חברת Microsoft החלה לקשר את הרגלי החיפוש של משתמשי אתרי האינטרנט שלה עם אינפורמציה אישית נוספת, בעוד היא מתכוננת להציג פרסומות מותאמות-אישית יותר.
בעזרת השימוש בקבצי נתונים קטנים הנקראים "קוקיז", Microsoft יכולה לקשר בין המידע שהמשתמשים מספקים כשהם נרשמים ל-Hotmail ושירותים אחרים, עם נתונים לגבי התוכן בו הם צופים ואותו הם מחפשים במסגרת מנועי החיפוש של החברה.
Microsoft משתמש במידע הזה כדי לבנות פרופיל לחתך מסוים של משתמשים - לדוגמה, נשים מעל גיל 30 אשר קוראות חדשות כלכלה - ולמכור למפרסמים את האפשרות להגיע בדיוק לקהל היעד שלהם בעוד הוא גולש ברחבי הרשת שלה.
החברה מצטרפת ל-Yahoo ואתרי אינטרנט גדולים אחרים במגמת יישום הפרסומות המותאמות-אישית המבוססות על הרגלי הגלישה של המשתמשים - שיטה שנקראת "סיווג התנהגותי". ייתכן שהגישה של Microsoft על השיטה אשר משלבת אינפורמציה דמוגרפית עם הרגלי הגלישה השונים, תעזור לחברה להתאים את הפרסומות לגולשים באופן מדוייק יותר - כך מסרה אמילי ריילי, אנליסטית בתחום הפרסום מחברת המחקר JupiterResearch.
Microsoft מתחרה עם Yahoo, Google ואין-ספור אתרים קטנים, בתחום הפרסום המקוון. החברה השיקה מערכת פרסום מקוון ייעודית במהלך הקיץ האחרון שמטרתו היא לעזור לה להדביק את הפער שנוצר בינה ובין מתחרותיה, אך השיגה גדילה של 5% בלבד ברווחי הפרסום המקוון ברבעון השלישי של 2006. בנתיים, ההתמקדות של Google על פרסומות "הקשריות" (קישורי טקסט שמופיעות ליד תוצאות חיפוש או הודעות דוא"ל מסויימות) הוכיחה את עצמה כרווחית מאד.
Microsoft השיקה את מערכת הסיווג ההתנהגותי בתחילת חודש ספטמבר, לאחר שבדקה אותה במשך כשנה. החברה מסרה כי היא מתכננת להרחיב את השימוש במערכת ברחבי העולם, אך לא נקבה בתאריכים.
החברה גילתה כי שיטת הסיווג ההתנהגותי הגבירה בעד 76% את הסיכוי שמבקר באתר שלה יקליק על פרסומת כלשהי.
למרות שמומחים רבים בתחום דואגים מחברות שיודעות יותר מדי על הלקוחות שלהן, Microsoft וחסידים אחרים של פרסום בשיטת הסיווג ההתנהגותי מאמינים כי בסופו של דבר - העונג הוא כולו של המשתמשים, מפני שהם יצפו אך ורק בפרסומות רלוונטיות להם. דובר מטעם החברה מסר כי "אנחנו חושבים שאם נוכל לספק חווייה טובה יותר בפרסום, וכמו כן מבחינת תוכן - האנשים יבלו זמן רב יותר ברחבי הרשת שלנו".