צוות מומחים של שבעה אנשי אקדמיה מתחומי הפסיכולוגיה, החינוך והנוירולוגיה מחמישה מוסדות אקדמיים בישראל, זכה בימים אלה במכרז של משרד החינוך ובמענק מחקר על סך מיליון שקל, לצורך חשיבה ותכנון בנושא מדעי המוח, המדעים הקוגניטיביים והשלכותיהם על מערכת החינוך בישראל.
לאחרונה קובעים חוקרים רבים כי הבנת תפקוד המוח יכולה וצריכה להיות מוטמעת בחשיבה החינוכית. מאמצים שנעשו בתחום זה הביאו לבניית עזרי הוראה 'מבוססי מוח', שמטרתם לשפר או לשמר יכולות קוגניטיביות. צוות החוקרים שנבחר למשימה כולל את פרופ' אבישי הניק (יו"ר), ד"ר אנדראה ברגר, ופרופ' יוסף צלגוב, שלושתם מהמחלקה למדעי התנהגות באוניברסיטת בן-גוריון (האחרון מכהן גם כנשיא מכללת אחווה); פרופ' שלמה בנטין, מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, פרופ' רות סתוי מהמחלקה לחינוך באוניברסיטת תל אביב, פרופ' מרים ריינר מהמחלקה להוראת המדעים בטכניון ופרופ' רות שלו ראש היחידה לנוירולוגיית ילדים בבית החולים שערי צדק, המסונף לפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון.
צוות החשיבה יבדוק מהם הצמתים שבהם מדע העצב והמדעים הקוגניטיביים עשויים להיפגש והיכן קשרים בין תחומים אלה יכולים להיות בעלי ערך לתחום החינוך. בין הנושאים שהצוות יעסוק בהם: פיתוח דיאלוג יצירתי בין מדע העצב, מדעים קוגניטיביים, טכנולוגיות קוגניטיביות וחינוך; גילוי התובנות שמדע העצב והמדעים הקוגניטיביים יכולים להציע לחינוך, למחקר בחינוך, למדיניות חינוכית ולהפך; זיהוי שאלות ונושאים בלמידה אנושית וחינוך.