רכבת ישראל וחברת בומברדייה הגיעו להסכמה על תוכנית משותפת לשיפור וטיפול בחוגוני קרונועים שסופקו על-ידי חברת בומברדייה. במסגרת ההסכם יוחלפו כל מסגרות החוגונים ברכבות ויותקנו שיפורים נוספים למערכת. פעילות זו בשילוב פעולות נוספות שבהן נקטה רכבת ישראל תמגר לחלוטין את בעיית הבלאי המואץ בקרונועים.
חוגונים הינם מרכבי הקרונות וקרונועים הם רכבות מסוג IC3 בעלות הנעה עצמית המשמשים חלק מצי הרכבות של רכבת ישראל. במהלך 15 השנים האחרונות, רכשה רכבת ישראל כ-50 קרונועים מחברת בומברדייה במספר סדרות. לפני כשנה וחצי החלה תופעה של בלאי מואץ בחלק מחוגוני הקרונועים. עם התגלות התופעה, החלה חברת בומברדייה בשיתוף עם רכבת ישראל לבצע את התחזוקה המוגברת שנדרשה וזאת כשלב ביניים עד למציאת פתרון שיחזיר את עלויות האחזקה לרמה מקובלת.
בדיקת התופעה העלתה כי הפתרון צריך להיות בהחלפת החוגונים, בהם מתגלה התופעה, לחוגונים משופרים. בעקבות כך התגלעה מחלוקת כספית בין רכבת ישראל וחברת בומברדייה באשר לנשיאה בעלות הכספית לטיפול בבלאי החוגונים. בשבוע שעבר הגיעו הצדדים להסכם המייצר פתרון ביניים עד לאספקת חוגונים משופרים, ונותן מענה לפתרון טכני של קבע. בכך הגיעה לידי סיום המחלוקת.
ההסכם קובע כי חברת בומברדייה תשתתף בעלות האחזקה של החוגונים עד לאספקת חוגונים משופרים. האחזקה תמשיך להיות בהנחיה מקצועית, בשיתוף פעולה ובתמיכת בומברדייה. עוד נקבע בהסכם כי בומברדייה תפתח חוגון משופר ותעמיד לרשות רכבת ישראל סדרה ראשונה של חוגונים משופרים בתוך 10 חודשים מהחתימה על החוזה.