X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לקראת התקנתם של רמזורי-שמע בעיר נקראו העיוורים באשדוד לבוא ולתרגל רמזור ראשון במרכז ההדרכה לבטיחות
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

עיוורים בעיר אשדוד הוזמנו לתרגל רמזור חדש, שיקל עליהם את התנועה. הרמזור החדש הינו רמזור-שמע, שישתלב בתוך סדרה של רמזורים בעיר, שמיועדים לעיוורים.
רמזורי שמע פועלים באמצעות מערכת שמע קולית ה"יודעת" לתרגם בו-זמנית את המידע החזותי המצוי ברמזור למידע קולי. המערכת עושה זאת על-ידי תרגום צבע הרמזור לצלילים, כך לדוגמה, הצבע הצהוב יתורגם לשתי נקישות (צליל), הפסקה ושתי נקישות על-פי תדירות קול שנקבעה במערכת.
כיצד זה פועל?
מדובר למעשה במערכת פיקוד אלחוטית פרי פיתוח של אריאל וימאזור בשיתוף פעולה עם עמותת עלה המייעלת את הפעלת הזמזמים המומלצים לשימוש. היא אינה מתנגשת עם צליל דומה ממערכות אחרות בצירי התנועה.
עם התקרב כבד ראייה לצומת מרומזר, יופעלו הזמזמים על-ידי שלט לזמן מוגדר מראש על-ידי מערכת אלחוטית מקודדת בטווחים של מעל 60 מטרים מהצומת. המערכת האלחוטית המוצעת בנויה בצורה פתוחה ומאפשרת הרחבתה ושילוב אפליקציות נוספות לאוכלוסיית כבדי הראייה, כגון: הפעלת כריזה (עפ"י דרישה) בתחנות האוטובוסים בעיר, תוך ציון קווי אוטובוסים העוצרים באותה תחנה; הפעלת הכריזה (עפ"י דרישה), בעת התקרב אוטובוס לתחנה תוך ציון מספר קו האוטובוס שעצר בתחנה; הפעלת כריזה (עפ"י דרישה) בכניסה לבנייני משרדים וקניונים והכוונת כבד הראייה למקום הכניסה.
יתרונותיה הם התאמה והפעלת הזמזמים רק במקום ובזמן בהם קיימת דרישה, מניעת רעש רקע ומטרד רצוף בזמנים בהם לא קיים צורך בהפעלת הזמזמים, הקטנה למינימום של חבלות יזומות ע"י מפירי חוק למיניהם והארכת החיים של הזמזמים בעשרות מונים.
רמזור השמע של אשדוד הינו התחלת היישום בשטח שהתקבלה בעיריה לפני כשלושה חודשים להסדרת רמזורי-שמע לעיוורים. ההחלטה על הרמזורים החדשים נעשתה בעקבות חוק שוויון לאזרח, אשר נחקק בכנסת על-מנת להביא לשוויון אופטימלי של השירותים הניתנים לכל אזרחי המדינה. עד כה נושא חציית הדרך באופן בטוח לא היה שווה לכל אזרח שכן אנשים בעלי לקות בראייה, לא יכולים לחצות הכביש בבטחה בשעה שאנשים שאינם מוגבלים יכולים להשתמש ברמזור. עתה, משהוחלט על תיקון הנושא, חציה בטוחה של צומת מרומזר תתאפשר גם לתושבים המוגדרים כאנשים בעלי לקות ראייה.
נושא רמזורי השמע הוצג לראשונה על-ידי מנהל מחלקת מאור וחשמל בעיריה, בהתאם להוראת החוק, ועתה החלו כאמור, ראשוני התושבים בעלי לקות הראיה לתרגל את השימוש בהם. התרגול נעשה במרכז ההדרכה לבטיחות בדרכים, לאחר שהותקנה במגרשו מערכת שמע. "הנתונים מצביעים על כך שבאשדוד ישנם כ-2,000 עיוורים אשר יצטרכו למערכת השמע החדשה, אלא שקודם יהיה עליהם לתרגל נכונה את השימוש בו", הסבירו במרכז ההדרכה לבטיחות.
נציגי העיוורים, שברכו על התקנת רמזורי השמע והבשורה שהיא מביאה לציבור העיוורים, הביעו בקשה להקדים ולהתקין הרמזורים במקומות שבהם יש ריכוז של עיוורים כמו אזור א' והתחנה המרכזית, וקיבלו הבטחה לזרז את קידום הנושא בוועדה העירונית.

תאריך:  07/01/2007   |   עודכן:  11/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
לאחר הסתבכות הפעולה ברמאללה, הוחלט בצה"ל על גיבוש נוהל חדש: לפני מעצרים "רגישים" יילקחו בחשבון העיתוי, המקום ואירועים מדיניים רגישים
ניר יהב
כך נחשף בערוץ 10    עדותו של ראש הממשלה אמורה להתקיים החודש, והיא אמורה לחתום את העדויות בפני הוועדה
עידן יוסף
ד"ר יוסי בכר, המנהל הזמני של רשות המיסים בישראל, כינס הבוקר כ-100 מחברי ההנהלה הבכירה של רשות המיסים    הורה להם להבהיר לעובדים כי "חייבים לעמוד על הרגליים ולהמשיך בעבודה סדירה"
אריאל שמידברג
גורמים בפתח מסרו כי הצלם של סוכנות הידיעות הצרפתית שנחטף בעזה לפי שבוע שוחרר
ניר יהב
החברה הודיעה לבורסה כי היא מנהלת משא-ומתן עם קבוצת משקיעים לרכישת קופות הגמל "גדיש" מבנק הפועלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il