X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרת המשפטים מגישה לממשלה הצעת חוק: "להעניק למבקר המדינה סמכות בקרה על מימון הבחירות המקדימות במפלגות" מסבירה: הצעת חוק להסדר של קבע מוגשת לאור הביקורת המוצלחת מצד המבקר בבחירות לכנסת ה-17
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שרת המשפטים, ציפי לבני, העומדת בראש ועדת השרים לענייני חקיקה, מגישה לאישור הממשלה הצעה לביצוע תיקונים בחוק המפלגות, התשנ"ב-1992. מטרתם המרכזית של התיקונים המוצעים: "להעניק למבקר המדינה סמכות בקרה על מימון הבחירות המקדימות במפלגות".
משרד המשפטים מאיץ את היוזמה, בשל הבחירות המקדימות (פריימריז) שהחלו במפלגת העבודה, ונוכח הגילויים שמצא מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, ובראשם: תרומות אסורות שקיבל השר שמעון פרס בסכום כולל של 320 אלף דולר.
שרת המשפטים מסרה, כי תזכיר הצעת חוק הופץ ביוני 2006 ועד כה לא התקבלו הסתייגויות מהשרים. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, תומך אף הוא בחקיקה זו.
בדברי ההסבר להצעה נאמר, כי ההצעה אינה משנה את הכללים המהותיים בנוגע לאסור ולמותר בכל הנוגע לקבלת תרומות ולהוצאת הוצאות במערכת בחירות מקדימות. הצעה לשינוי הכללים המהותיים בנוגע לתרומות, ברוח המלצות ועדת דב לוין, הופצה כתזכיר על-ידי משרד המשפטים, אך בשלב זה, מוגשת לאישור הממשלה רק ההצעה לגבי סמכויות הביקורת של מבקר המדינה, וכן הצעה לעניין האיסור להשתמש בנכסי ציבור במערכת בחירות מקדימות. ההצעות האחרות יוגשו בנפרד.
התיקונים המבוקשים בוצעו בחקיקה, בראשית 2006, לקראת הבחירות לכנסת ה-17 - במסגרת הוראת השעה שחוקקה הכנסת בהתאם להמלצותיה של הוועדה הציבורית לבחינת מימון פעילות פוליטית (ועדת דב לוין): חוק המפלגות (בחירות מקדימות לכנסת השבע-עשרה) (הוראת שעה), התשס"ו-2006. עתה, ולאור הניסיון המוצלח שנערך, ולאחר שהתיקונים הקודמים פגו, מציעה שרת המשפטים לקבוע את הסדרי הביקורת על-ידי מבקר המדינה כהסדר של קבע.
על-פי החקיקה הקיימת כיום, סמכויות הבקרה על מימון הבחירות המקדימות במפלגות נתונות למוסד לביקורת של המפלגה. החוק המוצע מעביר סמכויות אלה למבקר המדינה. מוצע כי קביעותיו של מבקר המדינה בדבר חריגות מתקרות התרומות או ההוצאות יגררו סנקציות של תשלום לאוצר המדינה.
בנוסף, התיקון המוצע יוצר מנגנון לפיו מועמד או גוף התומך במועמד יוכלו לקבל מראש את חוות דעת המבקר בנוגע לתרומה שקיבלו או הוצאות שהוציאו. עוד מוצע, כי מועמד יצרף ערבות וכי יצהיר שהוא מודע להוראות הנוגעות לתרומות, הוצאות וניהול חשבונות בבחירות מקדימות. ולבסוף מוצע בחוק, בהמשך להוראת השעה האמורה, להרחיב את האיסור הקיים על שימוש בנכסי ציבור לצורך תעמולת בחירות גם על בחירות מקדימות, כפי שהוא קיים לגבי בחירות לכנסת ובחירות לרשויות המקומיות.

תאריך:  07/01/2007   |   עודכן:  07/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההצעה: מבקר המדינה יבקר מימון הפריימריז
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
למקום השני נבחרה הזמרת הצעירה ליאל, אשר תייצג את ישראל במידה ויחליטו חברי להקת טיפקס כי אינם מעוניינים בכבוד    למקום השלישי נבחר פליט "כוכב נולד 4" - מישל גוריאשווילי
יפעת גדות
חוקרים טוענים כי רופאים מתעלמים מדיווח של אנשים מבוגרים על בעיות בשינה ואלו ניתנות לפתרון בעזרת שיטות טיפוליות שונות
גלית יצחק
ד"ר יואב סרנה מונה ליו"ר הרשות החדשה לבטיחות בדרכים    ד"ר סרנה: הרשות החדשה תפעל במגוון דרכים ופעילויות
עידן יוסף
סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מגלה שינויים בדפוסי קניית מזון בציבור החרדי, בעיקר בקרב אקדמאים ובעלי הכנסה גבוהה    בשנה האחרונה קנו 51% מהציבור החרדי יותר מוצרי בריאות    29% קנו פחות מוצרי מזון מוכנים, לעומתם 20% העדיפו לרכוש מוצרי מזון מוכנים, במקום להכינם בבית
הדר פרבר
בפיגוע נהרגו שני בני אדם    המקרה האחרון שבו דווח על קורבנות בפיגוע שבוצע בידי חברי המחתרת הבאסקית היה במאי 2003
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il