לדברי החוקרים, המחקר יכול לגלות כיצד כרטיסי האשראי "עובדים" על המוח ומשכנעים אותו לקנות יותר. לממצאים, לדבריהם, משמעות בהבנת התנהגויות חריגות, כמו הנטייה הגוברת של הצרכנים לבזבוז כסף, במקום חסכון, כאשר קונים עם כרטיסי אשראי ולא עם כסף מזומן. מומחים שהגיבו לממצאים אמור כי המנגנונים הפועלים במוח התפתחו כשם מותאמים לשימושים פרימיטיביים יותר. ההתנהגות הפיננסית של בני אדם היא לעיתים קרובות לא הגיונית, עובדה המספקת תעסוקה למשרדי הפרסום, עובדי הקזינו, סוכני ביטוח וכלכלנים.
|
למתנדבים הוצגו תמונות של סחורות שונות, כמו קופסאות שוקולד, ואז מספר שניות לאחר מכן הופיע המחיר על המסך, לפני שהמתנדבים נתבקשו להחליט אם לקנות או לא. משמעות התזמון היתה כי הקרב המנטלי בין התשוקה למוצר לזהירות שלא לבזבז כסף נראית בבירור. במקרה שהמתנדב רצה את המוצר, חלק במוח שנקרא nucleus accumbens התעורר. לאחר מכן, כאשר הופיע המחיר, מחיר גבוה הפעיל אזור הנקרא insula והפסיק את פעילותם של אזורים אחרים. בדרך זו, הצליחו החוקרים לנבא את התוצאות. לדברי החוקרים, התוצאות מראות בבירור את אמיתות העיקרון כי קנייה היא פשרה מנטלית בין ההנאה של הרכישה לבין הכאב על התשלום.
|
|