X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר הראה כי לנשים לפני גיל המעבר שעסקו בעבודות בית היה סיכוי נמוך ב-30% לפתח סרטן שד לעומת נשים לפני גיל המעבר שלא עסקו בעבודות הבית
▪  ▪  ▪
סרטן השד - איך תוכלי למנוע?
יפעת גדות
סרטן השד הוא סיכון בריאותי שכל אישה עומדת מולו * אך הרגלים בריאים של סגנון החיים - כמו פעילות פיזית, הגבלת צריכת האלכוהול ותזונה נכונה - מציעים הגנה מסויימת מהמחלה
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
בשר אדום - מעלה את הסיכון לסרטן השד

עבודות בית מתונות יכולות לסייע לנשים להוריד באופן ממשי את הסיכון שלהן לפתח סרטן שד, כך מגלה לנו מחקר חדש.
חוקרים ניתחו נתונים מ-218,169 נשים, בגילאים 20 עד 80 מתשע מדינות אירופאיות, ובחנו טווח רחב של פעילויות, כולל עבודה, פעילויות בשעות הפנאי ועבודות בית.
לנשים לפני גיל המעבר שעסקו בעבודות בית היה סיכוי נמוך ב-30% לפתח סרטן שד לעומת נשים לפני גיל המעבר שלא עסקו בעבודות הבית. ונשים לאחר גיל המעבר שעסקו בעבודות הבית נטו ב-20% פחות לפתח את המחלה מאלו שלא.
המחקר, שפורסם בעיתון "Cancer Epidemiology Biomarkers and Prevention", הראה כי באוכלוסיה רחבה זו של נשים, פעילות פיזית שאינה קשורה למקצוע ובמיוחד פעילות רבה של עבודות הבית, נמצאה קשורה במידה משמעותית לירידה בסיכון לסרטן השד, ללא קשר לגורמי סיכון פוטנציאליים אחרים.
תוצאות אלו מחזקות את עקביות הממצאים לגבי התפקיד המגן של פעילות פיזית על הסיכון לסרטן השד.
בארץ, סרטן השד נפוץ ביותר בקרב ילידות ישראל, מכל מוצא שהוא, ולאחריהן הוא שכיח אצל נשים ילידות אירופה וצפון אמריקה. שכיחות המחלה הנמוכה ביותר היא בקרב נשים ילידות אסיה ואפריקה. אחת מתוך כ-8 נשים בישראל עלולה לחלות בסרטן השד במהלך חייה - אם תחיה עד גיל 85. הסיכון עולה עם הגיל.
ידוע כבר כי נשים השומרות על משקל בריא נוטות לפתח סרטן שד פחות מאלו שלא. המחקר הנוכחי מראה כי פעילות פיזית עשויה גם היא לעזור ולהוריד את הסיכון וכי משהו פשוט כמו עבודות הבית יכול לעזור.
נאוה עינבר, יועצת תקשורת ובריאות מסרה בתגובה כי: "תוצאות מחקר זה מוכיחות באופן חד-משמעי את הקשר הישיר בין פעילות גופנית למניעת סרטן. עבודות בית מהוות בהחלט פעילות גופנית מתונה אשר על בסיס מסקנות המחקר ניתן בעזרתה להפחית את הסיכון לחלות בסרטן השד. על אף כי המחקר לא בדק עבודות בית בקרב גברים וסרטן השד נפוץ ב – 99.95% בקרב נשים, אין ספק שניתן להסיק את אותם מסקנות גם לגבי מניעת הסיכון לחלות בסרטן בכלל וסרטן השד בפרט, גם בקרב גברים.
חשוב לאמץ וליישם את מסקנות המחקר ולהקפיד על מספר שעות של פעילות גופנית מתונה מכל סוג, במהלך השבוע במטרה להפחית את הסיכון לחלות בסרטן. וראוי לציין כי כי ההשפעה החיובית של הפעילות הגופנית באה לידי ביטוי גם אם אינה מלווה בירידה משמעותית במשקל או ביצירת שרירים בולטים לעין".

תאריך:  31/12/2006   |   עודכן:  02/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
אנשים העובדים בענף הטקסטיל וההלבשה חשופים בעבודה למספר קרצינוגנים חשודים או מוכחים, כולל אבק כותנה, צבעים, חומרים כימיים הנפלטים מבערה וממיסים אורגניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il