שינויים בדפוסי קניית מזון בציבור החרדי בישראל. בשנה האחרונה קנו כחצי ממשקי הבית בציבור החרדי יותר מוצרי בריאות. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים בנושא דפוסי קניית מזון בציבור החרדי בישראל. 31% ממשקי הבית החרדים לא שינו את דפוסי קניית המזון ו-7% רכשו פחות מוצרי בריאות.
מוצרי הבריאות יקרים יותר, שיעור הקונים כיום מוצרים אלו (בריאותיים, דיאטטיים ומוצרי יוקרה) גבוה יותר בציבור החרדי בקרב בעלי הכנסה גבוהה ואקדמאים. לכן גם לא ניתן להסיק מן הסקר על עלייה כלשהי ברמת המחיה בציבור החרדי.
סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מגלה ש-46% ממשקי הבית החרדיים קנו בשנה האחרונה יותר מוצרים דיאטטיים עם פחות שומן, 31% לא שינו את דפוסי הקניה ו-11% קנו פחות.
עוד מתברר, כי כרבע ממשקי הבית בציבור החרדי ציינו כי בשנה האחרונה קנו יותר מוצרי פרימיום (מוצרים יוקרתיים כמו תה ירוק, שמן זית וכדומה); חמישית ממשקי הבית בציבור זה ציינו כי אינם נוהגים לקנות מוצרי פרימיום; 38% לא שינו את דפוסי הקנייה, ו-17% קונים פחות.
מהסקר שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה עולה, כי 29% ממשקי הבית החרדים מדווחים כי הם קונים היום פחות מוצרי מזון מוכנים בהשוואה לשנים האחרונות. לעומתם, 20% ציינו כי הם קונים יותר מוצרים כאלו במקום להכינם בבית; 39% לא שינו את דפוסי הקניה; 2% טענו כי "מעולם לא הכינו בבית אוכל" .
מבין משקי הבית החרדים שקונים יותר מזון מוכן - 33% נוהגים לקנות עוגות מוכנות, 29% קונים דברי מאפה מוכנים, 20% קונים שניצלים, 19% קונים לחם, 19% קונים סלטים מוכנים, 15% קונים קציצות או חזה עוף או נקניקיות, 10% קונים בורקסים או מלאווח ופיצות מוכנות, 7% קונים מוצרי מזון קפואים למינהם, 4% קונים אוכל מוכן ו-2% קונים גפילטעפיש מוכן.
בישראל חיים כ-630,000 חרדים, בכ-115,000 משפחות. משפחה חרדית ממוצעת מונה 5.45 נפש, גדולה פי 1.75 ממשפחה ממוצעת (יהודית) בישראל, המונה 3.12 נפשות.