1 |
|
|
|
2 |
|
|
תאוותם של כמה בעלי עסקים ציניים להצמיח מגדלים חוסמי נוף ואויר באיזור מרכז אילת, היא הרקע ליוזמה לפגוע בתושבי אילת ואורחיה ע"י הרחקת שדה התעופה והגדלת משך הנסיעה וסכנות תאונת הדרכים.
מיקומו הנוכחי של שדה התעופה הוא אידאלי, מסלול המטוס בעת הנחיתה וההמראה עובר מעל הים או המדבר הפתוח, ולא מעל בתי התושבים. ודרישות הבטיחות של קונוס הנחיתה מגבילות את גובה בתי המלון ומרכזי הקניות שבסביבתו, דבר המקנה לתושבים ולאורחים אפשרות להינות מהנוף ומנגישות קלה ומהירה מהמטוס למקום חפצם ומביתם למטוס.
את הנוחות הזו מתכוונים לגזול בעלי הקניון ובתי מלון מסויימים, וזאת כדי לאפשר להם להגדיל את עסקיהם ונכסיהם.
הפגיעה בתושבי אילת ובתיירותה בשל הרחקת שדה התעופה היא ממשית ומוחשית, הארכת משך הנסיעה וההגעה אל הטרמינל, ועלות הנסיעה במוניות. סירבול נושא הטיסה וההגעה אל השדה וממנו יביאו רבים להעדיף ולבוא עם רכבם לאילת, דבר שיביא לעומס תחבורתי רב, שפע תאונות וקשיי תנועה וחנייה בעיר.
רעיון הקמת שדה חלופי נולד לפני שנים רבות כאשר מסלול השדה האילתי היה קצר, והחלופה בשדה התעופה בבסיס עובדה הייתה בעייתית בשל השימוש האינטנסיבי שעשה בו חיל האויר. מאז הוארך מסלול הנחיתה באילת, וגם שדה התעופה בעובדה פנוי ומסוגל לקלוט תיירות במטוסי ענק אם וכאשר יהיו, ולכן אין שום סיבה ושום טעם בהשקעת המליארדים מכספי משלם המסים, שכל תועלתם היא לשיפור מצבו הכספי (המשופע בלאוו הכי), של איזה מליונר ציני ומקושר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בתיה אבן |
|
|
|