X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר עו"ד דרור ארד-אילון באירוע לזכרו של עו"ד דיויד וינר ז"ל שהתאבד לאחר שנחקר במשטרה בעניין פרשת רצח השופט עדי אזר ז"ל עו"ד אביגדור פלדמן: "הסיפור של דיויד מייצג את הטרגדיה של סניגור"
▪  ▪  ▪
דיויד וינר ז"ל [צילום: ערוץ 2]

"כל סניגור אמיתי נושא עימו פצע. הפצע במקרה של דיויד הוא ההרשעה של יצחק זוזיאשוילי בבית המשפט העליון באשמת רצח לאחר שזוכה במחוזי". כך אמר עו"ד אביגדור פלדמן באירוע לזכרו של עו"ד ד"ר דיויד וינר ז"ל, שקיימה לשכת עורכי הדין, לציון יום השנה השני לפטירתו. עו"ד וינר שם קץ לחייו זמן קצר לאחר שנחקר במשטרה בעניין פרשת רצח השופט עדי אזר ז"ל, בקשר לדברים שנמסרו לו על-ידי לקוחו בחיסיון.
לדברי עו"ד דרור ארד-אילון, יו"ר ועדת האתיקה הארצית של הלשכה, סניגור הוא אדם הנמצא בקו האש. "הסניגור נמצא בתווך. מפקפקים בפעילותו רק משום שהוא ממלא את תפקידו. אין לי ספק שפקפקו בפעילותו של דיויד רק על שום היותו סניגור". עו"ד ארד-אילון התייחס למתח שבתפקיד הסניגור, "מצד אחד, הסניגור מחובר לנורמות מערכת אכיפת החוק, ומצד שני, קשוב לאפשרות שכל מה שהמערכת טוענת לו שגוי מהיסוד. הסניגור הוא אדם שמרגיז את מערכת האכיפה, המשוכנעת בצדקתה. תפקידו למשוך חוט ועוד חוט ממערכת הראיות ולהזים את התשתית לאט-לאט".
גם עו"ד פלדמן התייחס למתח שבו נתון הסניגור. "מצד אחד אנו, עורכי הדין, בזים למערכת, אנו יודעים שהמערכת היא מערכת מבזה, ומאידך, נכונו באופטימיות מדהימה שאנו יכולים לנצח את המערכת". לדבריו, הסיפור של דיויד מייצג את הטרגדיה של סניגור. "דיויד ניחן בתחושה חריפה של שליחות ותיקון וביקש להוציא את זוזיאשוילי מתוך התופת ולהשיג לו משפט חוזר. זוזיאשוילי מזהה את מחויבותו של דיויד לתיקון ולצדק ומנצל זאת לטובתו". עו"ד פלדמן תקף את החלטת השופטת סירוטה בפרשה. "באה השופטת סירוטה, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, ואומרת את המשפט המרושע הזה. מדובר במשפט נבזי ומרושע, שהשוטר מנצלו לצורך החקירה. זו היתה הבגידה הגדולה עבור דיויד".
לדברי ד"ר לימור זר-גוטמן, יש לקבוע כללי אתיקה מקלים לסניגור בתחום הפלילי. "המערכת הפלילית יוצרת סימביוזה בין הנאשם לסנגורו. בקונטקסט הפלילי, הסנגור הפלילי מהווה המצודה האחרונה של החירות, ולכן יש לקבוע כללי אתיקה מקלים". באשר לחקירה של עו"ד, אמרה, שלעולם המשטרה לא צריכה לזמן עו"ד כעדים אלא אם כן מדובר במצב מציל חיים. "חקירות של עו"ד רק במטרה להשיג ראיות הן דבר פסול". פרופ' אריאל בנדור ציין שהאתיקה של סניגור היא לפעול לטובת הלקוח, ולעשות כל דבר שהלקוח היה יכול לעשות למען עצמו.

תאריך:  08/01/2007   |   עודכן:  08/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סניגור הוא אדם הנמצא בקו האש"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
LAWYERS LIE according to orders ל"ת
Judcial syst.=Orgenized Crime  |  9/01/07 06:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המוכרת, אלוני-חץ, תרשום רווח הון של 150 מיליון שקל    המכירה - למניעת ניגוד עניינים עם חברת אמות
אריאל שמידברג
מכוניתו של שר האוצר לשעבר, סלאם פיאד, נפגעה מירי בשוגג של אחד משומריו    במקביל, שוחרר סגן ראש עריית שכם, שנחטף בסוף השבוע
רוני קורן-דינר
מועמד נוסף ששמו עלה בהקשר לתפקיד הוא אבי בניהו, מפקד גל"צ    גינת סירב להגיב על הדברים
יעל רוטשילד
בית המשפט העליון הוציא צו ביניים האוסר להקים את גדר ההפרדה באזור המחצבה של חברת מדן ומושב בית חג"י, לאחר שהממשלה החליטה לעשות כן משיקולים כלכליים ובלתי רלוונטיים של הסדרת שוק האגריגטים ולא משיקולים ביטחוניים
אריאל שמידברג
לאחר שריח חריף כיסה חלקים נרחבים של מנהטן והבהיל תושבים רבים שחששו מאירוע טרור, הבהיר ראש העיר: "אין מדובר בגז אלא בריח רע; אין סיבה לחשוש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il