X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר יום של עימותים אלימים בין הפתח לחמאס, במהלכו נהרגו 5 פלשתינים, הסכימו הערב נציגי הצדדים להפסיק את האלימות ברצועה בין ההרוגים: עוברת אורח בת 22 ו-3 קצינים בביטחון המסכל כעשרה נחטפו מהפתח ומהחמאס
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בתום יום של עימותים אלימים בין הפתח לחמאס, במהלכו נהרגו (3.01.07) חמישה פלשתינים בצפון ובדרום רצועת עזה, הסכימו הערב נציגי הצדדים להפסיק את העימותים ביניהם בדרום הרצועה. ניסיון העבר מלמד כי לא ברור האם הדבר אכן יביא לסיום האלימות.
חמישה פלשתינים נהרגו ועשרה נוספים עם חידוש העימותים בין פעילי הפתח לחמאס. שניים מתוך הפצועים נמצאים במצב קשה מאוד, השאר נפצעו בינוני. פעיל הפתח עלאא ענאיה (25) מבית להיא נורה למוות לאחר שנפגע בראשו כשעמד על גג ביתו הנמצא בעיר. כמו כן, נהרגה צעירה בת 22, מונה סאלחה, שנכחה במקום.
שלושה קצינים בביטחון המסכל המזוהים עם תנועת הפתח נהרגו גם כן. עדי ראייה מסרו כי שניים משומרי ראשו של בכיר בביטחון המסכל נחטפו בג'בליה. בנוסף נמסר כי קבוצה חמושה חטפה קצין בביטחון המסכל בחאן יונס. סך הכל מדווחים הפלשתינים על כעשרה חטופים מהפתח ומהחמאס.
לאחר שלפני יומיים נחטף צלם של סוכנות הידיעות הצרפתית, אזרח פרו, בידי חמושים בעזה, מודיע (ד', 3.1.07) מנגנון הביטחון המסכל הפלשתיני לאזרחים הזרים ולעיתונאים הזרים שנמצאים ברצועה לעזוב לאור המתיחות הקשה ברצועה.
מפקד המנגנון בעזה אמר לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" שמדובר בשבעה-שמונה אזרחים זרים כאלו וכי המלצה זו אינה מבוססת על איום קונקרטי כלשהו, אלא לאור המצב ברצועה, במיוחד לאחר חטיפת הצלם הזר.
בתוך כך, דרשה (ד') הזרוע הצבאית של תנועת הפתח מחוטפיו של הצלם לשחררו באופן מיידי וללא תנאים. עוד ציינו בפתח כי הם עוקבים אחר הנושא במלוא הרצינות ומסייעים כמה שניתן למנגנוני הביטחון במטרה להביא לשחרור הצלם.
לא רק בפתח דורשים לשחרר את הצלם הזר. גם בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי שיגרו דרישה זהה. בחמאס דורשים ממשרד הפנים וממנגנוני הביטחון הפלשתינים לפעול למען שחרור הצלם. גם בג'יהאד האיסלאמי גינו בתוקף את החטיפה ודרשו לשחרר באופן מיידי את הצלם.
כאמור, לפני יומיים נחטף הצלם חיימה רזורי, כבן 50. עדי ראייה דיווחו כי פלשתינים חטפו אותו סמוך למשרדי סוכנות הידיעות בעיר עזה. גורמי ביטחון ברשות הפלשתינית מסרו כי החטיפה אירעה במרכז העיר עזה. לפי הדיווח, חמישה רעולי פנים התקרבו אל עבר הצלם, הכניסו אותו בכוח למכונית, ונמלטו מהמקום.
כתב מסוכנות הידיעות הצרפתית סיפר כי הצלם בילה את מרבית הקריירה שלו בסיקור אירועים ברחבי דרום אמריקה. יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, קיבל דיווח על החטיפה והורה לכוחות הביטחון לפתוח בסריקות בניסיון לאתר ולשחרר את הצלם. גורמי ביטחון ברשות סבורים, כי הצלם נחטף על-רקע מתיחות בין אחת החמולות הגדולות בעזה לבין הכוח הביטחוני של ממשלת חמאס.

תאריך:  03/01/2007   |   עודכן:  03/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב הפסקת אש אחרי 5 הרוגים ברצועה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שהפלסטינים מטומטמים - תפרידו את עזה מהגדה
קוסם  |  3/01/07 19:29
2
הם הורגים חפים מפשע! איפה כל ה"נאורים" כשצריך אותם??? ל"ת
אפילו לא ציוץ.  |  3/01/07 19:45
3
יא ג`מעה, למה ההפסקות הללו?
יוסי המבסוט........  |  4/01/07 01:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
חוק ההסדרים לשנת 2007 אושר היום במליאה    לפני ההצבעות התייחס שר האוצר לפרשת מס הכנסה: "אני מקווה שכל העובדים יחזרו במהרה לעבודתם"
רונן ליבוביץ
ועדת הכספים דנה בעתידו של בית החולים ביקור חולים בירושלים    נציג משרד הבריאות: "בימ"ש נתן אורכה של שבוע בלבד להפעלת ביה"ח"    מנהל ביה"ח: "רובץ חוב של 2.5 מיליון דולר על ביה"ח    יו"ר הוועדה: "ועדת הכספים דורשת להמשיך ולהפעיל בי"ח מלא גם בעתיד"
אלעזר לוין
עסקה משולבת - 36% מתמורת המכירה ועוד 1.86 מיליון דולר
אלעזר לוין
שלוש חברותיו הציבוריות קנו 58% ממגרש במוסקבה, לבניית המגדל, ב-13 מיליון דולר    ישקיעו 9 מיליון דולר נוספים ברכישת הבעלות המלאה על המגרש
הדר פרבר
הסתדרות הרופאים הווטרינרים: כלב או חתול עם ריח רע מהפה ככל הנראה אינו בריא לחלוטין    מדריך קצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il