X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר בינלאומי ד"ר גולדברט: גם דיאטה עתירת שומנים בפני עצמה גורמת להפרעות למידה חולדות שקיבלו דיאטה עתירת שומנים וסבלו מהפסקות חמצן, השיגו תוצאות גרועות הרבה יותר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

דיאטת עתירת שומנים פוגעת ביכולות הקוגניטיביות (יכולות למידה). כך עולה (יום ב', 8.1.07) מנתונים שמציג בית החולים סורוקה.
במחקר בינלאומי שנערך על-ידי ד"ר אביב גולדברט, מומחה למחלות ריאה והפרעות שינה בילדים בסורוקה, נבדקו ילדים הסובלים מדום נשימה חסימתי.
החוקרים בדקו את השפעת דום הנשימה החסימתי על יכולות קוגניטיביות. המחקר בוצע על חולדות. במסגרת המחקר, הוכנסו קבוצת חולדות למתקן דמוי אקווריום והזרימו להן חמצן לסירוגין (כפי שקורה אצל הילדים הסובלים מדום נשימה חסימתי). לאחר שנגרם לחולדות דום נשימה חסימתי, בדקו החוקרים את יכולת הלמידה שלהן.
על-מנת לבדוק זאת, הוכנסו החולדות לבריכת מים, וכדי להימנע מטביעה, הן היו צריכות למצוא פלטפורמה לעמוד עליה. מדובר בפלטפורמות שקופות והדרך היחידה לזהותן היתה סימנים צבעוניים מעל הפלטפורמה, אותם היו אמורות החולדות ללמוד לזהות.
חולדות שלא עברו את התהליך שדימה דום נשימה חסימתי, למדו מהר מאוד לזהות את הסימן ולהגיע לפלטפורמה. בכל פעם שהכניסו אותן מחדש לאקווריום, הן מצאו את הפלטפורמה במחצית מהזמן שלקח להן למצוא אותה בפעם הקודמת. לעומת זאת, בקרב החולדות שנמנע מהן החמצן לסירוגין, מגמת השיפור בלמידה היתה איטית יותר והשתפרה כל פעם באחוזים בודדים.
לאחר ניסוי זה, בדקו החוקרים האם גם דיאטת עתירת שומנים פוגעת ביכולות הקוגניטיביות, זאת מאחר שאחד מגורמי הסיכון לדום נשימה חסימתי הוא השמנה.
במסגרת הליך זה, חולקו חולדות ל-4 קבוצות: קבוצה אחת קיבלה חמצן רגיל; לקבוצה שנייה, כמו בניסוי הראשון, הפסיקו החוקרים את החמצן לסירוגין; קבוצה שלישית נשמה כרגיל, אך קיבלה דיאטה עתירת שומנים; הקבוצה הרביעית קיבלה דיאטה עתירת שומנים ועברה הפסקות חמצן לסירוגין.
ד"ר גולדברט מסר, כי תוצאות המחקר הראו שגם הקבוצה של החולדות שהוזנו בדיאטה עתירת השומנים וגם החולדות שסבלו מדום נשימה חסימתי, השיגו את אותן התוצאות הגרועות בלמידה, ומכאן הסקנו שגם דיאטה עתירת שומנים בפני עצמה גורמת להפרעות למידה. חולדות אשר קיבלו דיאטה עתירת שומנים וסבלו מהפסקות חמצן, השיגו תוצאות גרועות הרבה יותר.
לדבריו, עוד נמצא כי בקרב החולדות שהוזנו בדיאטה עתירת שומן ירדה כמות של חלבון מסוים במוח הקשור בזיכרון, נתון שמחזק את ההנחה כי גם הזיכרון נפגע בעקבות אכילת מאכלים שומניים.
"כדי למנוע את בעיות הלמידה והזיכרון חשוב לאתר כמה שיותר מוקדם ילדים שסובלים מדום נשימה חסימתי, לטפל בהם במהרה על-ידי ניתוח של הוצאת פוליפים ושקדים ובמקביל לקיים פגישות עם דיאטנית", הוסיף.
  • דום נשימה חסימתי הינה תופעה שקיימת בקרב כ-3% מהילדים הסובלים מחסימות בדרכי הנשימה בעת השינה.

תוצאות המחקר פורסמו במגזין BRAIN RESEARCH
תאריך:  08/01/2007   |   עודכן:  08/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר: מזון עתיר שומנים פוגע בזיכרון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רוב החברים והידידים שלי-לא זוכרים הרבה מאוד דברים
מיכאל איצקוביץ17  |  8/01/07 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
לפי נתונים של "הקרן החדשה לישראל", המנהלת קמפיין נגד הגזענות במגרשי הכדורגל: לאחר הסיבוב הראשון של ליגת העל, אוהדי הקבוצה התל אביבית בולטים לרעה בגזענותם    בית"ר ירושלים דווקא במגמת שיפור, למרות שהיא עדיין ממוקמת במקום השני
אסף דוד-מרגלית
בקשת יקבי עמק האלה (עדולם) בע"מ לרשום סימן מסחר על השם "יקבי עמק האלה" נדחתה על-ידי הפוסק בקניין רוחני, נח שלו שלומוביץ    נפסק כי סימן מסחר אינו ציון מיקום גיאוגרפי גרידא
מירב לוי
כ-320 צימרים חדשים יוקמו תוך שלוש שנים בכפרים    היקף הסיוע עומד על על 8 מיליון שקלים, עד לשנת 2009    התנאים להקמת הצימרים -טלוויזיה ומיזוג בחדרים, שילוט ב-3 שפות ונגישות גבוהה לנכים
ניר יהב
החברה להגנת הטבע פנתה לראש הממשלה בבקשה לכינוס דיון דחוף בנושא גדר ההפרדה במדבר יהודה ובבקשה להפסקה מיידית של העבודות    לדברי החברה להגנת הטבע, "עבודות אלו מתבצעות בניגוד להבטחות שניתנו לנו בעבר, לפיהן לא תיבנה גדר בחתך הרגיל והרחב שלה, אלא יותקנו אמצעי גילוי והתראה אלקטרוניים בליווי דרך אשר תאפשר ניידות מהירה ממקום למקום"
מירב לוי
כך עולה מסקר שבחן את ביצועי המיגזר הציבורי בישראל    במקום השני - אל על ובשלישי - רכבת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il