ההמלצות להלן מוצגות לחיזוק היציבות הפוליטית וביצור יכולתה של הממשלה לקבוע מדיניות לטווח ארוך.
1. ראש המפלגה הגדולה ביותר יקבל ראשון את הסיכוי להרכיב ממשלה (ללא צורך בתהליך התייעצות של נשיא המדינה) בתנאי שהסיעה שבראשה הוא עומד היא בת 35 חברי כנסת לפחות. באם אין סיעה בגודל זה, יטיל הנשיא את הרכבת הממשלה, לאחר התייעצות, על מי שנראה שהוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב ממשלה.
2. ייקבע בחוק יסוד כי מספר חברי הממשלה יהיה בין 8-18 שרים, כל שר עומד בראש משרד. רשימת המשרדים תקבע בחקיקה.
3. מספר סגני השרים לא יעלה על חמישה (כולל ממלא-מקום, אם נקבע כזה) והמשרדים בהם הם מכהנים יקבעו בחקיקה.
4. אישור הממשלה יהיה ברוב של לפחות 61 חברי כנסת.
5. החוק יגדיר מספר תפקידי שרים מרכזיים שלפני אישור מינויים, יעברו הליך של הופעה בפני ועדת כנסת מתאימה. במסגרת הליך זה יציגו המועמדים את תפיסת עולמם וקווים כלליים למדיניות המוצעת במשרד שהם מיועדים לעמוד בראש. לוועדה תהיה סמכות להמליץ על אישורו או אי-אישורו של השר לתפקיד המוצע. (מליאת הכנסת רשאית שלא לקבל המלצה זו).
6. חוק חבר כנסת חלופי: שרים או סגני שרים (פרט לראש הממשלה וממלא מקומו) לא יכהנו כחברי כנסת. כאשר מתמנה חבר כנסת לתפקיד שר או סגן שר, תפסק חברותו בכנסת והבא אחריו ברשימה הארצית או האזורית בה נבחר ייכנס לכנסת במקומו. עם הפסקת כהונתו של השר או סגן השר, תתחדש חברותו בכנסת ותסתיים במקביל כהונתו של חבר הכנסת האחרון מאותה הסיעה ומאותה הרשימה שהצטרף לכנסת.
7. הצבעת אי-אמון קונסטרוקטיבית: הצבעת אי-אמון תביא לסיום כהונתה של הממשלה רק אם זכתה ברוב של 61 חברי כנסת והיא לוותה במנוי ממשלה חלופית. כלומר, נקבע מי הוא ראש הממשלה החדש ומי הם לפחות שבעה משריה. קביעה כזו תביא תוך 14 יום לתחילת כהונתה של הממשלה החלופית.
8. תוקם במשרד ראש הממשלה מועצה חברתית-כלכלית בנוסף למועצה לביטחון לאומי. לפני דיון בממשלה בשאלות מדיניות עקרוניות (כפי שיוגדר בחוק) תכין המועצה הרלוונטית נייר עמדה בנושא הדיון המתקיים בממשלה. בפרט יחויב הקבינט הביטחוני לבחון את חוות הדעת של המועצה לביטחון לאומי לפני פתיחה במלחמה או בפעולה צבאית משמעותית.
9. אגף התקציבים ורשות החברות הממשלתיות יועברו למשרד ראש הממשלה.
10. תקציב המדינה ייקבע לתקופה של שנתיים ומספר פעילויות מרכזיות בתקציב יזכו לתקציב רב שנתי.
11. מספר סעיפי התקציב ("התקנות") יצומצם במידה ניכרת ותינתן למשרדים גמישות ניהולית בתוך סעיפי התקציב, בכפוף לחובה לדווח על כך לאגף התקציבים.
12. כל שר יחויב בדיווח על פעילות משרדו לוועדת כנסת מתאימה מדי שישה חודשים. כולל דיווח כספי מפורט מדי שנה.
13. הוועדה סבורה שאיכותם המקצועית של המנכ"לים של משרדי הממשלה ושל בעלי תפקידים בכירים דומים קובעת במידה ניכרת את איכות תפקודה של הממשלה. ולכן, למרות שהוועדה ממליצה להשאיר את תפקיד המנכ"ל כתפקיד אמון של השר, היא ממליצה לחזק את תהליך בדיקת כישוריו של המועמד לתפקיד מנכ"ל. בפרט מציעה הוועדה שיו"ר הוועדה הבודקת את כישורי המועמד לתפקיד מנכ"ל יהיה איש ציבור. כמו כן ממליצה הוועדה על יצירת מאגר של עובדי מדינה בכירים שיוצעו לשר כמועמדים לתפקיד המנכ"ל.