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בטרנסילבניה מוצעת למכירה הטירה שבה התגורר ולאד צ'אפש, ששימש השראה לספר המפורסם "דראקולה" מדובר באחד מאתרי התיירות המרכזיים ברומניה המחיר המבוקש: 40 מיליון ליש"ט
▪  ▪  ▪
טרנסילבניה [צילום: AP]

בטרנסילבניה מוצעת למכירה 'טירת בראן', הטירה שבה התגורר ולאד צ'אפש, המוכר יותר כרוזן דראקולה, ששימש השראה לספרו המפורסם של בראם סטוקר, "דראקולה". המחיר המבוקש: 40 מיליון לירות שטרלינג.
הטירה, הממוקמת מחוץ לעיירה ההיסטורית ברשוב, שבמרכז רומניה, מהווה את אחד מאתרי התיירות הפופולאריים במדינה, בשל הקשר שלה לנסיך מוורצ'יה, בן המאה ה-15, ולאד צאפש ה-11. צאפש, כפי שנטען בספר, היה ערפד-אדם שנהג למצוץ את הדם מצוואר יריביו.
לטענת מקורות שונים, שהה צאפש בטירה במשך מספר ימים ויתכן שאף הוחזק במאסר באחד ממרתפיה. מרי מלכת רומניה, נכדתה של ויקטוריה מלכת אנגליה, היתה האחרונה ממשפחת המלוכה הרומנית שהתגוררה בטירה, שכן בשנת 1956 הפכה הממשלה הקומוניסטית של רומניה את המבנה למוזיאון. לפני כשבעה חודשים הוחזרה הטירה לבעלות נכדה של המלכה מרי, דומיניק פון האבסבורג, משושלת בית האבסבורג.
הסכם העברת הבעלות כלל התחייבות מצד פון האבסבוג להשאיר את הטירה כמוזיאון ממשלתי למשך שלוש שנים נוספות. זאת, אפילו אם הנכס יימכר.
פון האבסבורג, מעצב גראפי בן 68 המתגורר בארה"ב, מתכנן למכור את הטירה למרות הסנטימנטים שלו למקום. פון האבסבורג, התגורר בטירה כילד עד שמשפחתו גורשה מהמקום על-ידי המשטר הקומוניסטי ב-1948.
קורין טרנדפיר, עורך דינו של פון האבסבורג בבוקרשט, מסר כי מרשו מעוניין שהטירה תשאר בבעלות אנשי המקום. זו לדבריו הסיבה שהציע אותה למועצת העיר ברשוב, בטרם תוצע הטירה למכירה בשוק הנדל"ן הפרטי. בראיון לעיתון "טיימס", אמר טרנדפיר: "יש להם 30 יום לבחון את ההצעה, ואז הנכס יוצע למכירה בשוק הפרטי". לדבריו, המחיר המבוקש הוא מחיר ריאלי.
"הטירה היא אחת האטרקציות המרכזיות ברומניה וערכה צפוי לעלות בצורה דרמטית עם הצטרפות המדינה לאיחוד האירופי, בינואר הקרוב. אין סיור מאורגן לתיירים ברומניה שאינו כולל את 'טירת בראן'. המחיר ללא ספק אינו מוגזם. הנכס כולל כ-10 דונם של יער ושלושה מבנים קטנים יותר, בנוסף לטירה".
בתום שלוש השנים, כאשר הנהלת המוזיאון תועבר לידיים פרטיות, הטירה תהפוך למקום הכנסה ריווחי ביותר עבור הבעלים החדשים".
אריסטוטל קנצ'סקו, נשיא מועצת העיר ברשוב, אישר כי הרשויות המקומיות מעוניינות לרכוש את הטירה, שכן היא חלק מהמורשת התרבותית של רומניה. "הטירה היא אטרקצית תיירות מרכזית ונכס משמעותי עבור האזור, ואנו שוקלים ברצינות לרכוש אותה".

תאריך:  26/12/2006   |   עודכן:  26/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל רוטשילד
רעייתו של יגאל עמיר, לריסה טרימבובלר, הגישה תביעת דיבה נגד הכתב גיא מרוז בעקבות כתבה שפרסם ב-NRG, אתר האינטרנט של מעריב
מירב לוי
הפורטל 'מנהל עסקים' יפרסם בקרוב דירוג איכות אקדמית ופופולאריות של כ-15 מסגרות הלימוד השונות לתואר שני במנהל עסקים בישראל
רונן ליבוביץ
השרה לבני מתחה ביקורת על כך שכל אחד מביע דעתו על כוונות סוריה ונוצרת אנרכיה    ח"כ כהן: ישראל משחירה את פניה גם בעולם וגם כלפי פנים"
מירב לוי
הממשלה אישרה את דרישת משרד התיירות לפרויקט הגנות ים המלח    צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד התיירות יבחן פתרונות ארוכי טווח
רונן ליבוביץ
הצעת חוק חדשה מציעה להפעיל בישראל מס הכנסה שלילי    ח"כ סילבן שלום, יוזם ההצעה, טוען כי הצעתו זוכה לתמיכה של מרבית חברי הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il