X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בקשת יקבי עמק האלה (עדולם) בע"מ לרשום סימן מסחר על השם "יקבי עמק האלה" נדחתה על-ידי הפוסק בקניין רוחני, נח שלו שלומוביץ נפסק כי סימן מסחר אינו ציון מיקום גיאוגרפי גרידא
▪  ▪  ▪

לטענת חברת יקבי עמק האלה (עדולם), שם זה משמש אותה לסימון סדרת יינות איכות המיועדים לקהל מצומצם חובב יין. השם מזהה את היקב הספציפי כמקור היין ולא רק מזהה גיאוגרפי. עוד נטען כי פעילות היקב תחת הסימן "יקבי עמק האלה" היא שיצרה לעמק האלה מוניטין בנוגע ליין ואין לאפשר ליצרנים אחרים לעשות שימוש בשם "עמק האלה" כציון למקור הטובין, תוך היבנות על מוניטין המבקשת.
הפוסק, נח שלו שלומוביץ, קבע, לאחר סקירה מקיפה של דיני הקניין הרוחני בכלל, תוך התמקדות בנושא סימני מסחר בעלי איפיון גיאוגרפי, כי "אין ספק כי השימוש בשם הגיאוגרפי "עמק האלה" לגבי יין הינו שימוש תיאורי או משבח". אולם, הוסיף, "אין צורך להסתמך על דברים אלו על-מנת לקבוע כי השם "עמק האלה" הינו תיאורי לגבי הטובין המבוקשים".
מחד ציין, "הנוהג המושרש של אפיון יין במקורו הגיאוגרפי מבטיח כי הסימן המבוקש תיאורי לגבי יין, אף אם אין לעמק האלה כל מוניטין בתחום זה, שכן קהל הצרכנים ממילא יזהה שימוש זה כאפיון גיאוגרפי של היין".
מנגד, הפוסק לא מצא לנכון להכיר בבניית המוניטין לחבל הארץ עמק האלה, כמאמציהם הבלעדיים של יקבי עמק האלה (עדולם). רישום שם גיאוגרפי כסימן מסחר יתאפשר רק במידה והוכח בראיות כי קהל הצרכנים מזהה את הסימן כציון למקור הטובין, ולא רק כשם של חבל ארץ. והוסיף שלומוביץ:" 'יקב' היא מילה גנרית עבור יקבים ו'עמק האלה' הוא השם המקובל של האזור בו ממוקם היקב. נטל ההוכחה כי סימן מסוג זה זכה באופי מבחין נרכש הוא גדול מאד".
הפוסק קבע, כי המבקשים את סימן המסחר האמור לא עמדו בנטל הוכחה זה. שם כגון "יקבי עמק האלה", אין הוא מותיר מקום רב למשמעות שנייה, אשר תאפיל ולו לאותו רגע קט, על זו המילולית. אין השם אלא סך כל מילותיו דהיינו יקב המצוי בעמק האלה, וככזה, ראוי הוא שיישאר פתוח למסחר גם למתחריה של המבקשת, קיימים או עתידיים, הרוצים לטעת כרמים ולהקים יקבים בעמק האלה.
החלטת הפוסק אינה חלוטה ואפשר כי חברת "יקבי עמק האלה (עדולם) תערער על פסיקתו.

תאריך:  08/01/2007   |   עודכן:  08/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשת יקבי עמק האלה (עדולם) לרישום סימן מסחר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תעודת הזהות של העמק הנפלא הזה....
גדעון חרלפ , אדריכל   |  8/01/07 16:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כ-320 צימרים חדשים יוקמו תוך שלוש שנים בכפרים    היקף הסיוע עומד על על 8 מיליון שקלים, עד לשנת 2009    התנאים להקמת הצימרים -טלוויזיה ומיזוג בחדרים, שילוט ב-3 שפות ונגישות גבוהה לנכים
ניר יהב
החברה להגנת הטבע פנתה לראש הממשלה בבקשה לכינוס דיון דחוף בנושא גדר ההפרדה במדבר יהודה ובבקשה להפסקה מיידית של העבודות    לדברי החברה להגנת הטבע, "עבודות אלו מתבצעות בניגוד להבטחות שניתנו לנו בעבר, לפיהן לא תיבנה גדר בחתך הרגיל והרחב שלה, אלא יותקנו אמצעי גילוי והתראה אלקטרוניים בליווי דרך אשר תאפשר ניידות מהירה ממקום למקום"
מירב לוי
כך עולה מסקר שבחן את ביצועי המיגזר הציבורי בישראל    במקום השני - אל על ובשלישי - רכבת ישראל
אסף דוד-מרגלית
בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב חייב את עיריית רמת גן בפיצוי תושבת העיר אשר רכבה נגרר בהוראת העיריה לפי חוק שמירת הניקיון
ענבל אביב
כ-80% מן הענפים שיפרו את סיכונם העסקי ב-2006    ענף המסעדות ובתי הקפה רשם את השיפור המשמעותי ביותר    תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בקבוצת BDI-COFACE: "סיכונו העסקי של המשק ימשיך לרשום הטבה גם ב-2007"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il