X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועידת מדריד נפתחה באופן רשמי סורים, לבנונים וישראלים התכנסו בוועידת מדריד השנייה שנפתחה אמש בחסות משרד החוץ הספרדי
▪  ▪  ▪
אמין ג'ומייל [צילום: AP]

"הליגה הערבית הושיטה לישראל יד לשלום ולא ראינו היענות לכך מהצד השני. אני מזמין את ישראל לא לפחד מהשלום אלא להושיט אליו יד כפי שאנחנו עשינו ב-2002", כך אמר מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, במושב הפתיחה של ועידת מדריד השנייה.
ועידת מדריד השנייה נפתחה אמש (ד') בארוחת ערב בחסות משרד החוץ הספרדי. הוועידה תתחיל למעשה באופן רשמי הבוקר, עם נאומיהם של ארבעת שרי החוץ התומכים בוועידה זו: ספרד, שבדיה, נורבגיה ודנמרק. עוד יברכו בחלק הראשון של הועידה מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, נציגים מקטאר, האו"ם והאיחוד האירופי.
עוד אמר מוסא, כי ועידת מדריד הראשונה התחילה סדר עולמי חדש והציעה תקווה לעמי האזור. לדבריו, ההישגים הגדולים של הוועידה הראשונה היו קבלת העיקרון של "שטחים תמורת שלום" וכן משא-ומתן ישיר בין הצדדים. אולם חולשתה של הוועידה והתהליכים שקרו בעקבותיה גרמו לדחיקתו של האו"ם מהתהליך, ואסור לנו לטעות בכך שוב. רק האו"ם, עם הלגיטימציה הבין לאומית שלו, יכול לשמש כמתווך הוגן וניטראלי.
היום, חמש עשרה שנה אחרי, השלום לא הושג, ואין תהליך שלום שאפשר לדבר עליו. צריך להתייחס למתרחש במזרח התיכון בקונטקס העולמי של טרור, דיון לא מאוזן על הגרעין והמצב בעירק. אולם המקור לכל הבעיות האלה היא הבעיה הפלשתינית, שלא תפתר עד להקמת מדינה ריבונית עצמאית.
"אסור לנו שהביטחון ישמש סיבה לעימות ולמרחץ דמים. תהליך השלום לא צריך לקרות רק אחרי המלחמה בטרור. חייבים להקים מדינה פלשתינית ריבונית, חייבים לפנות את ההתנחלויות, חייבים להחזיר את הגולן לסוריה, ואת חוות שבעא ללבנון".
"הליגה הערבית הושיטה בשנת 2002 יד לשלום לעבר ישראל, על בסיס הכרה מלאה. אנחנו לא ראינו יוזמה לכך בצד השני. אני מזמין את ישראל לא לפחד מהשלום ולהושיט יד כפי שאנחנו עשינו. ישראל צריכה להיות חברה מלאה בקרב מדינות המזרח התיכון, והיא יודעת מה עליה לעשות לשם כך".
"אני קורא לקהילה הבין לאומית לכנס ועידת שלום בחסות האו"ם, כדי לחדש את תהליך השלום".
הנציגים הלבנונים הגיעו לספרד אמש, לאחר שלא ברור היה האם אכן ישתתפו בוועידה. את סוריה מייצגים בוועידה שני בכירים בממשל הסורי: בושרה קנפאני, שהיתה דוברת משרד החוץ הסורי גם בוועידת מדריד הראשונה, וריאד דאודי שהיה במשא-ומתן עם ישראל בזמנים שונים. הנציגות הלבנונית הבכירה היא נשיא לבנון לשעבר אמין ג'ומייל, שבנו נרצח לאחרונה בלבנון.
הבוקר יתחילו כאמור נאומיהם של ראשי המשלחות, נציגי החברה האזרחית, שהיו מעורבים בתהליך השלום בשלביו השונים. כל המדינות אשר לקחו חלק בוועידת מדריד הראשונה הגיעו למדריד: ישראל, לבנון, מצרים, ירדן, הרשות הפלשתינית, סעודיה, לבנון וסוריה.
המשתתפים הישראלים בוועידה הם: שלמה בן עמי, משה שחל, ח"כ אופיר פינס, ח"כ ישראל חסון, ח"כ קולט אביטל, דליה רבין, רוני מילוא, דן מרידור, דייב קמחי ופיני מידן.
לאחר דברי הפתיחה של המשלחות יפרשו הצדדים לחדרים נפרדים שם יפגשו צוותים בין מדינתיים אשר ימפו את היוזמות הקיימות (הסעודית, הפרמטרים של קלינטון, מפת הדרכים) ויסמנו את המכשולים שעומדים בפני המדינות לקראת חזרה לשולחן הדיונים. שלב זה יהיה סגור לכיסוי תקשורתי, וסיכומי הדברים יוצגו למשתתפי הועידה במסיבת עיתונאים מחר, עם סיום הוועידה.
עשרות צוותי תקשורת מרחבי העולם נמצאים במלון האינטרקוננטיננטל שבו נערכת הוועידה, אשר תועבר באמצעות לווין לכל העולם. בוועידה נמצאים גם נציגים בכירים מהתקשורת הישראלית.

תאריך:  11/01/2007   |   עודכן:  11/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמרו מוסא: הושטנו יד לישראל ולא ראינו היענות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף דוד-מרגלית
לטענת התובע, מכרה החברה את "אוונט מגבוני בד עבים ללא אלכוהול" באריזות מטעות    התובע מעריך את תביעתו בלמעלה מ-27 מיליון ש"ח
יפעת גדות
סגן מנהל בי"ח ברזילי באשקלון: "איני זוכר מתקפה כזו של מחלת השפעת ב-20 השנים האחרונות"    מנכ"ל שראל ספקית התרופות הממשלתית מרגיע: "בשלב זה אנו עומדים בכל הביקושים לתרופות    לבקשת המרכז הרפואי'ברזילי', חברת 'שראל' שלחה לפנות ערב משאית עמוסת ציוד ושמיכות לחולים הממתינים לאשפוז
אסף דוד-מרגלית
בית הדין להגבלים עסקיים אישר את הצו המוסכם בנושא קדבורי    עלית פגעה בסיטונאים עצמאיים שהחלו להפיץ את מוצרי קדבורי ואיימה עליהם כי תשלול מהם את ההנחות על מוצרי עלית
ענבל אביב
תערוכת הצילום "עדות מקומית" על שם ליאור זיו ז"ל מתקיימת זו השנה הרביעית    סמל ליאור זיו ז"ל, שירת כצלם סטילס ביחידת ההסרטה של דובר צה"ל. בשנת 2003, בעת שיצא לתעד פעילות מבצעית ברפיח, נורה בידי צלף פלשתיני ונהרג
איריס פרחי
התובע התרעם שהחנות סירבה לשלם את ההפרש בין המחיר היקר לזול    "ביקשתי הסבר מדוע עשקו וגזלו אותי"    החנות טרם קיבלה את כתב התביעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il