X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שווי פעילות פי גלילות בשלושת מתקניה מוערך ב-500 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: בוצ´צ´ו]

יוסי מימן ממשיך להתעניין במשק האנרגיה. ל-TheMarker נודע, כי קבוצת מרחב שבשליטתו ניהלה מגעים מתקדמים עם חברת אמיליה להתמודדות משותפת על המכרז לרכישת פי גלילות ומגל. השבוע הוגשו 10 הצעות לרכישת פי גלילות ו-5 לרכישת מגל, כאשר אמיליה הגישה את מועמדותה לשני המכרזים.
קבוצת אמיליה נמצאת בשליטת איש העסקים עודד פלר, אליו הצטרף מנכ"ל סונול עד לאחרונה ומנכ"ל דור אנרגיה בעבר, יוסי אנטוורג. אין זו ההתעניינות היחידה של מימן במשק האנרגיה בישראל ובעבר אף הגיש הצעה להתמודדות על רכישת בית הזיקוק באשדוד באמצעות חברת אמפל הנמצאת בשליטתו. על-פי הערכות גם בית הזיקוק בחיפה נבחן על-ידי הקבוצה, למרות שחוק משק הגז עשוי להקשות עליהם בדומה למצב באשדוד שמנע ממנה לגשת למכרז בסופו של דבר.
חברות נוספות שהגישו הצעות הן: חברת נפט לישראל שבשליטת קובי מימון, בעל השליטה בישראמקו ואיירפורט סיטי; Enerco AG מקבוצת אלקו אחזקות שבשליטת גרשון זלקינד; ניו קופל שבשליטת שלמה שמלצר; שיכון עובדים מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון; גולדן פוינט טרייד; וי.ד ברזאניש; וכן שלוש חברות הדלק: סונול, דור אלון ודלק. חברת פז אינה יכולה לגשת למכרז בשל רכישת בית הזיקוק באשדוד, המחייבת אותה למכור את חלקה בפי גלילות.
המכרז כולל את הפעילות והנכסים של פי גלילות וכן 72.1% ממניות של חברת מגל מפעלי גז ונפט. חברת פי גלילות הוקמה ב-59' והיא עוסקת בניפוק מוצרי דלק. המדינה מחזיקה ב-50% ממניותיה וחברות הדלק פז, דלק וסונול מחזיקות ב-50% הנותרים. שווי פעילות פי גלילות בשלושת מתקניה - מסוף אשדוד, מסוף ירושלים ומסוף באר שבע - מוערך ב-500 מיליון שקל. המסופים יימכרו כ"עסק חי" בשני מסלולים: במסלול הראשון יכולים המתמודדים להציע הצעות לרכישת שלושת המסופים יחד; ובמסלול השני הם יכולים להציע הצעות לרכישת כל מסוף בנפרד,
בהליך מכירה נפרד מוצעים למכירה כ-72% ממניות חברת מגל מפעלי גז ונפט, העוסקת בשיווק גז טבעי והולכתו. בבעלות החברה כ-300 ק"מ של צנרת הולכת גז טבעי באזור ים המלח. המניות שיימכרו הן של פי גלילות, המחזיקה ב-50% מהון המניות של מגל, נכסים מ.י. (2.1%) וחברות שלהן מניות בפי גלילות - גרנית הכרמל, פז ודלק (20% בסך-הכל). השלב הבא במכרזים, שיימשך כשלושה חודשים, הוא מיון המועמדים וכניסה לחדרי המידע. לאחר מכן תיקבע רשימת המועמדים המועדפים ויתקיים הליך התמחרות.
גורמים במשק האנרגיה ציינו, כי הדבר מצביע על רצינותה של החברה בהתמודדות מול חברות הדלק הנחשבות למועמדות הטבעיות ומציעה על נכונותה למאבק רציני במכרז.
באמיליה סירבו להתייחס לדברים.

תאריך:  10/01/2007   |   עודכן:  11/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוסי מימן: מו"מ עם אמיליה להתמודדות משותפת על-פי גלילות ומגל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יוסי מימן היה אולי שותף של אהוד ברק
סבא של זושיה  |  10/01/07 21:26
2
יוסי מימן היה אולי שותף של אהוד ברק
סבא של זושיה  |  10/01/07 21:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עשרות בני אדם נפצעו בתאונה קשה בגליל העליון    אוטובוס התנגש בעוצמה ברכב טרנזיט מסחרי
הילה רפופורט
ראש הממשלה מגיב לראשונה לפרסומים על הכוונה לפתוח בחקירה פלילית נגדו, בפרשת בנק לאומי    "מינוי ג'קי מצא למנהל רשות המס זכה לברכת היועץ המשפטי מזוז ובכירים במשרד האוצר והמשפטים"
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק המאשרת לשלול אזרחות של אזרחים ישראלים    בתגובה, טוען ח"כ טיבי: "הממשלה אומרת כי האזרחים הערבים נמצאים על-תנאי בישראל"
ניר יהב
המשנה לאב בית הדין להגבלים עסקיים, השופטת מרים מזרחי, מצאה כי שיקולי הממונה להעדיף את הצו המוסכם על-פני נקיטה בדרך אכיפה אחרת משכנעים, וכי יש בצו המוסכם כדי לקדם את אכיפת חוק ההגבלים העסקיים
ניר יהב
ההמלצה שניתנה לשר האוצר היא להקל בתנאים לקבלת רישיון סוכן או יועץ פנסיוני למי שהחל להתמחות לפני 28.2.06 ולמי שעבר בהצלחה את כל הבחינות בתחום הפנסיוני עד ליום 31.12.06
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il