X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדינה תשלם לבני-זוג 250 אלף ש"ח כפיצוי על התרשלותם של הרופאים בבית החולים פוריה, לאחר שהלה הסבירו לזוג דוברי הערבית, לעקוב אחר תנועות עוברם בעברית, וכתוצאה מאי ההבנה של התובעים, מת העובר
▪  ▪  ▪
[צילום: בית חולים נהריה]

השופט א' דראל בבית משפט השלום בירושלים קבע (יום ב', 8.1.07) כי על המדינה, המפעילה את בית החולים הממשלתי "פוריה" שבטבריה, לפצות את בני הזוג מהא וסלים דהאשה לאור התרשלותם של הרופאים להסביר לבני הזוג לבדוק את תנועות העובר מספר פעמים ביום. ההתרשלות נבעה מהעובדה כי בני הזוג הינם דוברי ערבית, ומכיוון שההסברים ניתנו בעברית, לא הבינו את הוראות הרופאים ולא יכלו לבצע את הבדיקות.
בשבוע ה-41 להריונה, ערכה האישה שלושה ביקורים בבית החולים, ובשלושתם נבדקה ונשלחה לביתה לאחר מכן כשהעובר עוד חי. בשבוע ה-42 להריונה נמצא כי מת העובר. בני הזוג תבעו מהמדינה פיצוי לאור סבלם וכאבם, לאחר שמהא ערכה לידה טבעית לעוברה המת. התובעים גם טענו כי למעשה בית החולים הפלה אותם לרעה בכך שלא התייחס להיותם דוברי ערבית.
במחלוקת העובדתית בין הרופאים לתובעים, קבע השופט כי גרסת התובעים היא הנכונה, כיוון שלאחר ששמע את הרופאים מעידים, מצא כי הם דיברו באופן מהיר כך שאפילו דוברי העברית בבית המשפט התקשו להבין אותם, ועל כן דוברי הערבית על אחת כמה וכמה לא יכלו להבינם בעיקר לאור עומס הפעילות שהתרחשה בבית החולים. האב אומנם דובר עברית, אך היא קלוקלת, כך שספק אם היה מסוגל להבין את ההסבר שקיבל עד תום אל מול שטף הדיבור של הרופאים. בנוסף נקבע כי הרופאים יכלו לאתר איש צוות דובר ערבית אשר יספק הסבר מפורט, רגוע וממושך כדי לדעת כי המטופלת הבינה את ההסבר, אך לא עשו זאת.
הרופאים אף לא זכרו את בני הזוג ואף לא אחד מארבעת הרופאים המטפלים זכר את טיב ההסבר שנתן להם, בעוד התובעים זכרו היטב את האירועים. בית המשפט קבע כי מהא הקפידה לבצע את כל הבדיקות אותן הונחתה לעשות, ואף העירה בבדיקתה האחרונה כי יש הפחתה במספר התנועות של העובר, אך הרופאים לא ראו זאת בבדיקותיהם. לאור היערנותם של בני הזוג נקבע כי נהיר שלו סלים היה מבין את ההסבר שקיבל מהרופאים שלוש פעמים על תנועות העובר, היה עושה זאת, ומאחר והבדיקה לא נעשתה הרי שיש להסיק כי אכן הרופאים התרשלו בהסברם.
השופט פסק לבני הזוג פיצוי בסך 250 אלף ש"ח, וכ-52,000 ש"ח דמי טרחת עו"ד. בפסק הדין נכתב כי ההסבר אותו יש לתת למטופלים צריך להיות מותאם לשפתם. לא נמצא אשם תורם לבני הזוג כיוון שמבחינה מוסרית, מידת האשם של בית החולים, כמי שנמנע מלתת הסבר למטופל בשפה המובנת לו, אינה ניתנת להשוואה עם מידת האשם של בני הזוג שלא ערכו בדיקה לפי הנחיות שלא ניתנו להם.

תאריך:  09/01/2007   |   עודכן:  10/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רופאים הסבירו לדוברי ערבית בעברית והעובר מת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עם כל הכאב על אובדנם - עליהם להפנים שהם חיים במדינת ישראל
יוסי הגזען.......  |  10/01/07 01:10
 
- לא נכון
משה, עורך-דין  |  10/01/07 05:34
2
מילא היה השופט הגחבון מחייב את הרופאים לתת הוראות בכתב,לפחות הפתיחת רגליים לערבים לא הייתה גלוייה ל"ת
אבל ככה בגלוי בבית-המשפט?  |  10/01/07 02:10
3
למשה, עורך הדין........
יוסי המיואש מהמצב.......  |  10/01/07 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
היום הסתיים ביצועו של הסכם הרכישה של רשת המרכולים AM:PM על-ידי דור אלון
רונן ליבוביץ
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה לקריאה ראשונה את חוק המזונות    יו"ר הוועדה, ח"כ שרוני: "התיקון לחוק עושה צדק עם אוכלוסיה חלשה"
עידן יוסף
פרסום ראשון: סטודנטים ממכללות שונות בצפון יוזמים מהלך להקמת מפלגה חדשה לסטודנטים ולצעירים    ארבעה ראשי ארגוני סטודנטים כבר הסכימו להצטרף
מוטי אקסמיט
כך אמר יו"ר הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין לראש חטיבת החקירות במשטרה    זאת בעקבות מקרה חמור של שימוש בשיטות חקירה פסולות לכאורה על-ידי חוקרי ימ"ר חיפה
רונן ליבוביץ
הצעות חוק הקשורות לבחירות נידונו במליאת הכנסת    השרה לבני הציגה הצעת חוק שמטרתה הגברת השקיפות והפיקוח בבחירות מקדימות    הצעת חוק שאושרה בקריאה שנייה ושלישית תאסור פרסום סקרים ארבעה ימים לפני יום הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il