X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים מגלים על הקרב המנטלי בין התשוקה למוצר לזהירות שלא לבזבז כסף איך כרטיסי האשראי 'עובדים' על המוח
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

את הרגע המדוייק בו אתם מחליטים לקנות משהו ניתן כעת לראות בבירור בסריקת מוח, זאת הודות למחקר אמריקני.
מתנדבים שלקחו חלק במחקר נסרקו כשהם מתבוננים במוצרים שונים ובמחיריהם, והאזורים הפעילים ביותר של המוח ברגעים אלו תועדו.
התוצאות הראו כי חלקים שונים של המוח מזרזים את רכישת המוצר, וחשים את 'הכאב' של הוויתור על הכסף.
בניסוי השתמשו החוקרים בסורק תהודה מגנטי (MRI) כדי לזהות את הפעילות במוח.

לגהץ בלי ייסורי מצפון

לדברי החוקרים, המחקר יכול לגלות כיצד כרטיסי האשראי "עובדים" על המוח ומשכנעים אותו לקנות יותר.
לממצאים, לדבריהם, משמעות בהבנת התנהגויות חריגות, כמו הנטייה הגוברת של הצרכנים לבזבוז כסף, במקום חסכון, כאשר קונים עם כרטיסי אשראי ולא עם כסף מזומן.
מומחים שהגיבו לממצאים אמור כי המנגנונים הפועלים במוח התפתחו כשם מותאמים לשימושים פרימיטיביים יותר.
ההתנהגות הפיננסית של בני אדם היא לעיתים קרובות לא הגיונית, עובדה המספקת תעסוקה למשרדי הפרסום, עובדי הקזינו, סוכני ביטוח וכלכלנים.

סוגרים עסקה או שלא?

למתנדבים הוצגו תמונות של סחורות שונות, כמו קופסאות שוקולד, ואז מספר שניות לאחר מכן הופיע המחיר על המסך, לפני שהמתנדבים נתבקשו להחליט אם לקנות או לא. משמעות התזמון היתה כי הקרב המנטלי בין התשוקה למוצר לזהירות שלא לבזבז כסף נראית בבירור.
במקרה שהמתנדב רצה את המוצר, חלק במוח שנקרא nucleus accumbens התעורר. לאחר מכן, כאשר הופיע המחיר, מחיר גבוה הפעיל אזור הנקרא insula והפסיק את פעילותם של אזורים אחרים. בדרך זו, הצליחו החוקרים לנבא את התוצאות.
לדברי החוקרים, התוצאות מראות בבירור את אמיתות העיקרון כי קנייה היא פשרה מנטלית בין ההנאה של הרכישה לבין הכאב על התשלום.

המחקר, של אוניברסיטת סטנפורד, פורסם בעיתון "Neuron".
תאריך:  04/01/2007   |   עודכן:  06/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
התוכנית מוצעת לארבע שנים ומכוונת להביא לשינוי מערכתי, פנים בית ספרי    בשלב הראשון ישתתפו בתוכנית 82 בתי ספר
הדר פרבר
לפחות אדם אחד נהרג בפיגוע שאירע בשבת בשדה התעופה במדריד    זהו הפיגוע הקטלני הראשון של המחתרת הבאסקית מאז 2003    אדם נוסף נעדר
יפעת גדות
במסגרת מחקר רפואי: בקרב לפחות 30% מהחולים שנטלו zonisamide נראתה ירידה ברמת תסמיני המחלה
הדר פרבר
שירות מטאורולוגי בריטי: הטמפרטורות הגלובליות צפויות להיות גבוהות ב-0.54 מעלות צלזיוס מעל הממוצע של 14 מעלות צלזיוס
יפעת גדות
נפילות הן הגורם העיקרי לפגיעות ולמוות כתוצאה מתאונה בקרב אנשים מעל גיל 65    ניתן להפוך את הבית למקום בטוח יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il